Petita història d’un jove de Sabadell: el soci 30.000 del RACC

Eduard Huget, soci RACCSona a tòpic, però se’l veu sobradament preparat. Té 17 anys. Estudia 2n de batxillerat. Viu a Sabadell. És el soci 30.000 del RACC a Sabadell i rodalies. És Eduard Huguet.

Per a celebrar que el RACC ha arribat a aquesta fita numèrica a la co-capital de la comarca del Vallès Occidental, el vam convidar a un petit homenatge a la delegació del RACC al centre de Sabadell (a la Ronda Zamenhof).

Moure’s per la ciutat

Va arribar tranquil, a peu, sense bici –“me la van robar fa uns mesos”–, amb les idees molt clares sobre la mobilitat de les persones i el trànsit de les ciutats. “No crec que hi hagi un vehicle ideal, un de millor per damunt dels altres –explica–. Cadascun cobreix unes necessitats. En el dia a dia, si has de desplaçar-te en un radi petit i urbà em sembla una bogeria agafar el cotxe o la moto. Millor anar a peu o en bici. Les ciutats i el medi ambient ho agraeixen.”

Eduard Huguet ha optat per fer-se soci RAKK 4u perquè “té ofertes i cobertures interessants per als joves”. A més, creu que utilitzarà el carnet “quan viatgi i, més endavant, quan tingui cotxe”. De totes les opcions del carnet RAKK 4u, es decanta per “les ofertes culturals i també els avantatges en algunes marques. Segur que l’amortitzaré”, assegura.

#MomentsClau

La seva primera experiència amb el món de la mobilitat urbana sorgeix a partir dels primers passejos familiars per la ciutat; les primeres vegades d’anar a buscar el pa sol i d’anar a dinar a casa dels avis. Primer com a vianant, i després com a conductor de bici. “Quan ets petit i vas per primera vegada sol pel carrer –explica– et sents important, independent i autònom.”

El seu #MomentClau amb el RACC el recorda perfectament quan “circulava amb el seu germà, de 30 anys, per una carretera secundària a 300 quilòmetres de casa, a l’Aragó, i van cremar el motor. El RACC ens va ajudar quan més ho necessitàvem”. Ara, quan passeja per Sabadell pensa que encara queda molt camí a fer “per a aconseguir arribar a un nou paradigma de model de transport, molt més sostenible i respectuós amb el medi ambient i amb les persones”. Doncs això, sobradament preparat.