Raons per tenir en compte els híbrids endollables

Com assenyalàvem a Híbrids endollables, la revolució del 2020, les vendes d’híbrids endollables o PHEV van experimentar durant l’any passat un creixement espectacular a Espanya. Milers d’usuaris han començat a gaudir dels avantatges d’aquesta tecnologia, que permet contribuir activament a una mobilitat més sostenible gairebé sense renunciar a les prestacions dels motors de combustió.

Efectivament, els PHEV han guanyat terreny als motors de gasolina i dièsel, però també a les principals opcions alternatives (elèctrics purs i híbrids no endollables). La seva irrupció afegeix una nova opció de compra als conductors, que disposen d’opcions per triar i remenar, en funció de les seves necessitats individuals.

Vegem avui algunes de les diferències dels PHEV en comparació amb altres opcions del mercat…

BMW X5 PHEV

Autonomia elèctrica suficient per a la vida quotidiana

Comencem per una de les barreres tradicionals per confiar en la mobilitat elèctrica: l’autonomia de les bateries. És un punt que pot considerar-se superat: l’autonomia dels elèctrics purs ja supera els 200 km, mentre que l’autonomia dels híbrids endollables supera en molts models els 60 km. Amb aquesta autonomia n’hi ha prou per afrontar les necessitats diàries de la majoria de conductors. Segons BMW, els recorreguts diaris solen estar molt per sota dels 50 quilòmetres, que es podrien afrontar sense problemes usant únicament el motor elèctric d’un cotxe híbrid.

Quin seria l’avantatge dels híbrids? La combinació del motor elèctric amb el motor de combustió permetria afrontar sense molèsties un recorregut més llarg de manera ocasional (vacances, viatges puntuals de negoci o altres desplaçaments puntuals) o inesperat (atendre una urgència), sense preocupar-se per l’autonomia.

Baixes emissions: circulació sense limitacions i accés a ajudes

L’autonomia elèctrica dels PHEV permet, per tant, circular gairebé sempre amb zero emissions. Fer servir principalment el motor elèctric també suposa circular sense contaminar acústicament.

Per això, els PHEV compten amb l’etiqueta 0 emissions de la Direcció General de Trànsit. Aquesta classificació els permet circular sense limitacions per les ciutats o per les regions amb restriccions per nivell d’emissions. Pel mateix motiu, s’inclouen també en els plans d’ajuda a la compra que ofereixen les administracions per promoure la mobilitat elèctrica.

Altres avantatges serien l’exempció d’impost de matriculació, les bonificacions en l’impost de circulació, les reduccions en tarifes d’aparcament i peatges en funció de la ciutat o comunitat, o les tarifes especials de recàrrega.

Estalvi en combustible respecte als gasolina i dièsel

Encara que en la comparativa de preus de compra segueixin resultant més cars que les opcions de gasolina i dièsel, l’estalvi econòmic en el seu ús quotidià convida a treure la calculadora per analitzar l’estalvi que pot acumular-se a mitjà i llarg termini. En aquest punt, val la pena donar un cop d’ull a la següent comparativa de BMW a diferents escenaris d’ús:

Com s’observa en la gràfica, l’estalvi anual dels PHEV és significatiu en tots els escenaris amb relació a les opcions de gasolina, fins i tot en llargues distàncies freqüents. Els dièsel resultarien més econòmics que els PHEV en aquest últim escenari.

Facilitat i rapidesa de recàrrega

Com indica el seu nom, el motor elèctric d’un PHEV es pot carregar mitjançant un endoll, un sistema Wallbox o un punt de càrrega públic. Aquesta opció suposa una diferència important sobre el motor elèctric dels híbrids no endollables, que es carrega únicament amb l’energia generada pel vehicle en si: en frenades o desacceleracions, o de l’activitat del motor tèrmic.

En comparació amb un elèctric pur, la menor capacitat del motor elèctric del PHEV permet carregar-lo més de pressa i amb menys cost.

I el preu? Amb la calculadora a la mà…

La variant del preu és complicada d’analitzar perquè s’han de tenir molts factors en compte: el segment de mercat del vehicle, les necessitats concretes de cada usuari, les ajudes a què pugui accedir-se a l’hora de comprar-lo, el cost del combustible… Habitualment, en models de característiques similars, l’opció de compra més assequible seria encara la gasolina o dièsel, seguida de l’híbrida i, en últim lloc, de l’elèctrica pura.

No obstant això, com dèiem anteriorment, més que mai s’han d’analitzar bé les necessitats concretes i comprar amb visió a llarg termini. A més de no perdre de vista la conscienciació mediambiental.

Comentarios
  1. Alfons Rodríguez Esteban

    a mi em sembla que aquests hibrids no són més que una truc que permet als que tenen capacitat, tant econòmica de comprar-lo, com de recarregar-lo per la nit, entrar a les ciutats perquè, suposadament, ho far en mode elèctric, però ningú pot controlar si ho fas en mode benzina perquè no l’has recarregat. I jo també he escoltat que ben aviat, tant els hibrids purs, com el endollables, aviat perdran l’etiqueta eco.

  2. LUIS SOLE SOLE

    Espero un aclariment per par del RACC de la resposta del Sr Josep Rebollar , merçes

  3. David Solà i Rovira

    David Solà
    Sí es governs volen eliminar els combustibles fòsils en pocs anys i en aquest cas ens obliguen a comprar cotxes nous, el que no poden fer es retirar el ajuts a la compra de vehícles sostenibles. Seria un contrasentit !!!
    Punts de recàrrega públics ja!!!

  4. josep Rebollar

    No se si es cert però tinc entès, que els PHEV perden l’etiqueta 0 emissions de la Direcció General de Trànsit en la modificació que te previst fer la DGT. SI es així perden part de les seves avantatges, ja que pagar uns 4.000€ mes que un diesel o uns 6000€ mes que un de benzina per no poder circular per les ciutats com pot fer un 100% elèctric no val la pena fer la inversió.

Deja un comentario

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *