Has perdut el vol per culpa de les cues als controls de seguretat?

Des del 24 de juliol, a l’aeroport del Prat es viuen situacions de desesperació per les llargues cues a la zona de control de passaports.

Durant aquests dies s’han viscut situacions de molt nerviosisme per part dels passatgers que, després de llargues cues, no sabien si podrien agafar el vol que tenien contractat. Què es pot fer en aquests casos? Es pot fer alguna reclamació?

Què faig si he perdut el vol?

El primer que hem de tenir clar és que no s’ha de fer cap reclamació a la companyia aèria, ja que argumentaran que no ha estat responsabilitat seva sinó del passatger, que no ha estat a la porta d’embarcament a l’hora exigida, afirma el departament d’assistència jurídica del RACC.

Per tant, com a afectats, tenim l’opció de fer la reclamació contra la companyia AENA (Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea), ja que és responsable de les reclamacions o queixes relacionades amb els seus serveis i instal·lacions, entre ells, els serveis de seguretat encarregats dels controls on aquests dies hi ha la problemàtica.

La reclamació es pot fer per escrit o mitjançant el full de reclamacions que ofereix AENA a la seva pàgina web, i cal deixar constància de tots els fets que s’han anat produint, l’hora en què s’ha arribat a l’aeroport i el perjudici sofert per la pèrdua del vol.

Aquest escrit s’ha de dirigir a AENA, Aeroport de Barcelona-El Prat, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), per carta certificada, o lliurar-lo amb justificant de recepció al mateix aeroport. Es pot enviar també a AENA, S.A. Dirección de Operaciones, Seguridad y Servicios, División Servicios Aeroportuarios, C/ Peonías, 12, 28042, Madrid.

He d’aportar proves?

La principal dificultat que ens trobarem és aportar proves del fet que nosaltres estàvem a l’aeroport amb l’antelació exigida habitualment per arribar a l’embarcament. Per a això, hi ha diferents opcions:

  • Fer-se una selfie amb un rellotge de l’aeroport i enviar-la a algun familiar o amic per WhatsApp perquè en quedi constància.

  • Intentar que al taulell d’Aena ens facin un justificant amb l’hora en què ja som a l’aeroport.

Aquesta situació es podria veure agreujada a partir del dia 4 d’agost, en què s’ha convocat una vaga parcial indefinida els divendres, diumenges i dilluns. Per aquest motiu, és recomanable arribar a l’aeroport amb més marge de temps de l’habitual, per minimitzar els efectes dels retards als controls de seguretat. A més, ja s’han desvetllat alguns trucs per evitar les cues al control de seguretat de l’Aeroport de Barcelona.

Si teniu qualsevol dubte, podeu contactar amb el departament d’Assistència Jurídica del RACC, trucant al 900 242 242 (opció 4).

Comments
  1. Sandra

    Molt util, moltes gracies

  2. Enrique Perez-Sala

    Merçes de l´ ínformaçio rapida

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *