Vull reclamar i ningú no em fa cas! El poder de les xarxes socials

Oficina Virtual RACCCues, tràmits i més burocràcia. “Per què ho fan tan complicat si es tan senzill?” Tots hem patit alguna vegada a la vida una situació desesperant amb alguna marca. És versemblant haver de fer una marató per a aconseguir un paper de no-res, oi?

Ja n’hi ha prou d’esperar: les xarxes socials s’han convertit en una arma poderosa per a l’usuari que obliga les empreses a ser més ràpides, eficaces i transparents en l’atenció al client. Canals com ara Twitter i Facebook no només serveixen per a comunicar-nos (i xafardejar a veure què fan els amics i coneguts), sinó que també són perfectes per a demanar informació a les marques, actualitzar dades personals, reclamar un pagament, etc.

Abans no arribis a la desesperació o perdis la poca paciència que et queda, prova a explicar el teu problema a través d’un tuit o missatge a Facebook.

Com ho pots fer?

  1. Busca l’empresa a les xarxes socials. Ja et tinc!
  2. Un cop localitzada, envia-li un tuit o missatge al seu mur de Facebook. Pots veure-ho de manera pública, amb la qual cosa qualsevol podrà llegir la teva petició, o bé en privat, per a protegir les teves dades.
  3. Si creus que és necessari, adjunta al missatge el document que pugui justificar el que estàs explicant. Si no vols que Twitter o Facebook tinguin accés a aquesta informació, demana a la marca que et faciliti una adreça de correu electrònic per a poder-los-el enviar.
  4. Sigues concís i descriu de manera clara la petició o el problema. Sigues correcte: els insults no fan que la teva veu se senti més i poden fer que perdis credibilitat (ja saps, com més por té el ca, més borda…).

Et voilà! En poques hores rebràs la solució amb una actitud resolutiva i eficient. T’hauràs estalviat temps i, sobretot, un disgust monumental.

T’animem a tenir la teva pròpia experiència a les xarxes socials. Prova-ho i ens expliques a l’Oficina Virtual del RACC a Twitter o Facebook.