Un Mundial de Ral·lis de 100.000 km

Volkswagen Motorsport Logistics WRCJa vam parlar en un post anterior dels números del RallyRACC, de quilòmetres, distàncies, pilots, abandonaments, trams, victòries, etc.

En aquesta ocasió parlarem dels números de la logística que implica un Mundial de Ral·lis: en concret, detallarem els números de l’equip vencedor del RallyRACC 2014, el de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia amb el Volkswagen Polo.

Fer la volta a la Terra 2,5 vegades

L’equip oficial de Volkswagen al Mundial de Ral·li completa més de 100.000 kilòmetres en una temporada. Això equival a fer la volta a la Terra dues vegades i mitja. I això que aquesta xifra no inclou els 48.000 quilòmetres de viatge per mar dels càrrecs quan hi ha els ral·lis d’ultramar.

Transport ultramar Mundial de rallys

Són 7 els contenidors que fan falta perquè l’equip carregui tot el que necessita per als tres ral·lis d’ultramar, conjunt que amb els contenidors inclosos arriba a les 79 tones. Aquest pes és la suma del pes del material, els recanvis, un taller de reparació complet per a les Service Area, carpes d’assistència, la cuina i les oficines per als enginyers, la premsa i els pilots.

Són també necessaris 16 armaris per a peces de recanvi i eines, més 40 caixes d’alumini per a altres components i eines especials. Més 15 caixes d’acer per encabir-hi equip i altres recanvis. Tot el que es veu escampat però amb ordre germànic a les Service Àrea de Volkswagen.

En el cas de necessitar llum i potència elèctrica addicional es transporten generadors d’emergència que generen cadascun 12,5 kw d’energia. Aquests 25 kw són per mantenir l’essencial en marxa per si falla el subministrament.

El càrrec per als vols transoceànics supera les 18 tones, que evidentment inclouen els 3 Polo WRC i els recanvis necessaris, dins dels límits que marca el reglament FIA.

Transport Mundial RallysPer als ral·lis a Europa, com el RallyRACC, el transport va a càrrec de 7 camions de gran tonatge que porten els 3 Polo R WRC, les llantes (140 per a cada ral·li), a vegades de 17 polzades per a asfalt i les de 15 per a terra. O les més estretes per als pneumàtics de neu que s’utilitzen al Ral·li de Suècia. També es transporta una unitat de neteja o rentat i totes les estructures necessàries per a la Service Area. Uns altres 3 camions porten tot el necessari per al personal i les oficines dels enginyers i de comunicació que inclouen uns lavabos.

Recordeu que podeu seguir tot el que fa referència al RallyRACC als canals oficials de Facebook i Twitter.

Fotos: Volkswagen Motorsport