El RACC qüestiona l’entrada en vigor de la nova taxa sobre les emissions de CO2 durant la pandèmia

El nou impost afecta tots els propietaris de vehicles de motor aptes per circular a les vies públiques.

Davant l’actual situació econòmica que viu el país arran de la pandèmia, el RACC ha traslladat a la Generalitat de Catalunya la seva preocupació sobre els efectes negatius per a l’economia de les famílies i per al sector de l’automòbil que pot tenir el nou impost sobre les emissions de diòxid de carboni (CO2) que s’aplicarà als vehicles de tracció mecànica.

Tot i que l’administració ha deixat sense efecte l’impost en l’exercici 2019 i que per a l’exercici 2020 (que es va meritar el 31 de desembre de 2020) s’ha aplicat la tarifa més baixa, el Club considera que afectarà molts ciutadans que ja pateixen una davallada important dels seus ingressos i, a la vegada, tindrà un impacte greu en un sector en crisi, el de l’automoció, cabdal per a l’economia i l’ocupació laboral del nostre país.

Un impost que no grava l’ús

Aquest nou tribut, propi de la Generalitat de Catalunya, l’han de pagar totes les persones propietàries de vehicles (cotxes, furgonetes, motocicletes i ciclomotors, autobusos, camions, tractors, remolcs i semiremolcs arrossegats per altres vehicles…) aptes per circular a les vies públiques.

L’import final depèn de les emissions que consten a la fitxa tècnica de cada vehicle, per tant, com més emissions, una quota més alta per pagar. A títol orientatiu, pot anar dels 6 als 60€ anuals per a la majoria de turismes. L’import de l’exercici 2020, si no hi ha cap canvi, es publicarà en el padró provisional a partir de l’1 de maig del 2021, a la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya.

Conferència sobre els actuals reptes de la mobilitat urbana a la ciutat de Barcelona

En la conferència Transformació i canvis, impartida per Josep Mateu, President del RACC, al Cercle d’Infraestructures, es va incidir en els importants reptes de mobilitat sorgits a Barcelona i en la necessitat que hi hagi una visió metropolitana per aconseguir una mobilitat urbana segura i sostenible i, alhora, compatible amb l’activitat econòmica. Durant l’acte, també es va exposar la profunda transformació arran de la covid-19, que ha fet augmentar els trajectes a peu, bicicleta i patinet en detriment del transport públic.

Font: Revista RACC

Comentarios
  1. Alfons Rodríguez Esteban

    a part de questionar amb la boca petita, pensa el RACC exercir alguna mesura més agressiva i directa, com per exemple, dur la mesura als tribunals perquè només s’aplicarà, de moment, a Catalunya, la qu,al cosa es discriminatiòria? es una vergonya que es tolerin aquests invents per part de les nostres administtacions, només amb ànim recaptatori i que sempre perjudiquen al menys afavorits.

  2. Carles Ferrés i López

    Llavors l’impost de circulació a que dóna dret’?

  3. Jjoaquim

    Els impostus han de repercutirse sobre els usuaris d’acord amb l’us que en fasin.

Deja un comentario

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *