Si vas per la ciutat amb patinet, recorda…

Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat (del 16 al 22 de setembre), el RACC i la Fundació MAPFRE llancen la campanya “En patinet, si ho fas bé, tot va bé“, que neix amb l’objectiu de fomentar una major conscienciació sobre l’ús correcte dels vehicles de mobilitat personal (VMP) i formar els ciutadans perquè coneguin les principals mesures de seguretat a prendre quan circulin amb aquest mitjà de transport.

Tant el RACC com la Fundació MAPFRE comparteixen els objectius comuns d’impulsar una mobilitat urbana més segura, sana i sostenible, tenint present el paper imprescindible que els vehicles de mobilitat personal (VMP), i particularment els patinets elèctrics, ocupen en la promoció de la intermodalitat.

La campanya neix com a resultat del ràpid creixement de la mobilitat d’aquest nou mitjà de transport a les grans ciutats i davant la necessitat d’integrar els VMP i millorar la convivència amb els altres mitjans de transport i els vianants.

 

Normativa dels vehicles de mobilitat personal (VMP)

Segons l’actual legislació, per moure’s en patinet elèctric no cal tenir el carnet de conduir ni subscriure una assegurança, encara que aquesta és molt recomanable.

Principals normes de circulació dels VMP

  1. Els vehicles de mobilitat personal (VMP) són considerats vehicles amb caràcter general, per tant, estan obligats a complir les normes de circulació i poden ser sotmesos a control d’alcoholèmia o drogues.
  2. La velocitat de circulació és d’entre 6 i 25 km / h, en funció de la infraestructura.
  3. L’edat mínima per circular és de 16 anys.
  4. Són vehicles per a una sola persona.

 

Els canvis legislatius, amb l’entrada en vigor el passat 2 de gener de el nou Reglament General de Vehicles i circulació, estipulen que els patinets elèctrics tenen prohibit circular per les voreres i zones de vianants. Tampoc poden fer-ho per túnels urbans, ni travesses, vies interurbanes, autopistes i autovies.

#SeguretatAmbPatinet

Comentarios
  1. Carles AG

    I els passos cebra i de peatons?
    No els heu mencionat, però és molt important.
    Ni bicicletes ni MVP no hi poden passar, amb l’excepció de les cadires de rodes elèctriques, que normalment anem per les aceres.
    Les aceres, moltes vegades, per la seva inclinació fan impossible poder-hi circular amb la cadira de rodes elèctrica i fins i tot la manual.
    Els ajuntaments haurien de cumplir la llei d’accessibilitat i el còdic tècnic de la construcció, en quan a la construcció de les aceres, dels guals i llocs per a on baixar de les aceres, que massa sovint són massa inclinats i ens posen en perill.

  2. tavi xirivella

    la gent que va en patinet o bicicleta no hauria d´anar pels llocs del vianants,hauria d´estar prohibit,només haurien de tenir permís i anar per les calçades
    com els altres vehicles,al no fer-ho posen en perill la vida dels vianants

Deja un comentario

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *