Running: com preparar-se per a córrer una 10km o 5km

10kmRACCJa t’has apuntat a córrer els 10km o els 5km al Circuit el proper dia 15? Si encara no t’has animat, inscriu-te a www.10kmracc.cat abans que s’esgotin les darreres places!

Pren nota dels consells del corredor professional Pol Guillén de cara a la cursa:

MENJAR

  • Hidrats de carboni: reforça’ls els 2-3 dies abans de la cursa menjant pasta, arròs, verdura, patates i fruita.
  • Hidratació: especialment el dia anterior, vigila de mantenir un bon nivell d’hidratació.
  • Un bon sopar la nit abans, i un esmorzar lleuger és el millor per mantenir-te amb uns bons nivells durant la cursa (el teu cos aprofita el que ja ha assimilat).
  • Respecta sempre 3 hores d’antelació: millor anar amb l’estómac una mica buit que no fent la digestió.

MATERIAL

  • Roba i calçat còmodes: porta els mitjons, sabatilles i roba més còmode que tinguis, i no estrenis res (les proves, per als entrenaments!).
  • Temperatura: porta alguna peça d’abric, sobretot per escalfar. Un cop hagis entrat en calor pots deixar-la al cotxe o guarda-robes.
  • Importantíssim:  no t’oblidis de tenir controlat en tot moment el xip!

DIA DE LA CURSA

  • Arriba amb temps per a recollir el dorsal. Si fas la 5km o la 10km podràs recollir-lo anticipadament, si ho prefereixes.
  • No oblidis de fer un escalfament previ per deixar el cos i la musculatura a punt.
  • Situa’t al lloc adequat a la sortida, amb corredors del teu mateix ritme o nivell.