Com reclamar una estafa en els lloguers de vacances

Llogar una casa o un apartament per passar les vacances és una opció cada vegada més popular. No obstant això, amb l’auge dels habitatges turístics també han proliferat noves formes d’estafa. Si aquest estiu t’han cobrat desperfectes que no has fet, has llogat un habitatge que no era el que prometien o has pagat per una casa que no existeix, no et preocupis.

T’expliquem com reclamar una estafa en els lloguers de vacances

  • Denuncia el frau a la policia: perquè tinguin constància del que ha passat i puguin investigar o evitar que es produeixin més casos. També serà d’ajuda davant d’una possible negociació o per cobrar una indemnització.
  • Adverteix la plataforma on havies fet el contacte: tot i que la seva responsabilitat en aquests successos és limitada, és important informar-la per saber si hi ha més casos o evitar que es repeteixin.
  • Reuneix totes les proves documentals possibles: converses per escrit, captures de pantalla amb l’anunci de l’immoble, fotografies de l’estat de la casa quan hi va entrar i a l’hora de marxar…
  • Reclama, en primer lloc, al propietari o responsable del lloguer: per a enganys poc importants, arribar a un acord de forma amistosa és més barat i ràpid que anar per la via judicial.
  • Consulta amb un advocat: si no és possible l’acord amistós, es pot apostar per la negociació amb un acte de conciliació extrajudicial. I si el cas és greu, sempre es pot recórrer a la via penal. El teu advocat, a part de recuperar els diners que havies abonat, t’informarà de les indemnitzacions que es poden aconseguir.

I si m’estafen amb el cotxe de lloguer?

Et pots trobar que a l’hora de retornar un cotxe de lloguer et vulguin cobrar càrrecs per desperfectes o infraccions que no has fet o per una neteja que no entrava  en el contracte. També en aquests casos és important reclamar i fer valer els nostres drets com a consumidors.

  • Intenta solucionar el problema amb la companyia de lloguer. Demana-li proves documentals que demostrin la teva responsabilitat en els fets que t’imputen.
  • Demana el full de reclamacions. Tots els negocis estan obligats a tenir-ne. Si no te’l donen o diuen que no tenen, pots trucar a la policia municipal. Això sí, assegura’t que es tracta d’un full de reclamacions oficial (amb la capçalera de la comunitat autònoma). Els de la companyia pot ser que no serveixin quan reclamis.
  • Porta la reclamació a l’organisme de Consum: t’has de quedar la teva còpia del full de reclamació (la de color verd) i la que hauràs de lliurar a Consum (la de color blanc). És millor que facis aquest tràmit tu mateix.
  • Interposa una queixa a la Junta Arbitral de Transport del lloc on vas recollir o tornar el cotxe. Són organismes que poden resoldre queixes vinculades a transports per imports inferiors a 15.000 euros. A més, el tràmit és gratuït, més ràpid que el judicial i es pot fer en paral·lel a la reclamació. Revisa abans el contracte de lloguer perquè no hi hagi una clàusula de renúncia a aquesta opció.
  • Recorre a la via judicial en última instància i després de valorar si compensen les despeses.
  • Recorre al Centre Europeu del Consumidor, si el problema s’ha produït a l’estranger. Ells t’informaran i t’assessoraran.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *