Vol cancel·lat: i ara què?

Vol cancel·lat

Ho tenim tot a punt… i el vol apareix cancel·lat a la pantalla. Què fem, ara? El més important en aquest punt és saber a què tens dret. Si el teu vol es cancel·la, la teva companyia aèria ha de:

1) Reembossar-te el bitllet, o bé oferir-te un transport alternatiu:

  • Tornar-te els diners en 7 dies.
  • Portar-te a la destinació en condicions comparables a les contractades, al més aviat possible.
  • Portar-te a la destinació en una data posterior que et convingui, segons els seients disponibles.

Si el transport alternatiu et porta a un aeroport de la zona però diferent del contractat, la companyia també ha de pagar el transport entre aquest i el que consta a la teva reserva.

2) Donar-te assistència, facilitant-te:

  • Menjar i beguda suficients, segons el temps que hagis d’esperar.
  • Dues trucades telefòniques, tèlex, fax o correus electrònics.
  • Allotjament, si és necessari, i el transport aeroport–hotel–aeroport.

3) Oferir-te una compensació econòmica:

  • 250 € en vols de fins a 1.500 km.
  • 400 € en vols intracomunitaris de més de 1.500 km i extracomunitaris d’entre 1.500 i 3.500 km.
  • 600 € en vols extracomunitaris de més de 3.500 km.

Tot i això, no hi haurà compensació si la cancel·lació es deu a circumstàncies extraordinàries, o si te n’han informat amb marge suficient:

  • 2 setmanes abans de l’hora de sortida.
  • Entre 2 setmanes/7 dies, amb un transport alternatiu que et permeti sortir amb no més de 2 h d’antelació i arribar amb menys de 4 h de retard, segons el que s’havia previst.
  • Menys de 7 dies, amb les mateixes condicions que el punt anterior.

No Responses