Què és la vàlvula EGR i com cuidar-la?

Existeix una avaria bastant comuna, sobretot en cotxes dièsel, que té a veure amb una vàlvula que igual no és molt coneguda. Estem parlant de la vàlvula EGR, que en cas que, efectivament, no et soni de res, et portarà a la pregunta següent Què és la vàlvula EGR? La vàlvula EGR serveix per a facilitar la recirculació dels gasos de fuita a la cambra de combustió, acte que redueix la temperatura de combustió i, en conseqüència, la producció d’òxid de nitrogen, un gas molt contaminant i tòxic. 

Quines avaries pot tenir la vàlvula EGR?

Aquesta vàlvula es va començar a implantar en els cotxes gràcies a les normes anticontaminació que afecten el món de l’automòbil, així que és molt probable que si el teu cotxe no és molt antic, contingui aquesta vàlvula. És especialment comú en motors dièsel, encara que és cada vegada més freqüent trobar-la en motors de gasolina. Però hem començat l’article parlant de les avaries relacionades amb aquesta vàlvula, i la principal raó ve donada, precisament, pel paper que juga: la seva tendència a embrutar-se i acumular carbonilla pot arribar a provocar fallades de rendiment en el motor. 

T’interessa: La garantia d’un vehicle nou: quines reparacions cobreix?

Com cuidem de la vàlvula EGR?

L’avaria de la vàlvula EGR es dóna principalment en cotxes que circulen íntegrament per entorns urbans. En conduir en ciutat el cotxe ha de parar i arrencar sovint, i difícilment pot aconseguir una velocitat constant que imprimeixi la pressió suficient sobre la vàlvula que la mantingui neta de carbonilla. 

Perquè s’entengui millor: aquesta vàlvula no actua en fred ni quan estrenyem massa l’accelerador, sent el punt ideal per al seu correcte funcionament quan circulem a una velocitat constant, com es pot donar en una autovia o autopista. Sabent que aquestes són les condicions ideals per al funcionament òptim de la vàlvula EGR, es fa més fàcil entendre que en un entorn 100% urbà aquesta vàlvula tingui tendència a avariar-se.

Avisos que la vàlvula EGR no funciona correctament

Una dada: aquesta avaria és la causa d’un 15% de reparacions en taller de vehicles en garantia. Per sort, quan la vàlvula EGR comença a no funcionar correctament dóna uns certs avisos que podem identificar i portar el cotxe al taller:

  • El cotxe no arrenca correctament.
  • El motor dóna la sensació d’anar a trompades.
  • El consum de combustible és inusualment elevat.
  • El motor sembla que s’ofega.
  • Es generen fums en excés.
  • El motor perd potència.

Més consells: Una bona revisió del cotxe et permet estalviar

Com reparar la vàlvula EGR?

Si hem arribat a aquest punt i efectivament es tracta d’un problema amb la vàlvula EGR, ens podem trobar amb dos possibles desenllaços: que netejant l’excés de brutícia de la mateixa ja se solucionin aquests problemes de rendiment del cotxe, o bé que ens vegem obligats a substituir-la per una nova. L’ideal, però, és no arribar a aquest punt.

Per a cuidar la vàlvula EGR és recomanat variar l’ús del nostre cotxe. Si no tenim cap necessitat de sortir del nostre entorn urbà, és recomanable igualment portar-lo de tant en tant a l’autovia per a netejar la vàlvula, donant-li aquesta velocitat constant amb les revolucions de motor adequades que facin treballar òptimament a la vàlvula EGR, fent-li expulsar tota la carbonilla i evitant una possible avaria. Amb uns 15 o 20 minutos cada cert temps hauria de ser suficient per a tenir una vàlvula EGR neta i sense avaries.

 

Recorda que a Centre RACC auto, posem el teu cotxe a punt perquè puguis recórrer tot el món sense cap problema

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *