Les 14 propostes del RACC per millorar la qualitat de l’aire

[Trobaràs tota la informació sobre el tema de les restriccions de trànsit actualitzada en aquest enllaç.]

 

Data de publicació 07/06/2017

En els darrers mesos, la Generalitat de Catalunya i l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) han anunciat mesures que contemplen diferents restriccions de circulació per als turismes i les furgonetes més antics.

El RACC ha estudiat aquestes mesures i ha presentat a la Generalitat de Catalunya i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona un document que inclou un seguit de canvis i un paquet de propostes a les mesures per a millorar la qualitat de l’aire.

El Club considera que cal prendre mesures per millorar la qualitat de l’aire, i algunes d’aquestes mesures passen per eliminar els vehicles més contaminants de forma progressiva i coordinada.

Per a dur a terme aquest objectiu, el RACC defensa un seguit d’actuacions que s’han de donar en paral•lel per tal que el seu efecte agregat doni els resultats esperats i la mobilitat obligada dels ciutadans es vegi garantida, tant per desplaçar-se per anar a treballar com per accedir als serveis sanitaris o a centres educatius o universitaris.

mesures qualitat de l'aire

A continuació trobaràs les 14 propostes del RACC per millorar la qualitat de l’aire:

1.  Aplicació progressiva, homogènia i coordinada de les restriccions  

La manca de coordinació entre el programa de mesures estructurals de la Generalitat i l’AMB genera confusió entre els usuaris, donat que les dues normatives difereixen pel que fa a quins són els vehicles afectats, el moment d’aplicació de les mesures i l’àmbit geogràfic d’aplicació. Per altra banda, no s’ha especificat si hi haurà vehicles o usuaris exempts de la normativa.

Propostes RACC:

El RACC proposa una aplicació progressiva de les zones de baixes emissions que inclogui els següents aspectes:

1. Una sola normativa

Establir una única norma per a tots els usuaris, enlloc de dues que no coincideixen en res. Preferentment, aplicar inicialment els criteris aprovats per la Generalitat, és a dir, restriccions a vehicles anteriors a 1997 i anar ampliant el veto progressivament segons els resultats obtinguts. Això garanteix que no quedaran afectats més usuaris que els necessaris per assolir uns nivells de qualitat de l’aire que compleixin la normativa europea.

2. Ampliació de la xarxa de punts de mesura de la qualitat de l’aire i rigor en  les mesures

Amb la finalitat de tenir més precisió en les mesures, ampliar la xarxa de punts de mesura de la qualitat de l’aire, de manera que les restriccions només s’hagin d’aplicar allà on veritablement s’estiguin donant els problemes de qualitat de l’aire. Caldria també tractar de forma rigorosa la informació relativa a les causes i les conseqüències dels valors de la qualitat de l’aire evitant generar alarma entre la població.

3. Ampliació del període d’adaptació

Implementar les mesures amb suficient anticipació per als usuaris (3 anys per a les mesures estructurals) de forma coordinada i en un àmbit territorial únic.

4. Incorporació dels vehicles pesants

Incloure dins les mesures als vehicles pesants més contaminants, ja que quan aquests vehicles són antics són més contaminants que els turismes i les furgonetes, tant de partícules com de NOx. Fer un estudi a fons de les emissions reals de les motos i decidir en conseqüència.

5. Limitació horària de les restriccions

Limitar les restriccions a les hores de màxima mobilitat: de dilluns a dijous de 8h a 20h i els divendres de 8h a 15h. Aquest últim dia tot pensant en la mobilitat de cap de semana.

6. Establiment d’excepcions

Deixar exempts de les restriccions els vehicles d’alta ocupació (3 o més passatgers), així com els vehicles de persones amb mobilitat reduïda i els vehicles de serveis d’emergències.

2.   Compensacions i regulació econòmica:

El canvi a vehicles nets pot suposar un elevat cost d’adaptació per als usuaris afectats per les restriccions, fet que requereix un sistema compensatori estable i la implantació d’avantatges impositius que beneficiïn a qui menys contamina.

Propostes RACC:

7. Inversió del nou impost de CO2 en ajuts per a la renovació del parc

Invertir la recaptació del nou impost de CO2 per ajudar econòmicament als usuaris afectats per les restriccions perquè canviïn el seu vehicle dièsel antic per un altre de més net que disposi d’etiqueta ambiental. Considerem aquesta compensació indispensable, ja que està previst que l’impost sobre el CO2 gravi més aquells usuaris amb vehicles antics, als quals per altra banda se’ls restringirà la circulació.

8. Establir les tarifes d’aparcament regulat en funció de les emissions

Establir les tarifes d’estacionament en zona regulada en funció del potencial
contaminant dels vehicles. D’aquesta manera es pot oferir una tarifa més baixa als vehicles més nets i més alta als més emissors, mantenint la neutralitat recaptatòria respecte l’escenari actual.

9.  Desincentivació  del consum del dièsel

Equilibrar progressivament l’impost d’hidrocarburs entre gasoil (0,37€/l aprox. actualment) i gasolina (0,46€/l aprox. actualment) per tal d’evitar seguir incentivant els vehicles dièsel.

10. Vincular l’impost de circulació a les emissions

Implantar un canvi fiscal que permeti vincular l’impost de circulació a les emissions nominals de NOx i PM, enlloc de fer-ho en funció de la potència fiscal.

transport públic a Barcelona

3.  Millora del transport públic i de les infraestructures de transport:

La congestió als corredors d’accés a Barcelona des d’altres punts de l’àrea metropolitana col•labora de forma important a empobrir la qualitat de l’aire. En els trajectes d’intercanvi entre Barcelona i el seu entorn metropolità la mobilitat en vehicle privat és més elevada degut a la manca de competitivitat del transport públic. Per tant, la connectivitat en transport públic entre Barcelona i el seu entorn és on s’ha de posar el focus de millora.

Propostes RACC:

11. Millora de la xarxa de Rodalies

Incrementant la fiabilitat tant en freqüències com en temps de trajecte per tal que siguin una alternativa àgil i vàlida al trànsit en vehicle privat (desdoblament de la R3, soterrament a L’Hospitalet, via orbital del Vallès, etc.) i reduint el preu dels bitllets.

12. Potenciar els Park&Ride de les estacions de ferrocarril metropolitanes

Integrant el preu de l’aparcament dins el sistema tarifari de l’ATM, incrementant el número de places de què disposen, millorant-ne la senyalització d’accés i oferint informació de la seva ocupació en temps real.

13. Implantar carrils Bus-VAO de baix cost

Implantar aquesta tipologia de carrils Bus-VAO de baix cost (amb marques viàries) a la B-23 i a la C-31 Nord.

14. Instal•lació de senyalització de velocitat variable

Continuar la instal•lació de senyalització de velocitat variable als corredors d’accés a Barcelona que encara no en disposen, com la C-58.

Comentaris
  1. Xavier Sáinz

    Bon dia, tinc un Opel Corsa i visc a Girona. els dijous baixo a Barcelona ,generalment en tren. Algunes vegades baixo en cotxe i el deixo al meu parking durant el cap de setmana. Algunes vegades agafo el cotxe per marxar a Alpens un cap de setmana i el diumenge torno a Barcelona, i el dilluns al matí torno a Girona. El meu cotxe m’ho vaig comprar el 2005. Que he de fer per poder circular per Barcelona?, només per anar al Parking. Mentres estic a Barcelona, només utilitzo l’autobus, metro o taxi. El meu cotxe és Diesel.
    Prego
    m’orientin que he de fer per cumplir la normativa.
    Molt agrait per la seva atenció.
    Xavier

    • RACC Bloc

      Bon dia Xavier,
      Seran comptats els dies que es declari un episodi de contaminació ambiental (si és que s’arriba adeclarar). En cas que es declarés just el dia que vostè ha de venir a Barcelona, una opció seria venir en tren. Com per desplaçar-se per la ciutat utilitza metro, autobús o taxi, només es veuria afectat el seu desplaçament per arribar a la capital. Salutacions.

  2. Albert

    Buenas tardes en anteriores comentarios se han dicho muchas verdades , pero quiero añadir un apartado mas : la contaminacion es relativa ; ejemplo contamina mas un vehiculo de solo 5 años de antiguedad circulando pongamos 5 horas por la ciudad , que un vehiculo con 20 años que solo se usa para ir a tu puesto de trabajo y volver a casa utilizando para ese menester 1 hora de funcionamiento
    por que el principio de contaminacion es : volumen de particulas en metros cuvicos de aire , pues un motor cuantas mas horas funciona mas aire contamina por tener que utilizar mas cantidad de aire
    Tendria la administracion corespondiente de preocuparse antes de los vehiculos que mas horas funcionan , que ademas seguramente son vehiculos de profesionales los cuales en el momento de adquirir estan exentos de diferentes inpuestos ,ademas sus gastos derivados ( averias conbustibles , etc ) si son declarados como empresa tendran a mi entender desgravacion
    ( taxis , autobuses , camiones etc)
    Y no al ciudadano normal que el cambio de vehiculo le seria mas costoso
    Otra reflexion que pasa con los vehiculos extrangeros si podran circular , y los camiones ,
    a lo que no entiendo es tanta restriccion de lunes a viernes y sabado a domingo no pasa nada , es que el lovi del comercio ha ganado la partida y quiere los parking de centros comerciales llenos y entonces la contaminacion no molesta
    Señores de la administracion seamos serios y evaluen todas las posivilidades y no se centren en el mas devil

  3. Lluis Franquesa

    M’ agraderi saber qui és l’ encarregat de dicidir quins cotxes ha de porta un adhesiu o un altre de contaminació.
    Tots els cotxes passem la ITV. suposo que ells saben el cotxe que comtamina mes o menys, Per que hi han cotxes que portan l’ etiqueta i posen el gasoil mes barat que troben, I per passar la ITV. li posen un additiu perquè no faci fums, si contaminen que comencin pel gasoil que venen i alo millor no contaminarim tant.
    Penso que las ITV nomes son per recaudar diners, Cada ITV de difers llocs et miren cosas diferens.
    Per cert jo sempre i e posat el mes bo i gasta menys i tira mes, i no tens problemas al cotxe.

  4. Atès el mapa de principals causes contaminants per a la ciutat de Barcelona, el cotxe privat –de benzina o gasoil- no es la primera respecte a d’altres per tots conegudes:
    • Camions i furgonetes de transport privat (majoritàriament amb gasoil). Molts d’ells dedicats al repartiment de productes relacionats amb el sector de la restauració i el comerç al detall, ara majoritarsi al centre de Barcelona, i que han crescut impulsats per la molt alta densitat demogràfica (veïns + turistes) de la ciutat.
    • Vehicles de transport urbà i de rodalies. (gran part amb gasoil).
    • Vehicles de servei públic. Taxis ciutadans i forànis. Bombers. Ambulàncies. Etc.
    • Grans creuers ancorats al port. Amb els seus generadors d’energia en marxa permanentment i alimentats per gasoil.
    • Tràfec aeri de l’aeroport de Barcelona. Grans motors amb gran consum per les maniobres d’enlairament i aterratge.
    • Vehicles de tota mena de fora de Barcelona. Que colapsen diariament les vies d’entrada-sortida a la ciutat.
    Es de suposar que els polítics han pres aquestes mesures contra el vehicle privat per ser les mes fàcils d’aplicar, i –per que no ?- per impulsar el sector de l’automoció com motor econòmic. La massa social afectada es nombrosa però molt atomitzada, vulnerable i, creuen, amb insuficient capacitat d’unió i rebuig.
    Cal també afegir que la mesura pot ser ILEGAL e ILICITA, per vulnerar la vigent normativa de revisions anual de les ITVs que, estoicament, hem vingut patint i pagant des de fa anys.
    Encoratjo al RACC i a tots el usuaris afectats –nosaltres tenim dos cotxes a la família sense distintiu groc- a fer pinya per a compartir amb l’Ajuntament les seves inquietuts ecologistes però sugerint un mes equitatiu repartiment dels costos.

  5. Mario Argilés Serés

    La qualitat del aire no es cap broma; en algún moment ens hi tenim que posar i quan mes aviat millor, sense deixar coses per demà.
    Es correcta la intenció de Progressiva, Homogènia i Coordinada; sense cap tipus exención, el tindre vehicles axis com altres mitjans que afecten de forma subsidiaria, cal cumplir lo que es pretén protegir.
    Contemplan Una Única Normativa. Fundamental posarse d’acord
    Ampliant la xarxa de mesures.
    Períodes d’adaptació lo mes curts possibles. Amb el temps hi ha oblit
    Incorporació de tot tipus de vehicle, sent mes estricta amb els que fan més presencia o contaminen més.
    Restriccions amb Limitació Horaria condicionada a la seva contribució en la contaminació i a la orografia dels carrers.
    Excepcions sols a canvi de restriccions i controls, a més excepcions mes controls i exigencias.
    Leo que se personaliza en el coche cuando se habla de vehículos. No se debe de olvidar a las motos. Comprobada esta que su contribución a la mala calidad del aire, por emisiones contaminantes es mayor que la de los coches.
    Acto seguido, hay que iniciar el estudio sobre la Contaminación Acustica
    Salutacions i gracies
    Mario Argilés

  6. Opino també que cal inventariar també la contaminació produïda en el Port pels vaixells i pels avions que passen pel damunt de Barcelona. Per posar les coses en el seu lloc, cal saber tot, no solament algunes coses. Pregunta: perquè tornen a passar camions de gran tonatge per la ronda litoral? Generen embussos i molta contaminació.

  7. marc mañas

    Bon dia tal com diu en Jose Gutierrez no hi ha un filtre per els gasos del dièsel?, jo tinc un dièsel que va costar-nos 30.000€ m’ajudaran ha comprar un altre igual.

  8. Fco. Javier Pablos^Perez

    No estoy de acuerdo en nada. Sólo en que hay que evitar la contaminación. Barcelona no es una ciudad aislada como Las Vegas. El tráfico no es sólo de entrada, también hay retenciones diarias de salida. Persona que van a la ciudad a hacer muchas gestiones y precisan el coche. Personas que salen y no van a trabajar o a lo que sea en el centro de la población a la que se desplazar, en ocasiones van a polígonos o zonas cercanas. ¿Porqué nadie se preocupa de VENTILAR la ciudad. ¿Recordamos los túneles a hacer en la montaña de el Tibidabo , no para circular, sino para ventilar?. Hoy día hay muchos sistemas, todos hablan de reducir, nadie de ventilar.

  9. Rossend

    O jo no m´entero o que algún explique per qué “cony” (am perdo) serveixen les I:T:V; , només per fer una despesa mes,?????

  10. PILAR ALTARRIBA MURADELL

    Som família de tercera edat.Faig servir poc el cotxe, però el necessito per desplaçaments puntuals. Els transports públics són pocs, insuficients i mal adaptats per a la gent gran.

  11. Elisa Viñas Borau

    Prioritari el control de vehicles pesants. Les autopistes que travesen el Vallès, tenen sempre un o dos carrils plens de camions. Es aquí on s’ha de començar a actuar.

  12. Jose Gutierrez

    Jo tinc un cotxe amb 13 anys i ara mateix he fet 100.000km només l’agafo algun cap de setmana,
    quan el vaig comprar es recomenaba la compra
    del diesel, per Barcelona vaig sempre en moto, jo he parlat amb esoecialistes i diuen que es poden
    ficar filtres amb el que el priblema de la contaminaciò queda sol.lucionat. Aleshores de que es tracta? de no contaminar o de vendre cotxes, jo no puc fer aquesta despessa, marxo a viure a Berga?

  13. monica xufre luque

    Hem creat la PARC (Plataforma Afectados Restricciones Circulatorias) un grup modest de usuaris afectats. Ens trobareu a FACEBOOK, twitter, etc, el nostre mail es
    asoc. parc@gmail.com
    , vos esperem!!!!!

  14. Joaquin Teixidó Carbonell

    I que passa amb els cotxes clàssics i els de matrícula històrica ?
    Són els que contaminen menys ja que circulen molt poc !!!.
    Contamina molt mes un 4*4 modern circulant tot el dia a més de molta més ocupació d’espai públic.
    La solució seria afjudicar un kilometratge a l’any en funció de la contaminació i contrlar-ho quan es passa l’ ITV.
    Això sí que seria just i no el que pretenen fer amb cotxes supercuidats i que circulen molt poc a l’any.
    Si us plau defenseu el patrimoni històric de vehicles i no dilapideu l’esforç de molts propietaris per conservar-los.
    Si no es fa altres països se’n aprofitaran i aquí desapareixeran

    • Josep

      Estic completament d’acord.Jo he comprat 3 vegades el mateix cotxe i amb d’aproximadament la mateixa antiguitat per que m’agrada. El actual te 17 ans. Es tracta d’un Land Rover Discovery 300 Tdi ES, acabat Vogue Full Equip. (doble sostre, cuir, seients elèctrics etc) vert inglés. L’any passat m’hi vaig gastar gairebé 8000€ per deixar-lo com nou. Jo vaig a peu a la feina i tinc un scooter. El Discovery no fa mes de 5000Km al any incloses les vacances tirant de caravana. Gairebe tots fora de la ciutat (just el que cal per sortir de la ciutat)

      Contamino jo mes que el cotxe mes ecològic que fa 40 Km diaris per anar a treballar lluny del domicili?

      Ara que he de fer ? Vendre-me’l per 4 duros? o he d’anar a viure fora de Barcelona?

  15. Montse Villar

    Jo vaig a treballar en transport públic, però condueixo una furgoneta que el proper any farà els 20 anys, i la faig servir per anar a festivals per Espanya i Europa. Marxo un dia entre setmana i torno la setmana següent també en un dia entre setmana. Si finalment no puc fer-la servir per culpa de la llei… l’hauria de vendre a algú que no visqui a l’àrea metropolitana i em faria molta ràbia ja que funciona de meravella. Si finalment es podrà utilitzar de nit llavors la podria mantenir i canviar els horaris a l’hora de marxar, en lloc de fer-ho de dia ho hauria de fer de nit. Espero que sigui així.

  16. Jan

    Com puc veure pels escrits, tots tenen una part de raó, penseu que la gent gran no esta per cambiar el cotxe i el que tenen el miman, havans de tot axo, es tindria que fe un estudi de tots el polígons industrials que, NO, tenen cap combinació de transport públic i posa o ve mes lineas de bus, pero amb desplaçament rapits per ana a treballa

  17. Jordi

    Canvia d vehicle com es dedueix dels escrits dels usuaris no sempre es viable. Si el mateix pasa la itv i esta perfecte en molt bon estat d conservacio Carburacio ixd altres no vec mes q un negoci en aquest canvi d vehicle. Lazsituacio economica d moltazgent em cotxazes prou precaria per adquirir un nou cotxe. Gracies per la difusio. Salutacions.

  18. Yolanda Bertrán (sócia)

    I a qui no li agrada tindre un cotxe nou?
    En el meu cas, té 16 ays i 100.000 Qm. esta perfecte (és dièsel) i consumeix molt poc. Jo no vull, i tampoc puc, canviar-lo. Visc a Barcelona i aixó semble que ho agreuge tot.
    Es clar que els que dicten aquestes normes son els qui es poden permetre canviar de vehicle sovint o son funcionaris que viatgen amb cotxes que paguem els contribuents i no ells. Des de la taula d’un despaitx, tot es veu molt bé.
    Gràcies RACC per ajudar-nos.

  19. Enric Martí

    Totalment d’acord amb els comentaris anteriors, no sé si algú ja ho ha comentat i a risc de repetir-me, vull preguntar als Responsables del RACC què passa amb els que es desplacen a treballs sense combinació directa i que el transport púbic apart de sortir car, has d’invertir més de quatre hores (2 hores per trajecte) del teu temps cada dia.

    La solució RACC, és incentius fiscals i canviar-nos de cotxe, ja que la mesura de millorar les xarxes de rodalies i a sobre que l’Administració redueixi el preu del bitllet és ciència ficció. Què passa amb el que no pot canviar de vehicle per tenir una economia precària? ha de canviar de feina o de població de residència?

    Tampoc veig en cap de les mesures proposades pel RACC, una argumentació que defengui als vehicles clàssics i/o històrics. Els llencem també al desballestament? molts d’ells no fan més de 500 km/any, havent-hi un parc mòbil reduït d’aquests vehicles que no circulen tots al mateix temps,

    Molt bé per les iniciatives per reduir contaminació, però com ja vaig expressar en correu electrònic enviat al club en dates anteriors, segueixo sense veure que s’està fent per la defensa dels drets de l’automobilista, raó per la qual em vaig inscriure com a Soci fa molts anys, fa tants, que no recordo quants.

    Salutacions

  20. Jose Maria

    I el residents grans, amb vehicles antics pero amb pocs kilometres, peque nomes els fan servir pel fi de semana o per anar de vacançes, es injusts ferlis cambiar el vehicle o que no puguin entrar al seu lloc de residencia.
    yo creec seria mes lógic, com ja fan moltes ciutats que es restringesi el transit al centre de la ciutat, y el cas antic on el carres son mes estrets i es fa dificil circular pero amb barris de ges humil com Sant Andreu, El Carmel, Horta etc barris periferics, amb poca cirsulacio ya que nomes hi circulan practicamente el coches del veins, no te gaire sentit.
    A mes normalment el coches mes contaminant y antics solen ser el camions de repartiment, y aquest no els restringexen, esta vist que deun tenir por que els hi fasin una vaga y els portin problemes , i mentrastant a pagar sempre els mateixos, com que els que legisles van en coche oficial ,( que per cert pagem entre tots) aixo no els afecta.

  21. Julià Rovira i Alegret

    Es una vergonya que un vehícle que cada any passa la revisió i la ITV, encara que tingui 15 anys i ben cuidat, prohibeixin la seva circulació. Quan el vaig compra cumplia la normativa, doncs ara si volen que el canvíi, que el paguin ells. Hi ha molta gent que tenim el cotxe molts anys per que no podem canviar-lo. Això sí, la clase alta es compra cotxes eléctrics i tenen autopistes gratis, parquímetres, etc.
    ¿No teniu correcto de català?

  22. Francesc Fortian

    Si hi ha una ITV que diu que el nostre vehicle es apte per circular. Que més es pot demanar? Totes les normatives per forçar un canvi de vehicle, no son més que pressions d’una industria que veu una saturació en el seu mercat molt aviat.
    Si hagues una verdadera preocupació per el medi ambient, faria molt de temps que s’haurien implantat energies netes per la combustio de vehicles.
    Perque se insisteix amb fomentar el vehicle electric, car de instalacions de recarga i dubtos rendiment fora de les ciutats, això si, molt rentable per les electriques; i no el hibrid de carga cinética, que no gasta electricitat?
    En fi, una vegada més ens volen obligar a fer un desembols per gaudir d’una movilitat que molts de nosaltres voldriem de transport public, com en altres paissos. Parlin per exemple del model Danés, per entendre que hi han altres maneres de resoldre la contaminació.
    Parlin amb els fabricants per deixar de fer vehicles que exedeixen amb més d’un cent per cent els actuals limits de velocitat, potencies desmesurades i consums enormes.
    Fagin una tasca en el focus del problema, no amb un consumidor que si no ha canviat de vehicle, segurament es per que no pot o necesita fer-ho.

  23. JOAN DE BCN

    Srs. del RACC. Quan en nom del RACC us posicioneu en algun aspecte relacionat amb el mon del motos, en nom de qui ho feu?. Decideix un Sr. en un despatx? o te en compte els 3000.000 socis. Pel que porto llegint el sentir majoritari de socis del RACC NO ES insisteixo NO ES lo que els seus socis pensen i opinen. Molts no tenim capacitat adquisitiva per canviar-nos de vehicle i els socis del RACC tenen vehicles nous i vells. Crec que lo mes just seria que les ITV podrien deciris i en cas negatiu, modificar sistemes de combustio per fer-los menys contaminants. Tpota mesura que impliqui un 2castic2 al ciutadà es populista i demagogic i no aportarà res de res. Si no veig que el RACC defensi als seus socis, em penso de donar de baixa i animar ams meus amics i coneguts.. que en som molts…..

  24. Xavi Polo Y.

    Bon dia a tothom, quan vaig comprar el cotxe fa 16 anys, ningú em va dir que me’l farien il·legal, per tant ha de ser legal fins al seu amortitzament o per exemple 25 anys; pet tant, si ara em volgués canviar de cotxe, EXIGIRIA un certificat de què el vehicle serà legal almenys els propers 25 anys, perquè pel meu nivell salarial, canviar de cotxe als 10 anys, m’és completament impossible; vull afegir que al poble on visc, no hi ha transport públic, i això que visc només a 40km de BCN i està al pas de la N340. Per a mi el cotxe és una necessitat, no pas un luxe. Gràcies.

  25. Jaume

    Es una vergonya lo que estan fent amb les pegatines. Un mercedes nou diesel gla350 te una pegatina C de clean diesel???
    Es una pena que segueixin entossudita amb la idea. Pq un euro 2 benzina amb catalitzador de 1.6 16v m han de dir que contamina quan no fa ni fum i a la itv dona resultata optims de combustio. M agradaria que algu em pogues treure de dubtes. M he estat informant sobre les normativas de emissions euro… Se que a la euro 2 no es mirava la contaminacio per NOx pero un benzina no deixa anar aquestes porqueries si els aros i el motor esta be i no crema res d oli. Sempre ens putejen per on volen. Jo seguire fent kilometres amb el meu vellet de benzina. Pq?/pq va de conya el cotxe i encara pot fer moooolts mes kms i ja van 300 mil. Jejjeejje!

    Estic molt cabrejat amb els que estan montant tot aixo sense tenirne ni puta idea. Es mes segur k la majoria d ells ni condueix. Jajajaja!

    Politics feu vos ho mirar…

  26. Teresa

    No és gens difícil veure que si el que interessa és la contaminació es pendrien altres mesures. Crec que mitjançant l’ITV es pot determinar quin vehicle contamina i no fer com sempre les coses amb els peus. Com poden obligar-nos a comprar un cotxte nou si l’antic està en condicions i no contamina més que uns altres de nous.?

  27. MIQUEL

    Ah…. però encara s’ho creu algú que tot això es per al medi ambient….. vinga home ¡¡¡

  28. Antoni Ferrando i Gonzalez

    Ja quan vareu comença la campanya de estudi, vaig fer el comentari sobre els cotxes de una certa antiguetat, pero que cumplian totalment en la emisio de gasus, ja que els seus propietaris havian fet una bona manutencio o pocs quilometres, i sense forçar el motor. Aixi que un cop mes m’arrenglero en el que defensen el canvi, si les ITV ( que sian reals) donan un cert informe de la contaminacio de un punt sospitos. Aixi que crec que no tothom esta disposat o te posibilitats de camviar el vehicle en funcio de la edat i no d’els kms, ide les ITV. Que per algo crec que existeien.

  29. Jose Oriol Flaquer Viver

    Molt be per liderar un tema tan important.Gracies

  30. Rossend

    Espero, que las restriccions no siguin per als que vivim a la ciutad, perque si venim de fora que puguem anar a casa sense problemas,.
    Encar que crec que xo no als tindre perque ans a cabem de comprar un Fiat 500l pop star de bensina am etiqueta verda Eupea y am 5 estrellas de seguratad Europea.

    un cordial saludo. Rossend

  31. jordi

    Srs. del RACC. Com podeu veure el sentir majoritari dels socis del RACC es el que es. No podeu fer una política a l esquena de qui us paga religiosament i uns manté. No podeu actuar sense escoltar als vostres socis. No tothom pot canviar-se de vehicle cada 5 anys, i mensy ara amb la crisi. Com ha dit algú, que siguin les ITV que determinin si un vehicle contamina o no. Crec que si comencem a multar hauríem de muntar una plataforma d afectats i fer una demanda civil o contenciós adm. contra les Administracions per discriminació i limitació de la llibertat individual. El RACC te com a clients de vehicles tant antics com nous….OJO !!!! si no defeneu a tots els col·lectius, podria passar que hauria una demanda de baixa massiva de socis !!!!!!

  32. Ferran

    Estic completament d’acord amb la idea que sigui la inspecció ITV qui dictamini si les emissions d’un vehicle estan per sobre dels límits o no. Un vehicle de més de 10 anys ben mantingut segur que pot estar en perfectes condicions. No tothom pot estar canviant-se el vehicle cada menys de 10 anys. A més a més el fet de canviar el vehicle tant sovint tampoc és sostenible. També s’apuntaven en altres comentaris vehicles que contaminen més (camions) i penso que aquí s’hauria d’haver una intervenció més decidida. Jo tinc un vehicle Diesel de 2014 i que només el faig servir per sortir els caps de setmana; la ´darrera ITV la va passar sense cap problema i amb unes emissions per sota del llindar. No entenc per què haig de canviar de vehicle. Potser algú hauria de parlar de les emissions dels grans creuers a Barcelona: aquests contaminen moltíssim més i ningú diu res de res. Per què serà? Una mica més de serietat amb els estudis que es fan (i no parlo del RACC)

    • Ferran

      Disculpeu, però m’he adonat que per error vaig posar que tinc un vehicle Dièsel de 2014 quan en realitat volia dir de 2004!!!!

  33. Sebastià Palomino

    És increïble, s’emmascara una operació econòmica sota el paraigües d’una decisió pseudo-ecològica. A qui voleu enganyar? Curiosament la mesura tan sols afectaria als turismes privats, la aula més feble de la cadena, i deixa per més endavant l’aplicació a vehicles industrials i camions-tràilers. Què passa amb les aeronaus? i els vaixells. Totes les institucions que, directament o indirectament, feu costat a aquestes decisions polític-econòmiques no esteu pensant en la contaminació sinó en recolzar les grans empreses automobilístiques, les asseguradores i les institucions polítiques que sí n’obtindran beneficis d’aquesta campanya de manipulació que recau un cop més sobre l’esquena de la població més castigada pels impostos i les decisions dels “progres” de torn.

  34. Ramon Palau Fontanals

    Que mes puc dir despres de llegir els comentaris publicats. Nomes vull dir que jo visc en una masia a muntanya que tinc un cami de terra per arribar a ella, per el qual necesito un tot terreny, que es el que tinc, es de l’any 1999 i nomes porta fets 88000 km, es nou !!!
    Pasa la ITV cada any, de riure, de un any a l’altre no a corregut ni 1000 km. Tinc que comprar un de nou ? NO puc, no tinc diners. A Barcelona sols vinc per anar a l’hospital
    Nois estic cansat de tantes lleis absurdes.

  35. Joaquin Teixidó Carbonell

    Joaquim
    Què passa amb els clàssics i històrics que circulen poc ?
    Contaminen menys que un modern que circula tot el dia.
    Per tant es fàcil determinar la càrrega contaminant en funció dels kms.en l’ ITV
    Així es podria regular que un modern pogués fer 20.000 km a l’ any i un antic o clàssic 5.000 km contaminant exactament el mateix.
    Això sí que seria just !!!
    I no fer canviar de cotxe a les persones menys afavorides !!!
    S’ha de tenir en compte que la construcció de bateries, els creuers, els avions, la circulació massiva de camions en l’ A-7 i l’ocupació d’espai públic de determinats vehicles moderns que tot el dia circulen ( CO al cap del dia elevat ) són aspectes que ni se’n parla en les preteses mesures.

  36. SEBAS

    Les mesures disuasories per la sostenibilitat del trànsit a les ciutats només pasa per un bon funcionament i ampliació del transport públic, deficient,i manca de moltes frecuencies i conectivitats, tot el que poguin proposar les administracions en millora de qualitat mediambiental, son, mesures cohercitives i impunitives, que no solucionen res, i van contra els drets de les persones a moures lliurement amb el mitja que poden, i no amb el que volen.

  37. José Galán García-Faria

    Más o menos y s. e. u.o.ya se han escrito las posibles o deseadas ” excepciones”,pero añado,lo que se comenta en la calle fuera de Barcelona¿Qué pasa si una persona debe ir,por ejemplo, al Hospital Clínico,a una revisión o a lo que sea y vive a kilómetros de Barcelona.?
    Porque no todo el mundo tiene medios para afrontar las limitaciones que se pretenden.

  38. Jaume Roig Llaveria

    Els que vivim a comarques i no tenim combinació pública per entrar a treballar a l’hora, què farem? perdre la feina? Ja em llevo a les 6 cada matinada. Podrem dormir i descansar? Som humans, no robocops.
    Si volen, que posin uns FFCC al Vallès i llavors podrem baixar en tren a BCN.
    No es pot aplicar una llei sense que el territori estigui en condicions. necessitem alternatives reals, no imaginaris polítics. Ep! i entenc que tots hem de ser ecològics !
    En l’esperança que ss’imposi el sentit comú, els saluda, cordialment.

    Jaume

    • Xavi Polo Y.

      Completament d’acord

  39. FRAN-BCN

    Totes aquestes mesures, tant les proposades per les Admonistracions com pel RACC, els quals en cap moment han tingut en compte que si un ciutadà te un vehicle antic, i possiblement ben cuidat i mantingut, no es per caprici, sinó per capacitat adquisitiva, i les mesures mai afectaran a col.lectius amb un ALT poder adquisitiu. Es a dir, que jubilats immigrants i autònoms veuran limitada la seva mobilitat per una mesura “populista, inútil i que no serveix per a res, ja que qui realment contamina molt son vehicles dl alt tonatge, no pas vehicles provats. Si si mirem fi, tinc un vehicle DIESEL CDI del 2004 que en la ultima revisió ITV tenia index de contaminació de 0,28l menys que un vehicle nou. Llavors no puc circular per decisió tècnica o administrativa????? que algú m ho expliqui sisplau……!!!!! Pensava que el RACC defenia els inter4essos dels seus associats, veig que en part, NO atentament FRAN

  40. Jaume

    Tot plegat em sembla una camama! Al cap i a la fi, Barcelona només te de un a tres dies l’any amb alta contaminació. Em sembla be que es redueixin les emisions però, com sempre en aquest pais, tot ho encaren a que un o altre hi vagi bé i es forri a costa dels contribuents.
    A moltes ciutats “civilitzades”, s’apliquen mesures que no reverteixen en la butxaca dels soferts usuaris i els hi va bé. Fem les coses com cal! Ja costa copiar bé, però aquí s’obsessionen en “inventar”, i aixó si que es dificil.
    Jo tinc un cotxe de benzina que te 23 anys, i una joia de moto que en te 26. Ambdós funcionen com un rellotge i pasen les ITV’s sense cap problema. SI a la Colau no li agrada el meu cotxe, que me’n doni un altre! però jo no tinc perquè pagar de la meva butxaca les seves idees lluminoses! i la moto… la moto es una veritable joia! que ni s’hi acosti o correrà sang!

    Crec que les coses s’han de fer bé i, si els canvis suposen una millora, ens hi hem d’esforçar, però que no sempre ens toqui pagar als mateixos i que uns quants hi facin l’agost.
    Ens prenen per tontos, com sempre!

  41. Kim

    Trobo que sembla que l’objectiu sigui més renovar el parc d’automóvils que no pas la menor contaminació. Segons s’hagi cuidat un vehicle aquest pot tenir més o menys emisions. Hi hauràn en aquest moment vehicles anteriors a 1996 que facin menys emisions perjudicials que altres de posterior data. Aixó no ho trobo just, i tampoc d’acord amb les lleis, per que estem parlant de restriccions de derets i llibertats, i aquesta norma no respecta ni la proporcionalitat, ni la justicia. Crec que el que s’hauria de establir és un límit d’emisions pels vehicles de betzina, i pels diesel, i també fixar límits diferents segons el tipus de vehicle i servei que dona (transport de mercaderies sobre tot). Per això nomès hi hauría que aprofitar la ITV per controlar les emisions del vehicle, sigui de la data que sigui. Les emisions ja es verifiquen a la ITV, així que comportaria molt poca despesa per l’Administración nomès amb regular i co-locar una pegatina segons acompleixi aquest vehicle per que se li apliquessin les restriccions. Tinc un vehicle d’alta gama de 1997, i una motocicleta del 1995, i quan he preguntat a la ITV m’han indicat que són molt lluny dels límits d’emissions. Aquesta solució també estalviaria mots costos en indemnitzacions o subvencions, i a més la industria de l’automóbil podria idear sistemes per reduir les emissions dels vehicles existents, causant un benefici indirecte legítim per la mateixa.

  42. ramon

    el gran negocio de la ITV para que sirve?, para recaudar? para cumplir unas normas? que contribuyan a mantener el aire limpio, me parece muy bien
    Las bicicletas ayudaran a aumentar los atropellos de peatones por las bicicletas que no cumplen ninguna norma
    el dïa que la Colau y su sëquito vayan en bicicleta contribuirän al dar ejemplo al ciudadano, y será una ciudad de bicicletas sin coches
    Donde cobraran los impuestos para llenar las arcas?

    Afectisimo Ramon

    • Jordi Pons i Lucas

      Els comentaris que he llegit fins ara em semblen força assenyats, els nous inquilins del nostre ajuntament, em semblen una colla DE BENEITS IL·LUMINATS, que només empaiten fer se la foto de ecològics ….vaja uns penques tots plegats ( penques que no pencaires) això “” va de retro Satanas-

  43. Manuel Eraso Garcia

    Impost per als vehicles anterios al 1997?. Impost per tenir diesel?. Aparcament mes car?. Impost de circulacio mes elevat?.
    Això només serveix per a treure diners als mateixos de sempre, els que no tenim prou poder adquisitiu per canviar-nos de vehicle quan al polític de torn se li passa pel cap “una nova idea”.
    Que facin el favor de possar bons transports publics, barats i eficients, parquings grans a les entrades de Barcelona be de preu i ben connectats a la ciutat i el personal deixara d’utilitzar el vehicle particular ja sigui diesel, benzina i/o electric.

  44. MIGUEL

    LO PRIMERO QUE HAY QUE CONTROLAR SON LAS MOTOS DE 0,50 SON HORRIBLES EL HUMO QUE SALE DEL TUBO DE ESCAPE, HASTA CARBONILLA QUE SE TE PONE EN LOS OJOS. Y LAS FURGONETAS VIEJAS QUE SALE UN HUMO ATROZ, SOBRE TODO LOS QUE RECOJEN EN LAS BASURAS Y PAPELERAS. ESTO ES LO MAS URGENTE LAS MOTOS DE 0.50 C.C.

  45. Ramon Romagosa

    Si per fi es prenguessin seriosament la potenciació del transport públic( augment en la freqüencia de rodalies,ampliació de la xarxa de metro,creació de parquings disuassoris a l’entrada de Barcelona, sense afany de lucre etc etc.)notarien la devallada en la contaminació en poc temps.A ningú li agrada l’stress que significa accedir a la ciutat.

  46. Francesc

    Trobo correcta el que el RACC. proposa peró es te que contar que totes les administracions posin les coses perquè el bon funcionament per una bona movilitat en tots els aspectes

  47. Joan

    Com he llegit en altres comentaris, seria bo un control anual voluntari de tots els cotxes, ja que no només no és el mateix els 4000km que pugui fer un cotxe vell enfront dels 30000€ d’un nou, sinó també la manera COM els fa. No fa massa van sortir cursos del RACC de conducció eficient amb el que es pot reduir el consum i la contaminació amb els mateixos km… La idea del control anual és connectant a l’ordinador d’abord i veure els litres de combustible cremat! També es pot saber el CO i el NOx expulsat, no? Llavors lo del distintiu es podria fer més precís… Des de principis dels 90 que els cotxes porten centraletes que emmagatzemen aquestes dades. En qualsevol cas, és precissió, i si tots els nous tenen centraleta el control és fàcil, i tots els vells que no tinguin dades emmagatzemades, ja passen ITV cada any (les furgonetes crec que cada 6 mesos), que es comptin els km i es faci estimació… I qui no vulgui passar aquests controls, que se’l consideri com els vells, en estimació per km, o que se’ls penalitzi per no col·laborar… No sé, però alguna cosa s’ha de fer per la qualitat de l’aire!

  48. joan cadenet llort

    crec que el cotxe no s’utilitza perque sí. En un bon servei de transport públic, en part es deixaria d`’utilitzar. Que es primer millorà el servei públic o prohibir.>? que es primer el gat o la rata?

  49. artur mijangos

    com quedaran els vehicles dels anys 70´s de bencina i en bon estat

  50. Carme

    Està molt bé tot això ., de millorar el medi ambient, però particularment per a mi les messures no m’agraden gens. Hem de circular lliurement per la ciutat quan volem, ja pagem pous impostos , així que això ja contempla el poder circular per la ciutat. Si jo vaig a Barcelona de visita turistica hi he d’anar quan jo vulgui no quan m’ho diguin els altres. Jo tinc una vida i uns dies de vacances i s’han d’utilitzar quan a mi em convinguin. Si jo soc d’un altre població i he d’anar al metge hi he d’anar quan em donen la visita i no pas quan una llei de circulació m’ho digui.Jo no puc posar-me malata quan ells m’ho diguin.
    Una salutació.

  51. Joan

    Estic dacord en millora la calitat de l’aire, no obstant, considero que contamina mes un cotxe parat al ralentí i arrencant i parant a cada carrer per una mala gestió dels semàfors. que no movent-se a una velocitat constant per la ciutat. Es evident que hi ha hores punta en les que no es viable, pero fa anys que em fixo en que just a les hores punta es on els semàfors mai estan sincronitzats en cap carrer.

  52. Llorenç

    Em pregunto el mateix que el Sr Cèsar Molis.

  53. Jose Manuel Caridad Pedreira

    Tengo un coche Mercedes C220CDI matriculado en 2001 cuando inverti en el coste que suponia es para que dure muchos años,entiendo que entre todos debemos de mejorar la calidad del aire,ahora bien,no creo que se pueda prohibir la circulacion por su edad,si se podria hacer si este vehiculo no cumple con las normas en su ITV.
    Es como si prohibieran a un anciano andar por la calle por su edad,se podra hacer por su estado fisico o mental, y por su bien,pero nunca por los años que tenga

  54. Balbino

    Tenim circulan Cotxes de + de 30 anys gasolina cilindrada petita carburador amb difusor mini . al altre extremo V -8 amb 350 cv. . com se quilebre l’amissio contaminan. Pregunta que pasara amb las matriculas históricas?

  55. Manel Ros

    Gràcies al RACC per interesar-se en millorar la normativa contra la contaminació i compatibilitzar-la amb la defensa dels drets i interessos dels automobilistes. No afegiré cap iniciativa per millorar i agrairé al RACC que continui la seva tasca.

  56. Anton

    Creo que se debería implementar el sistema de identificación mediante etiquetas que la DGT ha implantado por el potencial contaminante y no por la fecha de matriculación.
    Entiendo que no es justo identificar a los vehículos por el año de fabricación y no por el potencial contaminante de los mismos, ya que por ejemplo a un vehículo diésel matriculado el 1 de Enero de 2006 se le concede la etiqueta y a otro idéntico matriculado el 31 de Diciembre de 2005 no, cuando su potencial contaminante es el mismo.

  57. Andreu del Río

    – Tot i agraïr aquestes propostes que esperem incorporin, em sorpren que el RACC no faci un estudi tecnic comparatiu, respecte a la contaminació que provoca un 2CV. o un BMW 318 i. Electrónica i amb catalitzador del 87 p.j., respecte a un 4 x 4 TDI actual, d’alta cilindrada.

  58. koan anton soriano

    la necesidad y conveniencia es indudable, pero. . . desaparecerán, los BUS de TMB d diesel, y gasolina, antes de implantar las demás medidas? se mejorará la red de BUS urbano, reduciendo unidades que repiten el circuito? ( xara sensata de BUS) se promoverá el cambio a motores de gas e hidrógeno para carrocerías de antes del 1997? no interesa? la normalización en la secuencia de los semáforos que reduzca el efecto arrancar y parar?
    los vehículos oficiales serán ya, todos eléctricos , de gas o de hidrógeno? quienes viven de la política se les reducirá un plus de su sueldo por el NO USO de TMB? la mejora de las “fluidez de salidas” desde rondas y autopista es crucial para facilitar la movilidad y por tanto la reducción del efecto “coche parado”, la reducción de velocidad no es garantía de reducción de contaminación, el par motor efectivo, hoy día rodea los 100 km/h en 4ª velocidad.- el interés de limitar a 50 Km/h és más recaudatoria que real.

  59. Sergio Brosa

    Com ja s’ha comentat, la ITV és obligatòria anualment pels vehicles de més de 10 anys. Si aquests passen l’examen de contaminació, per quina raó s’ha de prohibir la seva circulació; és un contrasentit.

    Els vehicles que avui tenen 10 anys o fins i tot alguns més, no són de cap manera, des de el punt de vista mecànic, com els de fa 20 anys. Son molt millors i si el propietari té cura del seu manteniment, la qual cosa queda ratificada en passar la ITV, contaminen molt menys que vehicles més nous que no estan prou ben ajustats.

    Resulta molt més perillós de tot punt de vista, permetre la circulació de tantes furgonetes de recollida privada de deixalles, moltes d’elles donades de baixa de la circulació i reactivades sense cap control administratiu, que no tenen assegurança de cap mena ni els seus conductors tenen permís per conduir-les. Això sí es un problema de circulació i seguretat ciutadana de tot tipus.

  60. Cesar Molins

    Trobo lamentable i gens ajustat a realitat que es desincentivin els vehicles diesel. Això denota un greu desconeixement de l’estat de la tecnologia per part del RACC, cosa que m’estranya. Els vehicles diesel, pel seu cicle termodinàmic, tenen un rendiment notablement més alt que els de cicle Otto, donant aixi unes emissions de CO2 inferiors en aproximadament un 20%, per a igual energia entregada. No compta això en l’efecte hivernacle? I els famosos NOx dels diesel han estat eliminats pels sistemes antipolució amb injecció d’urea, que ja son instal.lats a tots els nous vehicles dièsel, amb el qual aquest desavantatge ja no existeix. És que tenim algun interès inconfessable a voler promoure el consum de la benzina encara que polucioni més?

  61. joan

    jo tinc un tot terreny de 27 anys , que al cap de l´any no fa mes de 4000 km , crec que cualsevol vehicle amb etiqueta fa molts mes kms que jo i per tant qui contamina mes ? crec que en lloc de impostos als cotxes classics es podria posar una limitacio de kms anuals controlats a traves de la itv .

    • Joan

      Estic dacord amb evaluar segons el kilometratge, no obstant, jo faig una 18-20000km a l’any amb el cotxe i nomes trepitjo ciutat des de casa a l’autopista (2km?) com avaluem quants kilometres s’han fet per ciutat i quants no?

  62. carlos

    Si un vehículo pasa la ITV, es que cumple las prescripciones legales y no contamina mas de lo establecido; ¿porque si se esta dentro de la ley no se permite la circulación?
    Por otra parte, si no puedo circular con ese vehículo …. porque he de pagar el impuesto de circulación? no es un contrasentido?
    Como siempre nuestros poderosos políticos, no dan mas de si, solo miran el modo de aumentar los ingresos por impuestos sin importarles la coyuntura de mucha gente que no por falta de ganas de tener un vehículo nuevo, tiene que mantener el antiguo

    • Joan

      @Joan del cotxe de 27 anys, estic dacord amb evaluar segons el kilometratge, no obstant, jo faig una 18-20000km a l’any amb el cotxe i nomes trepitjo ciutat des de casa a l’autopista (2km?) com avaluem quants kilometres s’han fet per ciutat i quants no?

  63. Josep Antoni Ordóñez Artola

    Jo tinc un Honda Civic de més de 20 anys. Peró no contamina. Per tant evidentment no em sembla just el que es vol fer. S´hauria de tenir en compte l´informe que fa la ITV respecte els gasos que emet cada cotxe. Estic segur que el meu cotxe contamina menys que altres cotxes més nous. Estic indignat.

  64. Valentí Illa Roig

    Em semblen molt bé totes les propostes per reduir la contaminació mediambiental, però si tenim un parc automobilístic amb molts vehicles que passen dels deu anys, penseu que és perquè ens agraden els vehicles vells o perquè no es pot comprar un de nou? Jo crec que si l’usuari pogués canviar-se’l cada quatre o cinc anys ho faria. Sempre es perjudica al feble, al que te menys poder adquisitiu i més ara que molta gent té un treball precari i si el té, utilitzant el seu vehicle vell per poder anar a aquest treball. Perquè serveix dons la ITV? sols per recaptar diners, si ja ho sabíem, ara es veu ben clar. Estic d’acord en que hem de millorar el medi ambient, però primer hem de millorar tota la xarxa de transport públic i proposar plans d’ajut econòmics per anar progressivament renovant el parc automobilístic. Però com sempre, que sigui el usuari qui carregui amb la culpa de la contaminació i de les despeses. Els fabricants de vehicles es freguen les mans només de pensar amb el milió de vehicles com a mínim que han de ser substituïts.

  65. Lluís

    Crec que el consumidor és sempre la víctima. S’afavoreix un tipus de producte per a que el comprem i desprès, quan no interessa, es penalitza perquè en comprem un altre. L’administració ha de buscar noves fórmules per encisar (i no castigar) l’usuari. Fer planificacions sostenibles i progressives i no jugar amb els usuaris.

  66. Antoni

    Crec que un càstig per als que tenim vehicles dièsel quan s’incentivat molt tots aquests anys el seu consum.
    Podria queixar-me per exemple, que jo el meu vehicle, per sort, solament el faig servir menys de 4.000 km/any, i potser contamino molt menys que un altre que en faci 12.000 km/any, per tant QUI CONTAMINA MÉS? I a sobre a tots ens carreguen amb el mateix impost? Jo alternativament faig servir molt més la moto en el meus desplaçaments que el cotxe, potser m’haurien de compensar d’alguna manera pero contaminar menys oi?
    Crec que les corporacions polítiques sempre ho fan caure tot a sobre dels consumidors que som les víctimes dels productes industrials que primen pel consum i després ens fan la guitza i no volen entendre que som els més perjudicats, i per a res tenen en compte a les indústries, els impostos que pesen sobre les benzines i obliguen a consumir dièsel per estalvi econòmic, i tants altres interessos que sempre estipulen que és més fàcil castigar al consumidor que trobar alrres solucions.
    Entenc que el món polític ens vulgui fer la punyeta quan ells van en cotxe oficial, o potser es poden permetre canviar de cotxe cada dos per tres, però la resta dels ciutadans no ho tenim tan fàcil, és més, jo estic molt content del meu cotxe, tot i que sigui un 4×4 i dièsel, em fa molt bon servei, no el faig servir per fer muntanya i coses d’aquest tipus, i és el cotxe que sempre hi havia volgut tenir, tot i comprar-me’l de segona mà, i el mentindré sempre que pugui.
    Crec que les prohibicions totals i absolutes no van enlloc, quasi sempre que vaig i em desplaço a l’Àrea Metropolitana ho faig amb moto, perquè m’agrada, gasto menys benzina, puc aparcar sense problemes, estavio temps en el viatge i em surt més econòmic que agafar transports públics. El cotxe l’utilitzo per realitzar transport de coses, viatges de familia i altres coses que amb la moto no puc fer, però hi utilitzo molt poc el cotxe i trobo molt injust que se’m penalitzi per tenir un cotxe dièsel quan hi contamino molt poc.
    Antoni

  67. Angelet

    Perquè no començem pels vehicles que venen de fora de la ciutat de Barcelona els quals potser haurien de pagar ells un impost d’ús de la ciutat i/o obligar-los a deixar els cotxes a parkings fora de la ciutat?. Cada vegada més gent marxa a viure fora de la ciutat però torna per a treballar. Jo trec el meu cotxe un cop cada dues setmanes per a fer uns 17 kms. , aixó contamina molt?.

    • Nana

      Angelet Què et semblaria un impost especial per als de Barcelona Ciutat quan vagin a l’Empordà, la Cerdanya o a Girona, Pirineus…etc, o és que no contamineu amb els vostres cotxes? Jo vinc a Barcelona per formar-me, a fer alguna activitat cultural o a comprar i per tant ja estic pagant impostos…. I sempre que puc vinc amb transport públic, només agafo el cotxe en cap de setmana perquè redueixen els horaris del bus i no en tinc cap per arribar a l’hora a classe o si vaig al Teatre a les 20, el darrer bus surt a les 22:30

  68. Francisco

    Limitar la vida d’un vehicle a 20 anys (1997) es una idea descabellada i fora de context. I no deixar-los circular també. Aixòs només afavoreix als fabricats de cotxes amb perjudici del usuari.
    Les limitacions haurien d’anar dirigides als fabricats de cotxes exigin que contamin menys i que consumeixin menys, si no els deixen vendre vehicles en aquestes condicions, ven segur que en un espai molt curt de temps tindrem un parc automobilistic que circularan amb motors elèctric o d’altres energies més economiques i mens contaminans. Aixòs si,
    posiblement no dependriem tant del petroli. Si les administracions no posecin entrebancs en les recargues del cotxes elèctric i altres energies, la societat hi guanyeria mol.
    Ja se sap que als politics des de el poder els agrada mol fer lleis limitan les llibertats, però, si aquestes lleis van dirigides a l’arrel dels problemes i s’oblidessin una mica de l’afany recaudatori la societat evolucionaria amb més confort.
    Si el preu d’un cotxe es agradable i a més el consum es més econòmic i contamina meny, no cal limitar la vida d’un vehicle a 20 anys, el mateix consumidor fa nans i manigues per retirar-lo.
    Si el país està ven preparat amb un transport públic de qualitat i ràpit i que no contamini, molts consumidors no es veuran en la necessitat de tindre cotxe.
    Aixòs val també per altres aparells com calderes etc. etc. Si no es posen entrebancs a les plaques solars, no seràn necessaris més centrals nuclears i es milloraria el sector elèctric, donant com a resultat una menor contaminació

  69. bluesbrother

    Vincular l’impost de circulacio a les emissions?
    Algú s’ha parat a pensar que un vehicle dels considerats “nets” que faci 20000 km l’any contamina molt més que un dels “contaminants” que en faci 1000 l’any?
    Per què ha de pagar un impost molt més alt el segon que el primer si el primer contamina molt més? Si s’ha de pagar per les emissions, cal associar l’impost al combustible i eliminar l’impost de circulació.

    • Anna Rodriguez

      Molt bona!

  70. Josep Maria Navarro Codina

    Que calgui començar dient que les mesures han de ser homogènies i coordinades es tant gros que ja ens dona una idea de qui tenim al davant. Potser, quan circulem per les rondes, segons el municipi on siguem podrem pasar o no !!!!!

  71. Pere

    Que farem els agents comercials per mouren’s per Barcelona? Som treballadors amb vehicle que si fesim us us del transport public fariem la meitat o menys de la feina diaria.

  72. Jaime Cirera Mata

    Estoy totalmente a favor de tener una mejor calidad del aire y del medioambiente. Apoyo el estudio, bastante mas estudiado del RACC. El inicial es demagogo y excluyente.
    Sra. Colau y cía., porqué no se pasean una temporada por ciertas comarcas de esta
    querida Cataluña, donde el aire está impregnado de un tufo a purina, que lo hace irrespirable y contaminante, y NADIE DICE NADA?
    Muchas gracias.

  73. Ricard Mallol

    Com a soci del RACC i veí de BCN m’agradaria fer la meva aportació i millorar la calitat de l’aire que respirem a la ciutat, proposaria que tots els turistes que ens visiten i ho fan en autocar per entrar a la capital, poguessin deixar aquests majestuosos vehicles a les estacions de tren més properes a la ciutat i evitant la seva entrada…. d’aquesta manera guanyaríem usuaris en el transport (més rendibles), descongestionem el centre de la ciutat (transit més fluid) i millorem la calitat de l’aire… Són centenars els autocars que envaeixen el centre de la capital i la majoria farien millor servei si aparquessin lluny del centre al costat d’una estació de metro, tren o línea urbana d’autobús…
    Tots hi guanyaríem….

    Gràcies

    Ricard Mallol

  74. Monica Xufre

    No hi estic d’acord en la mesura de limitar precisament aquest tipus de vehicles, que mentre passin la corresponen ITV vol dir que están en normativa, no som el 7% el problema, si no altres com mala gestión del tráfic, dobles fil.leras, etc. Jo em pregunto : perque ningú esta buscan una sol.lucio en forma de filtre captador de partículas per intregrar-lo al tub d escapament ? a mi m encantaria portar-lo, pero no existeix!!!! i mentre tindre que llençar els meus cotxes que estan perfectes i son eina de treball, resulta que s amplia la terminal de creuers, aumentan els vols……..Sra. Colau, passegi per la mina com ho he fet avui, i verura la mitjana de edad dels vehicles: la majoria el fan servir poc pq no poden comprar un de nou…..aixos es una mida populista.

  75. Joan Alcaina Mora

    si a mi no em deixen anar a Barcelona, jo tampoc vui que els de Barcelona vinguin al meu poble.

  76. Qualsevol mesura que comporti una disminuacio de emisions comptara amb el meu recolçament. Tant en motos, com cotxes, com furgonetes, camions, etc.
    La primera i fonamental la substitucui del transport privat per transport public.
    Reduccio dràstica dels diesel.
    Substitucio de motos y cotxes de gasolina per vehicles electrics. Tambe el transport public. Substituïnt autobusos per tramvia sempre que sigui possible. I en els cassos que no ho sigui, autobusos a gas natural.
    Obsolecencia i retirada obligatoria de tots els vehicles a diesel o gasolina de mes de 10 anys.

  77. Per a limitar la llibertat de circulació en transport privat primer s’haurien d’implementar alternatives viables per a tothom, això vol dir més transport públic, tan en noves línies i trajectes com en quantitat.

    No és de rebut que qui viu a Barcelona i treballa a qualsevol polígon industrial del Baix Llobregat, per posar un exemple, ara vegi perillar la seva forma de guanyar-se la vida per la impossibilitat de desplaçar-se al seu lloc de treball en el seu mitjà de transport habitual.

    I ho dic jo que sóc usuari de transport públic i des de fa un mes vaig a treballar en bici particular.

  78. Alfredo Torras Soler

    ¿ Que pasa con los coches clásicos ? ¿ hay que desguazarlos todos ?

  79. Manuel

    Seamos serios, la gente no tiene trabajo i la mayoria de los que lo tienen perciben salarios ridiculos que no les permiten llegar a final de mes y vienen los políticos como la Sra Colau con un sueldo aprox de125000€ año mas lo de su pareja 70/80000€ más i nos imponen que cambiemos de coches porqué hay contaminación.
    Sra Alcaldesa y Sr Puigmemont, corten por lo sano lo que realnente contamina, barcos, camiones,industria y todos aquellos vehículos que no pasen las ITV.
    Y no jueguen con la población que bastante aguanta.
    Desconozco lo que gasta un vehiculo con itv pasada y bien conservado de mas de 20 años y otro de 5, 10 o 15 años con itv. La diferencia de contaminación es tan importante entre ellos que justifique dicha medida. Estoy seguro que la diferencia es inferior a solo uno o dos barcos de los que hay en el puerto o 15 minutos en los procesos de la industria.
    Pero si la intención es otra, entonces se entiende.

    • JOAQUIM PERPINYA SANTUS

      Muy bien expresado Manuel , ademas no te proponen ni cambiar el motor ni ponerle un filtro al tubo de escape, lo que quieren es que te cambies el coche por otro que según ellos contamina menos y de aquí unos pocos años te vuelven a decir que entonces hay que eliminar los vehículos de una antigüedad de X años y otra vez a cambiar de coche, EVIDENTEMENTE la razón de fondo no es limpiar el aire, para esto hay otras medidas, que afectarían a gente mas poderosa no al ciudadano de a pie.

  80. Julià

    Si la Oficina Catalana del Canvi Climàtic publica anualment una guia i una eina informàtica pel càlcul de la petjada de carboni, no fora convenient establir i publicar la petjada de carboni de cadascun dels partíceps a la Ciutat (Entitat Metorpolitana del transport, Port de Barcelona, Hotels, Taxis, Ajuntament i d’altres contribuents com la Torre Agbar, la Sagrada Familia,…) i un cop coneguda l’aportació individual, respecte del càlcul global, distribuir les exigències i aportacions en funció de la seva aportació.
    Gràcies

  81. Jaume quart, Català emprenyat

    Cal felicitar-vos per una MOLT BONA FEINA, comparteixo la majoria de comentaris. CErtament aixó es “xerrameca barata, demagogia i farfetalla” per amagar darrera “tonteries” tanta INCOMPETENCIA i MEDIOCRITAT

    Estaria be llegir l’article de’n LLUIS BASSAT, L.V. 31/05 = EL TRAMVIA, MILLOR PELS CATETS que per la DIAGONAL. En Lluis aplica el “seny i sentit comú” els Comuns ni que haguin comprat ex-directius de CDC, per maquillar un “bunyol monumental” que volen perpetrar a Francesc Macia, amb el carrer Urgell vomitant gran part del trànsit que ara fuig per carretera de Sarria. Una regulaciño semaforica que en donar “prioritat” al artefacte rodat – que ha generat un grapat de morts i accidents a dojo – fara un “merder acollonant a carrers de la quadricula Cerda.

    L’Informe RACC deixa clar les sol.lucions pel tema FUMS, CONTAMINACIÖ i SOROLL:

    Referit al Aeroport, son figues d’un altre paner – que es podrien repartir amb la TERCERA PISTA DE GIRONA – pel senzill procediment de fer una estació del AVE alla i el “bucle dibuixat – no fet pk quedaria molt millor que Barajas el nostre camp d’aviació concentrant transits des de Saragosa a Perpignan i de Valenca (si algún dia acaben la punyetera via Europea) fins a Tolosa de Llenguadoc.

    El que si es pot resoldfe es el tema “emissions creuers” exigint que portin un generador electric amb GLP – més net i poloit – per fer funcionar aparells electric, en estar atracats, en lloc de cremar fuel (més barat que gasoli) O be connectar-se a xarxa electrica local (que un cop muntada s’amortitzaria amb la venda de quilowats) En sortir amb remolcadors (gasoli) les turbines ja arrancarien a la bocana…i els cales – malgrat no us sembli aixi queden a BCN, en sous de gent vinculada als creuers, hoteleria, taxis, restauració, cortesanes i més …que paguen impostos (be les darreres no) compren a botigues i fan funcionar la ciutat. Només cal fer balanç després de cada FIRA o CONGRES important.

    Cal més gent INTEL:LIGENT, com els tecnics del RACC, més persones valentes com en Lluis Bassat o el President del RACC, per explicar que ja esta be de tanta DEMAGOGIA amb els cotxes, les bicis, les bajanades variades de gent que te poc salderi o s’ha vengut l’enteniment.

    En tema fums cal preguntar-se qui contamina més UN MINI del 79 que fa 1.000 kmts l’any i baixa a BCN “molt de tant en tant” o un CAYMAN que fa + de 30.000 kmts any un terç x la ciutat anant a portar els nens al col.legi – fent dobles files a la Bonanova, anant al gimnas o al despatx – o les furgonetes de tercera mà – cada una amb 3 caixetes cap a una mateixa botiga o restaurant – col.lapsant els xamfrans, fent fum, soroll i merder. En lloc d’aplicar el sentit comú i fer el “REPARTO” amb vehicles nets: GLP, HIBRIDS o ELECTRICS amb conductor i 2 ajudants – des de TRES CENTRES DE RECADERS – be ara els diuen logistics: Un al Llobregat – AL VALLES i MARESME, eliminat TOTS ELS CAMIONS de + de 8 tones i més de 10 mts.

    Una mica més de seriositat, que de tecnics competents al RACC, a la UPC i més en tenim un grapat.

  82. Joan Aibar

    Trobo els comentaris del Sr Joaquim Giner molt i molt raonables i a tenir en compte. En el meu cas concret i en referència al tema en concret, la meva familia i jo vivim en una urbanització que no disposa de transport public i ens veiem obligats a tenir-ne vehicles particulars per mourens i també un vehicle de reserva per el cas en que un dels altres s’espatlli… aquest vehicle concretament hi fa al voltant de 2000km a l’any i nomes per poder mantindre’l en condicions de circular quan es necessita… no entenc com es pot decretar que el meu vehicle es més contaminant que un altre que en fa 20.000km… i pretendre fer-me responsable de la contaminació que ens envolta… Un raonament al respecte… no es podria simplement limitar-ne l’us dels vehicles en km vinculant una lectura de km com es fa habitualment a cada ITV passada per controlar-ne l’us de cada vehicle sense necessariament obligar-me a canviar-lo o haver de pagar més en concepte d’impostos penalitzacions o recàrrecs??? I jo mateix podria decidir si amb aquesta limitació de km anuals em resulta o no util el cotxe o si el canvio… a més aquest cotxe es tracta d’un vehicle classic de més de 25 anys…qué passarà amb aquests vehicles?…
    Moltes gràcies per la oportunitat que tinc d’expressar-me…

  83. m. r.

    Per qué no es mira com ho fan a Londres? Es paga una taxa diaria de contaminació. Si no vas a la ciutat en cotxe no pagues. Si circules per certes zones + contaminades i contaminants pagues més. Si contamines més (cotxe vell, gran o + contaminant) tens un extra.

  84. Angel Martin Pasamontes

    Dado que yo tengo un vehiculo adaptado para el transporte de mi hijo con lesion medular, es una furgoneta Fiat Scudo del año 2001 y con 60.000 kms., me gustaria saber como me perjudicaria esta normativa, gracias.

  85. Ferran

    Crec q el Racc es pose en temes una mica complexos, no hia un altre finalitat q no sigui vendré cotxes, ara no es el moment economic per obligar a la gent a comprar cotxes nous.
    Els autobusos municipals son grans contaminados potse tindriem q comencar per sol-losionar aixo.

  86. Margarita Ravera

    Jo soc partidaria del transport public i crec que s’ahaurien de posar moltes limitacions al seu ús al centre de les ciutats a tots els vehicles, sobretot els mes contaminants. Tanmateix, el transport públic te algunes limitacions: els caps de setmana, les nits, els festius, i les visites a un centre comercial, anar a buscar algu o portar-lo a l’aeroport o a l’estació. Per aquestes coses únicament, jo utilitzo el cotxe. Es a dir que faig uns 500 km anuals. La resta del temps sempre metro, bus, tren (malgrat que últimament ha empitjorat molt per culpa dels canvis que fa que els trajectes siguin mes lents).
    I en canvi resulta que, com tinc un cotxe vell em quedaré sense cotxe. Jo no m’en podré comprar cap altre. Tant estic contaminant? Tan perillosa soc? Al meu entendre s’ha de limitar la circulació al centre de les ciutats especialment a les hores punta, s’ha de limitar l’us del cotxe, però sobretot dels autobusos i altres vehicles molt contaminants, mitxançant controls per radar. Que donin a cada proprietari de vehicle un nombre limitat de KM de circulació anuals pel centre de la ciutat a hores punta, en funció de la contaminació que generin. Les empreses poden organitzar, com fan a alguns llocs (jo se que es feia a Los Angeles a la meva Universitat), el “car pull”(facilitar aparcament gratuit a aquells empleats que portin a 3 o 4 companys a la feina i, en canvi, cobrar car l’aparcament als que van sols).
    Però sobretot s’ha de millorar realment el transport públic, hi ha molts llocs on es molt dificil d’anar-hi. Per anar a Brians la meva amiga que hi treballava necessitava 2 h amb transport public i 30 minuts amb cotxe. Això es un problema.

  87. Nuria

    De qué sirve entonce la ITV?
    Una de las pruebas es la del tubo de escape.
    Si te la aprueban que no vengan luego con las restricciones.

  88. Edward Rodriguez

    l´ aeroport i port de Barcelona contaminan igual o mes que els vehicles que circulen per Barcelona. tambe tindran restriccions ?

  89. Francesc

    S’ha d’anar pas a pas, no es pot restringir la circulació sense tenir alternatives, com per exemple transport públic ,taxis suficients ó parkings decents i ben comunicats al perimetre de les ciutats…s´ha de tenir en compte que hi ha molta gent que no viu a Barcelona pero hi té serveis necessaris, com sanitaris, administratius, atenció a familiars ò lúdics i avui seria del tot impossible que tota aquesta gent accedis a la ciutat amb transport públic, per insuficient i limitada amplitud horaria….de vegades sembla que la gent que viu fora de la ciutat no compte….

  90. Josep M. Gibert

    Estic d’acord amb en Joan M. Alegre ja que les emissions no estan sempre directament relacionades amb la edat del vehicle. El control de emissions dins de la ITV haurien de ser suficients per determinar si un vehicle pot circular sense restriccions o amb determinades restriccions, i/o “penalitzacions”, i en conseqüència definir les restriccions casuísticament de forma que s’incentivi la reducció objectiva dels contaminants nocius del aire.

  91. Manel

    Aquest es un tema demagogic. Els que realment contaminen de valent són les industries, els camions i furgonetes però que molt antigues i sobre tot aquests vaixells que els tenim al port creman combustible les 24 hores seguides i que l’excusa es per que deixan cales a bcn, però a on i a qui, a mi ni un euro perqué l’ajuntament no em bonifica, mes be tot el contrari.
    La nostra economia no ens permet canviar de cotxe, una vegada mes ens troven amb una llei que beneficia els que tenen cales. Tot el que hi llegit de fer millor les rodalies, parkings i transport, hi hà algú que s’ho cregui. Feu numeros i veureu que es imposible.
    Els nostres politics sempre intenten mides populistes perqué son incompetents i dictatorials quan ja tenen la poltrona. Aprenem obseevan els altres països i trovarem respostes ja inventades.

  92. Joaquim Giner

    En primer lloc aplaudir la tasca del RACC per intentar racionalitzar una mica les mesures que prenen els polítics, a vegades sospitoses de ser únicament un mecanisme recaptatori, com demostra el fet de penalitzar els vehicles per la edat i no per la seva aportació individual a la contaminació.

    No és el mateix el veterà utilitari del jubilat, que el necessita esporàdicament, però del que no pot prescindir, que està primorosament conservat i mantingut i que tampoc es pot permetre canviar per un de nou, que el tot terreny modern, gegant i potent cotxe d’empresa, que fa un bon grapat de kilòmetres i genera un comput total d’emissions infinitament més elevades que el cotxe del jubilat.

    Jo proposaria una prova obligatòria anual on es determinessin les emissions reals de cada vehicle, nous i vells, i es prengués nota del kilometratge. El producte dels dos factors donaria una idea real de la contaminació generada pel vehicle i es podria penalitzar de forma equitativa.

    ….

    Això però no passa de ser un pegat al problema genèric.

    Sabem quina és la aportació real dels diferents elements contaminants?

    – Hem avaluat si els creuers i vaixells del port no fan més fums que el parc rodat? No serà que els creueristes es deixen molts diners a la ciutat i es perdona?
    – I els avions? O és que com aquests ens deixen la porqueria allà dalt no els tenim en compte? No em crec que l’autovia de Castelldefels generi més fums que l’aeroport.
    – I la flota d’autobusos? Els cotxes particulars solen circular puntualment per anar i tornar de la feina, però el bus va tot el dia. No podrien ser elèctrics?
    – I les calefaccions?
    – I les indústries…?

    Potser que els vehicles veterans només siguin un percentatge ridícul del pastís i calgui una visió més global per resoldre el problema.

  93. Nuria

    Sería bo, que ens acostumem a caminar més.

  94. Crec que primer s’ha de donar exemple substituin tots els autobusos i taxis a hibrits/electrics que son els que mes km/dia fan a la ciutat.
    Si volen restringuir el pas de vehicles que pagan els seus impostos ,no tindrien tambe que retringuir aquest mateixos impostos.

  95. Joan M. Alegre

    Crec qui ha de donar el diagnostic son las ITV ( amb material adecuat i amb profesionalitat) quin cotxe contamina independenmen del any i també del kilometratge per any recorregut.
    Els diésel , cotxes d’alta gama nous contaminan mes .

  96. Jaume Lopez Tolsanas

    M’he deixat de dir una cose, a bans de arribar a la plaza de les glories anys enredera había un enorme descampat, jo amb conversas amb els amics, vaig dir moltes vegades que haurien de fer un gran Parking per coches i autobusus llençadores per entrar a Barcelona o metro, pero conque aquet país tenim els politics que tenim i ban de care a la pele, es ba fer el que are hi ha, es segur que a donat mes cales al Ajuntament de Barcelona. Tot es questio de mirar pel benestar de la gent que es per haixo que hi son, i no es fa.

    Es veía a venir el colapse de Barcelona anys enredera

  97. Antonia

    Jo no condueixo per la ciutat, vaig en transport public. Tinc un cotxe de 19 anys que utilitzo no mes al estiu per sortir fora, en tinc 65 i sería impossible comprar un altre cotxe, per tant que es mirin mes les furgonetas i camions que treuen molt de fum aixi com els aires condicionats i calefaccions.

  98. Jaume Lopez Tolsanas

    Estic d’cort amb reduir la contaminacio, pero no estic d’acort amb les mesuras preses, el fet que siguem el país amb mes coches vells, vol dir que la economía no esta be, i conque no poden amb els grosus ban a castigar els petis com nosaltres, 1ª que facin coches amb menys contaminacio, 2ª que els preus dels coches siguin mes asequiples, equitatius a la economía del país, mensualitats, lloguers i preus amb general.

    Un soci de fa mols anys i aburrit de tote la política i politics de aquí i de allà.

  99. Lluís

    Suposo que és allò del Park¬Ride: però aquests aparcaments haurien d’estar no només a tocar de les estacions de tren, sinó també a les de metro i tramvia. Els que vivim lluny de BCN cada vegada que baixem no entenem que es progressi ràpid amb la descongestió, les restriccions i l’encariment (-aparcament al carrer, +cost parking, aviat prohibició cotxes dièsel i vells…) però no es progressa en facilitar als que no tenim alternativa a poder deixar/oblidar el cotxe abans d’entrar a la ciutat… Molt contradictori!

  100. jordi perez

    Esperaba una propuesta también en el sentido de circulación alternativa, me explicare lunes-miércoles circulación matriculas impares martes-jueves circulación matriculas pares, viernes, sabados, domingos circulación con las condiciones libre de vehículos con las restricciones ya comentadas por Ustedes y la Administración, servicios publicos taxis, autobuses sin restricciones.

  101. Montse

    Estaria bé, que les mesures de millorar de rodalies, no s’efectuessin només a Barcelona i província

  102. Els conduïm poques hores durant l’any no tenim cap culpa , .
    Perquè no controlen els vehicles que circulen pràcticament tots els dies?

  103. Josep M. Tous

    Tinc un 2 CV de l’any 1976 que he cuidat durant molts anys. Què passarà amb aquests cotxes que crec que no es poden classificar com a “vells”? Si no puc circular amb ell, es farà malbé.

  104. josep m. ponsa casas

    Perquè serveixen les ITV ? Pasen les ITV els vehícles antics o depén sempre del propietari, si és curós o descuidat. La resta demagógia pura en tant no veiguem doble via de tren de Amposta a Castelló, Trens de Rodalíes en condicions. BCN – VIC amb vía desdoblada. o Vic – Puigcerdà, amb vies i trens del segle XXI etc.

  105. Xavier

    Jo estic d’acord amb molts usuaris que tenim vehicles del 98,99… i que al passari la itv al 2017 ens dóna emissions amb valor 0.01% i similars de contaminació , bé crec que la mateixa itv tindria que valorar quins vehicles són contaminants i quins no en funció de les dades i el que diu indústria amb els valors de contaminació i no jutjar per els anys del vehicle.
    Que em dóna a mi la impresió, que en aquest país algú és beneficiarà

  106. Mario Argilés Serés

    Se’m fa dificil emetre una opinió en quant hi he reflexionat poc en el com s’ha de fer. Si tinc clar lo que cal fer i algunes ja les he llegit en les vostres propostes.
    1.- Ja que habilitar un servei de Rodalies Excel·lent. De poc a més i d’una forma continuada
    2.- Ja que definir i consensuar quins son els limites per tipo de vehicle
    3.- Ja que establir els controls i penalitzacions en que incurrir per tipo de vehicle
    4.- Ja que establir una regulació a la circulació de vehicles. Tant en quantitat com en determinats tipo de carrers
    5.- Ja que dota de mecanismes per què sigui observable i mesurable el nivell de contaminació en que contribueixes; tant en gasos com em soroll
    6.- Ja que establir regulaciones els comportaments coincidents dels ciutadans. Portar i reculli els fills el col·legit
    Com a minim aixo es lo que crrec que es deuria de contemplar

  107. Lluis Canals Cortadella

    Tot esta enfocat a que comprem cotxes, esta super clar. Jo crec que qui ha de decidir si un cotxe contamina o no no son els anys, es la ITV, sino perque serveix?AIXI DE CLAR I CATALA, tot es per treure peles.

  108. Lluís Ballell Ruhi

    Servei, preu i cost de l’us de les autopistes.
    Sensa volgué entrar una vegada mes en el tema dels peatges i no peatges a les autopistes”de tota Espanya “, hi ha un fet que crec s’hauria de canviar: Els usuaris paguem per un servei( de pas) per unes instalacions de unes característiques que molt sovint no es respecten.
    Crec que en el cas de saturació de les mateixes (sortides i tornades massives), i reducció del numero de carrils per obres o mantenent, ens redueixen de forma unilateral la qualitat i la SEGURETAT per el preu que paguem.
    S”hauria de exigir als concessionàris de les autopistes que en els cas de que no pugin donar el servei contractat, es fes una reducció proporcional del PEATGE.
    Com a exempla i en un país “democràtic ” com Xina, quan es va reduir la velocitat dels “trens bala” per motius de seguretat, tambe varen baixar el preu dels bitllets.
    Seria interessant i convenient que el RACC agafés aquesta proposta i que els socis la donessin soport.

    Lluís Ballell
    R211001504A0

  109. Enric González

    Totes les mesures semblen si o si encaminades a forçar el canvi de vehicle, i no hi ha cap proposta realment innovadora que permeti la coexistencia de vehicles pre 1997 com podría ser:

    1 obligarietat de filtres actius d’aire per a tots els vehcicles ( es tractaria de muntar turbofiltres que absorbíssin les patícules del ambient i tornéssin l’aire net. Covertíriem els nostres vehicles en un potent excércit solidari de neteja de partícules, .

    2 Catalització de tots els vehicles. Es pot fer, no sérien Euro 6 però reduíriem les emisssions de CO. (sistema SAS +cataltzador)

    3 autoritzar la transformació a gas de tots els vehicles (com han fet molts països de Llatinoamérica

    4 certificació ambiental individual per a cada vehicle (segurament ens trobariem sorpresas)

    5 Limitació d’us en Km, en funció de la certificació individual.

    6 Invertir els fons recaptats en “Torres” de filtratge que es situarien a la vora de les rondes i en els punts mes contaminats, son elements de mobiliari urbà que ademés es podrien fer estètics.

    No cal dir l’impacte econòmic negatiu que tindria la substitució forçosa dels vehicles pre-1997, en el teixit econòmic de la ciutat, acabaría amb elspetits tallers de reparació, que creen activitat de proximitat i un model de relació social entranyable

    Els vehicles pre97 mouen pel cap baix uns 400 € anuals cada un, entre ITVs, es parla de que n’hi ha mes de 100.000, estariem parlant d’un impacte de més de 40 M € i el manteniment de llocs de treball de qualitat a la mateiza ciutat.

    I recordeu que la petja energética d’un cotxe nou, equival a 65000 Km segons Toyota.

    Bé, m’encantaria extedre´m, pero encar m’agradaria més que les propostes que aquí s’esbossen, fossin debatudes i transformades en iniciatives

  110. Jordi Singla Martínez

    Jordi Singla

    1. Todos estamos de acuerdo en mejorar la calidad del aire.
    2. Las medidas que se promueven son equivocadas en su mayor parte.
    2.1 Si se quiere limitar la contaminación, y entendemos que todos somos iguales ante la ley, se trata de limitar la emisión por persona y año, no la emisión por kilómetro recorrido. Así, si un coche emite 200mg/100km y hace 500 km al año, emitirá un total de 1000mg al año. Si otro emite 150mg/100km y recorte 5000 km al año emitirá 7500mg al año. Muchas de las propuestas que se hacen ahora penalizan al qué emite 1000, el que contamina menos, en beneficio del que emite 7500, el que contamina más. Esto se puede solucionar dando a cada conductor el derecho de consumir determinada cantidad de combustible al año (1000-1200 litros) a precio normal. Todo lo que pase de esa cantidad, tendría un sobrecargo ( los colectivos profesionales podrían tener exempciones más o menos grandes) más o menos prohibitivo en función de las urgencias medioambientales.

    2.2 España es uno de los países donde comprar un coche es más caro y la gasolina tiene menos impuestos. Esto es totalmente ineficiente. Tener un coche no crea externalidades negativas, utilizarlo sí (contaminación y ocupación de la calzada pública). La política impositiva tendría que penalizar lo segundo, no lo primero.
    ¿Tiene sentido incentivar la compra de coches y desincentivar su uso? Sí. Utilizar el coche más de lo necesario no da grandes satisfacciones. Saber que uno puede utilizarlo sí, al igual que valoramos un seguro o una opción financiera.

    2.3 Si se trata de penalizar a los coches contaminantes penalicemos a los contaminantes, no a los coches antiguos. Porque esas propuestas de ir contra lo antiguo van contra el sentido común, o a favor de las marcas. Por qué no se pone un límite a las emisiones de los coches nuevos. ¿Contamina más un Citroën Saxo que un Bentley Bentayga, un Q7, un Lambo o un Hummer? Lo dudo. Lo que si tengo por seguro es que lo que se propone ahora beneficia al pudiente y perjudica al humilde. Llamarse progresista con esas propuestas es una desfachatez.

    2.4 Se incentiva híbridos y se habla de las promesas del coche eléctrico. El futuro no lo conocemos. No podemos saber como serán las baterías dentro de 10 años pero por ahora no son una muy buena solución. La densidad energética de una batería es 20 veces inferior a la de un litro de gasolina. Y aquí no acaba la historia. Las pérdidas por distribución y generación eléctricas son el 25% del consumo de energía del planeta y hay que preguntarse de donde vendrá la electricidad ( fuentes primarias). El coche eléctrico es un coche de proximidad, con poca autonomía. El híbrido va mejor en las ciudades, fuera de ellas pierde muchas de sus ventajas y no deja de ser un vehículo más pesado que su equivalente. ¿Pero no decíamos que dónde más perjudicial es el coche es en las grandes ciudades? ¿y estamos promoviendo coches hechos para el uso urbano? ¿No sería mejor promover el metro?

    2.5 Cuando se habla de contaminación deberían tenerse en consideración los cementerios de baterías. Cuando de habla de contaminación debería tenerse en cuanta la ingente cantidad de basura que generamos los humanos. Obligar a cambiar las cosas con frecuencia tiene sus costes. El reciclaje no es perfecto y en muchos casos también consume energía. ¿No sería más fácil, y más justo, revisar bien los viejos Citroën Saxo y dejarlos vivir y no ser ten generoso con ciertos coches nuevos?

    2.6 A mí me preocupa el planeta, pero me temo que no está en buenas manos.

  111. I millora absoluta dels transports bus i metro, amb increment de freqüències de pas, en general, es tracta de seduir la ciutadania, concepte nou en les administracions, no de pressionar-la amb mesures cohercitives, com sempre. I els caps de setmana també, en lloc de deixar la gent amb esperes del bus de 20 minuts els dissabtes i diumenges.
    Tal com està plantejat, la ciutadania paga, l’administració recapta i ja veurem si disminueix o no la contaminació. Que les administracions també facin el seu esforç, administrant els nostres diners per convèncer-ens que fan el que necessitem.
    Una altra qüestió que suggereixo analitzar al RACC és la contaminació produïda en semàfors desincronitzats o inútils, amb gran quantitat de vehicles parats sense sentit. Per exemple, alguns semàfors del final de la meridiana, que produeixen grans acúmuls de cotxes sense que hi hagi trànsit perpendicular, sobre tot de nit. O alguns del poble nou, on es força la circulació per carrers que abans no tenien aquest volum de trànsit (Cr Badajoz, per exemple) i no s’han modificat les freqüencies dels semàfors. La superilla pot ser estarà descontaminada però a costa de contaminar el doble els carrers adjacents.

  112. Jo tinc un cotxe gasolina de l’any 1998. Mai cap avaria. Mai, mai, mai. El trec molt poc. La veritat és que tampoc contamina gaire. Però contamina més un cotxe nou que surti 10 hores que no el meu que surto una hora (per semana…). I per una altra banda no em puc permetre econòmicament comprar cotxe i l’utilitzo moltes vegades per acompañar a la meva Mare al metge (és gran d’edat), etc.

    Si l’objectiu de la normativa és no contaminar, el meu cotxe contamina menys que molts cotxes nous perquè el trec molt poc. Per tant en aquest cas no és compleix l’objectiu de la norma.

    Potser a les itv, amb el comptador de kilòmetres es podria crear una taxa (o multa). Però la normativa la veig discriminatòria en alguns casos.

  113. Gabriel Bayarri Beltràn

    Perquè no es poden incentivar modificacions en cotxes més antics per tal de contaminar menys, per exemple camviar els motors dièsel a benzina, o a dièsel més moderns, o adaptar -los a Adblue, instal·lar filtres de partícules. I els vehicles clàssics els haurem de llençar?

  114. victor

    Bus turístics, autocars,motos 50cc, etc.
    Que?
    Tinc un cotxe de 12 anys Per que practicament no surt.

  115. Oriol Sabater

    Oriol Sabater. En el meu cas, tinc un cotxe tot terreny diesel, matriculat l’any 92, que només circula alguns caps de setmana, per participar en esdeveniments esportius, trobades de 4×4
    l’he restaurat completament, amb un cost econòmic considerable, amb aquesta nova normativa tindre que desballestar-lo. Crec que es tindria que trobar una alternativa per tots aquells aficionats els 4×4 que no fem us del cotxe entre setmana i per tant no contaminem.

  116. Carles Peña

    L’estratègia és la de sempre: anar dilatant els plaços, deixar que els barcelonins puguem sortir de cap de setmana i tornar a casa sense prohibicions…i, és clar, cap menció a la necessitat d’un tramvia i d’una política de superilles més valenta. Per ser d’un club has de creure en els seus principis i jo em dono de baixa d’aquest perquè em vol cuidar molt com a conductor, però li importa ben poc el que me passi com a ciutadà.

  117. Montse

    Perquè no es renoven els autobusos que són els que contaminen més? Perquè ni hi ha més autobusos elèctrics?

  118. Javier Cernuda

    Me pregunto para que valen los servicios de ITV, si hay coches que contaminan que no les den el permiso o visto bueno, porque tienen que mirar la antiguedad del vehiculo, yo tengo uno que tiene al menos 18 años y no contamina, por lo menos no veo que suelte gases, en canbio veo otros vehiculos mucho mas posteriores al mio, que sueltan bastantes mas gases, contaminando mas el ambiente, porque no se tiene en cuenta eso

  119. Ferran Bernad

    Mi pregunta es para que nos hacen el control medio ambiental en las itv me suena a tomadura de pelo y una escusa recaudatoria y obligar a la compra de un nuevo coche

  120. joan

    trobo extrany com no entenen el q gobernan q cada dia som mes gent i mes coches al carre,i cada dia els transports publics son pitxor,ames las personas q som de fora de barcelona com emb de fer per venir a la gran ciutat,si tot esta montat per la gran ciutat,sense tenir en conte per res las personas de fora.
    Ames com q som un pais tan ric i totom es pot permetre canviarse el cotxe cada quatre anys,i no tenim enconte q aixo no pot ser per la gran majoria de gent.
    aixo si enviem enganxinas per posar al cotxe per fer propaganda q aquet es bo i aquet altre no quina vergonya,per q envian la enganxina sense fer cap revisio al cotxe tan sols miran matriculas i com aquell q reparteix acrmels aquet per tu ta tocat i enganxinas al parabris per veura millor q llestos q som.

  121. Xavi

    Tot això esta molt be. Pero algú s’ha parat a pensar que no deixa de ser una excusa pero vendré cotxes.
    Si voleu contaminar menys millor prohibir la circulació dels vehicles que contaminen i fer el tall per nivel de contaminación i no las pero antiguitat.
    O es que contamino mes jo que tinc un cotxe de 1995 amb motor de gasolina 1.5 l.i que gasta poc més de 5 l./100 que no pas algú que es por gastar 100.000€ en un Range Rover V8 de 20 l./100
    Per tant si soc ric em puc passejar pel centre de Barcelona amb un Ferrari? Encara que gasti i contamini con 3 cotxes con el meu?
    Con sempre acabem pagant els pobres

    • TODA SALCEDO

      COMPLETAMENT D’AC0RD.

  122. Carles

    I per que no incentivar la compra de cotxes nous menys contaminants?? el IVA dels Hibrids es exactament el mateix que el dels diesel. De fet a altre paisos tenen impostos més alts sobre el carburant per tal de incentivar menys circulacio, i en canvi NO tenen cap impost de matriculació (herencia de l’impost d’articles de luxe, no s’entén) i el iva es del 19%.
    Estic buscant cotxe i voldria un hibrid (Prius Plus pq necessito 7 places) però son 10.000€ més car que la competencia de diesel o benzina, per tant no hi ha manera.

  123. guillem ferrer

    Soy jubilado y propietario de un coche afectado por de pleno por estas disposiciones. Con únicamente mi pensión, hemos de mantenernos mi esposa y yo y debido a la enfermedad grave que ella padece, he de llevarla con frecuencia a Barcelona para que reciba los cuidados necesarios. Me gustaría saber si realmente creen Vds. que las soluciones propuestas podrán permitirme cambiar mi coche, teniendo en cuenta que no me dan nada por él y la situación de míseros aumentos anuales a los que estamos sometidos los jubilados.

  124. Perdona pero hay vehiculos diesel del 1993 que contaminan muchisimo menos que los diesel a los cuales se les ha suministrado la etiqueta B
    Y cuando alguien quiera se demuestra en la ITV con la emison de particulas.
    Como el DieselGate estaran sin reparar dichos vehiculos y circulando con total impunidad
    Sin comentarios….a este respecto.
    Yo soy el primero que la calidad del aire hay que mejorarla.
    Pero utilicemos la cabeza por favor porque muchisimos vehiculos han recibido la tarjeta y no son actos para circular los dias de contaminacion.
    Ya se ha demostrado que los test en el banco de pruebas no tiene que ver nada como cuando circulan en circulacion real.
    Esto no le pasa a todos los modelos, que quede bien claro.
    Este comentario no es una critica destructiva sino contructiva.

  125. MªJosep

    No es contempla el cas de persones que unicament agafen el cotxe en dies festius per directament sortir de Barcelona o d’altres municipis afectats. Quasi bé no contaminen les zones afectades. No trobo just que en aquests casos s’hagi de desballestar un cotxe antic, amb pocs km i en molt bon estat, i que contamina poc (o estar per demostrar).

  126. Vicente Izquierdo

    Només es poden proposar prohibicions i solucions negatives? Bè que van promoure comprar vehicles per ampliar les arques de fabricants d’automóbils, doncs ara que donguin solucions positives per la ciutadania.

  127. Parece mentira que se llamen Real Automovil club….. si van justo contra los automóviles…. como pueden dar soporte a restricciones tan absurdas mientras se sigue incrementando el número y capacidad de cruceros en Barcelona? y el incremento de vuelos? los vehículos pesados? la industria? si al final, los desgraciados que tenemos coches viejos, en la mayor parte de los casos es porque no podemos permitirnos uno nuevo….. y si vivimos lejos y sin transporte público decente?…. con perdón , pero vaya mierda de propuestas, si la cosa sigue así, tocará darse de baja del RACC

  128. Pere

    El meu cotxe es un classic (escarbat del 1969) al que vaig canviar el motor per tal que funcioni amb benzina sense plom i amb molt menys consum (actualment gasta de mitja 5,7 litres/100 km) que molts cotxes mes moderns. A més tinc una assegurança limitada a 5000 Km per any. I tenen la barra de dir que soc responsable de la contaminació de Barcelona?

  129. Sergi

    No s’ha tingut en compte que som la 1a ciutat del món en motocicletes per habitant. Sense nosaltres la circulació a Barcelona i rodalies seria impossible. Com a motociclista diari que va de Sabadell a Barcelona de dilluns a divendres per feina, reclamo per al meu col·lectiu no només la lliure circulació si no també la possibilitat de fer servir el carril bus, tal i com ja succeeix a altres ciutats com Madrid.

  130. Joan Arnal Millán

    Quan es passa la ITV, no es controlen les emissions? Independentment de l’antiguitat del vehicle.

  131. Antoni Gabarró

    Es un cas clar de doble imposició, ITV per una banda i el nou impost+restriccions. Crec que el RACC hauria destudiar el tema des de el punt de vista legal.

  132. Carles Gil

    El punt numero 1 hauria de ser la millora del transport públic i no dels darrers. La desincentivació del diesel pujant impostos ( com si ja no s’ han paguessin prous ) denota poca imaginació, i ja no diguem el punt del preu d’ aparcament. Algú ha estudiat com milloraria la qualitat de l’ aire si no haguessin creuers i avions que son els dos factors més contaminants de llarg. Les vostres resolucions no aporten cap solució i si molta discriminació als propietaris de cotxes antics per que no poden comprar de nous.

  133. Subvencionar els coches elèctrics.

  134. Pere

    Per que no parlem de les dolentes entrades i sortides de Barcelona, la mayoria de infraestructures son deficiens, estan fetes per el dia que es construex i no es pensa a llarc plas, i no estariem hores parets a les carreteras contaminan, a mes la administració sempre donaba prioritat al DIESEL ara tot el contrari i da aquí uns anys sera els electrics que produexen no se que enfermetat, actualment estem en un mon de movilitat i els politics no mes treuen prohibicions per tot.

  135. Laureà Colom Vilanova

    Hi han vehicles vels ben conservats i revissats i altres no ,no es llogic que passin tots per el mateig criteri,perque serveig la ITV ?

  136. Dolors

    DOLORS
    Perque el cotxe ha de passar revisió de ITV, si encara que donen conformitat al seu funcionament, rebras l’avis per deixar de conduir aquest cotxe igualment?

  137. Si el coches solament podran circular dias parels o senars segons matricula, el impost de circulacio tindria que ser del 50%

  138. LYDIA TARRASON JORDA

    Jo el que no entenc es que si el meu vehicle passa la ITV on es miren els gassos, quina importancia té l’any de fabricació?

  139. Jordi

    + Punts d’estacionament a les afores de les grans ciutats, a preu raonable i amb conneccions a la xarxa pública de transport de qualitat i /o carril bici.

    – Aplicar + impostos al transport marítim i/o aplicar la mateixa normativa, son els que més contaminen,

    Salut

  140. JOSEP Mª

    HI HA UN PARC MOBIL MOLT PRECARI SOBRE TOT AL SECTOR DE FURGONETES DE REPARTIMENT ( TAMBÉ DE RECOLLIDA DE FERRALLA I PAPERS ) PER LA CIUTAT.ES TRACTE DE VEICLES VELLS I MAL CONSERVATS…

  141. Furtivo

    No comprenen que no tothom pot disposar de diners per comprar-se un cotxe nou? Com volen que ens comprem cotxes nous amb els sous “mileuristes”, i el preu de la vivenda? No tothom es pot permetre el luxe d’ un cotxe nou, i per necesitats laborals o familiars, han de tenir un cotxe. Qué pasa, els cotxes antics avans no contaminaven, i ara si? En el meu cas, tinc un parking i un cotxe de 18 anys,…. em prohibiran treure el cotxe del meu parking, per sortir de Barcelona? No podré entrar a Barcelona, i apracar el cotxe al meu Parking quan torni de viatge o de la feina? Que busquin altres solucions: modificar els catalitzadors, reduir velocitats, ampliar les vies d’ acces a la ciutat (menys embusos de tràfic = menys contaminació),…. Si volen que em canvii el cotxe, que m’ ho paguin, amb prou feina tinc per arrivar a final de mes.

  142. Antonio jose mari villa

    Menys Bus Turistic que nomes fan voltes i contaminant el ambient i adaptar tots els autobusos i que siguin mes ecologics i adaptar els vehicles diesel per tal que podem circular tots tan tinguin 10 com 40 anys perque cada un se aprecia el seu vehicle i es lliure de conduir per on vulgi.

  143. Enric Parera Rosell

    Mes punts de carrega electrica, i ajuts per a la compra de cotxes electrics.

  144. Carles Planas

    El mes fácil, que paguin els de sempre, ens prenen per imbecils, donguin solucions no idees d’impostos, a mes no passem ITV????.

  145. M. Agustina Solé i Riumalló

    Algú em pot explicar que hi pinta la ITV en tot aixó? I l’impost de circulació? Si et donen el vehicle com a correcte pel que fa al bon funcionament i a les emissions de CO2 i tens l’impost de circulació abonat al dia, en nom de què et poden prohibir circular? Quin tipus d’Administració tenim?, de pandereta?

  146. Antonio Arrufat Tello

    No a la pujada del impost de circulació, qui més contamini, que més pagui.

  147. Jordi Claverol Aguas

    Gràcies per la coherència de la proposta.
    Els ajuts per a la renovació del parc de cotxes son una mesura positiva, no pas l’aplicació de penalitzacions als propietaris per no poder fer-ho.
    Son els fabricants els que continuen fent cotxes que penalitzen les administracions a través dels que els compren, no pas sobre els fabricants.
    El problema es carrega sobre els que ja tenim cotxes que les administracions no van penalitzar en el seu moment, inclús els van incentivar.

  148. albert alfaro oliveras

    El primer que s’hauria de fer és potenciar la xarxa de punts de carregament eléctric, tant en el carrer com en els aparcaments públics y privats i bonificar l’adquisició d’aquests tipus de vehicles.

  149. Joan Ros

    I que passa amb els clàssics? Ningú té en compte que quasi no circulen?
    S’ha de dissenyar una pegatina especial i (amb limitació de estat i quilimetres anuals) alliberar de la prohibició

  150. Xavier Ventura

    Crec que s’hauria de fer una revisió pels vehicles historics/antics o que es puguin voler guardar per aquest fi.

  151. pedro perez

    Antes de crear mas problemas, que busquen soluciones a los que ya tienen.
    Haber si se dan cuenta los políticos que están para solucionar, no para poner mas trabas La solución es que solo las especies que se adaptan al entorno sobreviven…Ellos no se adaptan..

  152. MARIA ROSA SALVANY OJER

    san de establir las normas de contaminacio i si un cotxe no les passa , ho l’arrecla ho fora de circulacio , ja tingui 20 ANYS COM 4OANYS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *