Què cal fer si les maletes no arriben a la teva destinació

Recollida equipatge

Foto: kevingessner

És el malson de qualsevol passatger d’avió: esperar davant la cinta transportadora d’equipatges… i que el nostre no aparegui. Només l’any passat 26 milions de maletes van arribar danyades, amb retard, o directament van desaparèixer. Saps com has de procedir di la teva maleta no arriba a la cinta transportadora?

  1. Adreça’t al taulell de la companyia i omple l’Informe d’Irregularitat d’Equipatge (PIR). Aquest document és imprescindible: si no el presentes de manera immediata la companyia pot al•legar que l’equipatge s’ha lliurat amb normalitat.
  2. Una maleta es considera extraviada a partir de la confirmació d’aquest punt per la companyia o als 21 dies de la desaparició. Si et trobes en aquesta situació, presenta una reclamació escrita per burofax o per correu certificat a la companyia i sol•licita una compensació: la normativa actual fixa la cobertura mínima en 1.131 drets especials de gir* (DEG) per passatger en vols comercials.
  3. Consulta a la companyia si concedeix un paquet amb productes bàsics i d’higiene per a viatgers que hagin perdut l’equipatge. Algunes companyies el faciliten a passatgers no residents al lloc de la incidència, i/o que hagin de passar la nit sense equipatge.
  4. Finalment, si en el proper viatge portes algun objecte de valor al teu equipatge, et pot interessar fer una declaració especial de valor abans del vol. Pots fer el tràmit on-line o al taulell de facturació: omple el Formulari amb declaració d’inventari, i pagaràs un percentatge del valor declarat. D’aquesta manera t’assegures que en cas de pèrdua la indemnització sigui superior.

*El DEG és una unitat de compte del FMI que fluctua diàriament. Pots consultar-ne el valor actualitzat a www.bde.es.

Si ets soci i necessites assessorament legal, truca al servei d’Assistència jurídica del RACC al 902.106.106.

No Responses