Pilots racc amb un futur prometedor

Coneguem quatre pilots RACC, dos de motociclisme i dos d’automobilisme, amb un present enlluernador. El seu exemple il·lustra com de fructífera és la tasca de promoció de pilots del Club.

Albert Arenas | L’exemple de la feina ben feta

Albert Arenas, foto de MotoGP

“Per què no?”. Davant la porta del box de l’Aspar Team de MotoGP, el 2018, Albert Arenas tenia clar que arribar a MotoGP no era un somni impossible. El seu únic equip en tots els anys que fa que és al Mundial ha estat l’Aspar Team, que ja no té estructura a MotoGP però sí a Moto2, on un dels seus pilots del 2021 és Arenas, el vigent campió del món de Moto3. El seu camí fins a l’elit ha estat llarg.

El 2015 va ser subcampió del món júnior de Moto3, però no va poder fer el salt a temps complet al Mundial fins al 2017. El 2018, al manillar d’una competitiva KTM, van arribar les primeres victòries. El 2019, però, va ser duríssim per al pilot RACC a causa d’una lesió entrenant-se amb bicicleta i una mala ratxa de curses. Se’n va refer, i el títol del 2020 li ha permès fer un pas més cap al cim.

  • Nascut a: Girona
  • Edat: 24 anys
  • Pilot RACC des del: 2009
  • Qualitats: experiència i capacitat tècnica

Xavi Artigas | Un diamant esportiu polit

Xavier Artigas, foto de FIM CEV Repsol

La progressió de Xavi Artigas cap al Mundial té tothom enlluernat. Subcampió del món júnior de Moto3 el 2020, va fer el salt el 2021 amb el mateix equip, Leopard, i totes les credencials en regla per fer-ho (molt) bé des de bon començament. De fet, si no hagués estat per una misteriosa avaria a la moto en la primera cursa de l’última cita triple, a València, s’hauria endut el títol. Deixeble d’un veterà pilot RACC, Toni Elias, Artigas va vèncer l’European Talent Cup el 2018 i va ser tercer en la Red Bull Rookies Cup.

En el primer any en el Mundial júnior, el 2019, ja va ser tercer, però on va sorprendre de debò va ser en l’última cursa del Mundial absolut de Moto3, a València. Hi corria com a convidat, amb 16 anys, i va pujar al podi. Sorprenent!

  • Nascut a: Sant Andreu de la Barca (Barcelona)
  • Edat: 17 anys
  • Pilot RACC des del: 2015
  • Qualitats: maduresa i talent

Jan Solans | Pas ferm en el món dels ral·lis

Jan Solans, foto de Shakedown Media

Ser el germà de Nil Solans, cinc anys més gran, ha aplanat el seu camí en els ral·lis. L’ajuda i l’exemple de l’expert Nil han estat cabdals per a ell, però el factor decisiu és el seu talent innat. Això li ha valgut el suport de Carlos Sainz, Pilot RACC i dos cops campió del món, a més de formar part de la nòmina d’atletes Red Bull. En Jan es va iniciar en el car-cross el 2014, amb 16 anys, i quan en va fer 18 i va poder córrer ral·lis va ser campió d’Espanya de Grup N, ja amb els colors del RACC.

El 2018, el triomf en la Beca Júnior R2 li va permetre fer el salt internacional l’any següent, i en el seu primer any va vèncer en el Mundial júnior. L’esclat de la covid-19 va trastocar els seus plans en el Mundial de WRC3, però ara com ara és el pilot jove de ral·lis amb més projecció del país.

  • Nascut a: Matadepera (Barcelona)
  • Edat: 23 anys
  • Pilot RACC des del: 2016
  • Qualitats: ment analítica i velocitat

Pep Bassas Mas | En el nom dels pares

Pep Bassas

Fill de Pep Bassas i Pili Mas, parella mítica del RACC en els ral·lis dels anys 80 –tots dos desapareguts prematurament–, potser era inevitable que l’encís dels ral·lis seduís Pep Bassas Mas. En va fer un modest tastet el 2013, amb 19 anys, en ral·lis de terra amb un vell Ford Focus. El 2015 va fer el pas lògic i es va apuntar al Volant RACC, el cèlebre campionat de promoció del Club en què els seus pares van ser segons el 1983. Ells ja no hi eren quan el 2017 en Pep va gravar els cognoms Bassas Mas en el palmarès dels campions del Volant RACC.

Tot seguit, amb l’ajuda del RACC i de la FCA, va fer el salt a l’àmbit estatal, en la Beca Júnior R2, que va guanyar el 2019. La beca li va permetre competir en el seu primer programa internacional el 2020, en la categoria ERC3 de l’Europeu de Ral·lis, on va ser segon.

  • Nascut a: Seva (Barcelona)
  • Edat: 27 anys
  • Pilot RACC des del: 2018
  • Qualitats: genètica i esperit de treball

 

Font: Revista RACC, per Valentí Fradera

Deja un comentario

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *