Tenen bateria els F1?

Fa uns dies es van disputar els primers test de F1 2016 al circuit de Jerez, una temporada que ha introduït molts i importants canvis i novetats.

bateria dels F1

Un d’ells és el motor que ara és un sis cilindres en V, turbo, de 1.600 cc i 8 velocitats. Una altra de les novetats és l’ERS (Energy Recovery Systems), basat en el sistema KERS, ja conegut (introduït el 2009), i que aporta un potencial deu cops superior.

El nou ERS inclou dos sistemes de recuperació d’energia: la primera unitat MGU-Kinetic i la segona MGU-Head, a més d’un element d’emmagatzematge. El conjunt de l’ERS transforma l’energia mecànica i la calor (dels frens i dels escapaments) en energia elèctrica i també al contrari, bo i aportant en accelerar uns 120 kW (o sigui, uns 160 cv extra) o l’equivalent a 33 segons per volta. La segona unitat està connectada ara al turbo, que converteix la calor dels escapaments en energia elèctrica. Aquesta energia es pot fer servir a les rodes motrius o es pot emmagatzemar, amb un límit de potència acumulada.

Per a emmagatzemar aquesta energia residual, els F1 disposen de bateries d’última generació. La resposta a la pregunta inicial és sí, però lluny del concepte clàssic que tenim els automobilistes, sobretot quan es descarrega i hem de trucar al servei d’assistència del RACC perquè ens la canviïn.

Per Jordi Mateu