10 motius per seguir el Ral·li Catalunya – RallyRACC

Del 13 al 16 d’octubre es disputarà el Ral·li Catalunya, cita ineludible no només per als aficionats del motor sinó també per a tots aquells que volen gaudir d’un espectacle diferent i emocionant, que es pot viure de ben a prop, gairebé des de dins, en un ambient únic.

A diferència de la Fórmula 1, el ral·li proposa una disciplina molt més propera en tot als aficionats. L’entorn és el que els conductors normals poden trobar cada dia. El tipus de cotxes usats es correspon als models més populars del mercat. I els pilots estan més propers als aficionats.

Una barreja perfecta de velocitat i aventura, on queda patent l’equilibri i control que els pilots mantenen amb els seus cotxes, jugant amb els derrapatges per superar el més ràpid possible les dificultats dels trams. Les raons per a seguir la prova del RallyRACC Catalunya són múltiples, però podrien resumir-se en aquestes deu.

Ral·li Catalunya Red Bull

1_ Cita indispensable del mundial. El RallyRACC Catalunya – Costa Daurada s’ha convertit en una cita no només fixa, sinó també indispensable al WRC. És un ral·li diferent a tots els altres del campionat, també per l’entorn en què es disputa, que permet compaginar l’aspecte esportiu amb tot un seguit de propostes lúdiques ‘apres ral·li’ úniques. El seu quarter general a Port Aventura permet gaudir d’un cap de setmana en família. I l’organització del RACC aporta un gran rigor i un elevat nivell d’excel·lència a la prova.

2_ Avantpenúltima prova puntuable. El Ral·li Catalunya acostuma a ser el jutge suprem de la batalla pels títols. Difícilment s’arriba a la Costa Daurada amb les corones decidides i per contra, és fàcil que en concloure la prova tinguem ja els títols “donats i beneïts”.

3_ Únic ral·li mixt del mundial. En els últims temps la FIA i els equips van imposar la fórmula d’una superfície única per a cada prova. El RACC va aconseguir convèncer les parts perquè acceptessin la fórmula mixta, terra/asfalt, exclusiva d’aquesta prova. Els avantatges d’aquesta fórmula són evidents. Es premia al pilot més complet del WRC i la importància de la posició de sortida en la prova queda neutralitzada.

4_ Dotze trams diferents. La prova catalana és molt compacta, amb un total de 21 especials, 12 d’elles diferents, per a un total de 340,32 km de recorregut cronometrats. La primera etapa, el divendres 14, es disputa sobre terra i a la nit, al parc de treball, les assistències canvien la configuració del cotxe per a les dues etapes d’asfalt següent, en un treball espectacular i ràpid. Aquest any la prova no passa per les especials del Priorat, però segueix mantenint la seva essència, duresa i selectivitat.

5_Conducción pura. A diferència de les curses en circuit, el ral·li és una disciplina on els pilots amateurs poden competir i comparar-se amb els millors, sentir les mateixes emocions. Barreja l’adrenalina de la velocitat amb un cert sabor d’aventura. En un ral·li sempre hi ha imprevistos a superar sobre la marxa i en parella, pilot i copilot. Els aficionats poden veure diàriament i des de prop la tasca de pilots i equips, i prendre consciència de les dificultats superades pels asos.

6_Pronòstic incert. La primera part de la temporada ens ha revelat el Mundial més obert que mai. Sis pilots s’han alternat al podi en les set primeres proves del calendari i els podis s’han repartit entre vuit pilots. A mitja temporada, Sebastien Ogier sembla tenir encarrilada la seva quarta corona consecutiva gràcies a la seva regularitat puntuant en les 7 proves disputades i sumant 6 podis al WRC.

Aigua al RallyRacc Catalunya

Sorra en el RallyRACC Catalunya

7_Savia nova. Al llarg d’aquesta temporada, al costat dels habituals del Mundial han començant a emergir els aspirants a prendre el relleu de cara al futur. Hayden Paddon, Kris Meeke i Ott Tanak, al costat de Mads Otbsger o Eric Camilli han començat a mostrar les seves urpes. L’ídol de l’afició espanyola és el pilot RACC Dani Sordo, que acaba de renovar per dues temporades més per Hyundai i que aquesta temporada ha obtingut un brillant segon lloc a Alemanya. També podem comptar amb José Antonio Suárez amb el seu Peugeot WRC2, que és un dels aspirants al títol de la seva categoria

8_Un paisatge espectacular. L’entorn del Montsant, la Serra de Pares o la Terra Alta proporciona a la prova un entorn tan espectacular i bell com contrastat, ideal per a la pràctica d’aquesta disciplina, amb carreteres i recorreguts realment selectius on els conductors posen a prova tant la seva perícia com la bondat de les seves màquines. Com cada any, l’organització del RACC tindrà molt en compte la cura de l’entorn, realitzant entre els aficionats i voluntaris campanyes específiques de mentalització, neteja i protecció del medi natural, col·laborant al màxim amb els municipis per on transcorre la prova.

9_ Barcelona, ​​gran espectacle. El RACC sempre ha tingut una premissa amb la seva prova: acostar-la al públic. Com en els tres últims anys, la prova s’inicia amb una superespecial a Barcelona, ​​un tram urbà ubicat a Montjuïc, dijous al vespre, perquè tothom pugui gaudir de la prova. Per aquesta mateixa raó, dijous al matí el shakedown se celebrarà a Salou i dissabte a la nit es disputarà un tram urbà al passeig Marítim de Salou, buscant interessar al públic més ampli possible.

10_Salou, Port Aventura World i Costa Daurada. A diferència d’altres proves, el Ral·li Catalunya – Costa Daurada posa a disposició dels aficionats una infraestructura hotelera i gastronòmica amplíssima i de màxim nivell, assequible a totes les butxaques. Salou, amb el seu atractiu especial i totes les ubicacions de la Costa Daurada, amb infinites possibilitats lúdiques ‘post ral·li’ estan a l’abast de tothom. Per 12è any consecutiu la prova té el seu epicentre, a Port Aventura World, un dels parcs d’atraccions europeus més importants, amb més atractiu i on els aficionats del motor i les seves famílies poden relaxar-se i divertir-se, completant així unes jornades úniques al RallyRACC Catalunya.

Ral·li Catalunya social media car

SOCIAL MEDIA CAR

El nostre Social Media Car recorrerà un any més els trams abans que els comissaris. Si estàs de públic al RallyRACC, aconsegueix una foto del Social Media Car i comparteix-la amb nosaltres a les xarxes. Etiqueta-amb #RallyRACC i entraràs en concurs per aconseguir el teu pack Rally2016.

hastag #RallyRACC

perfils @RallyRACC

Facebook: https://www.facebook.com/RallyRaccCatalunya/

Twitter: twitter.com/Rallyracc

Instagram: www.instagram.com/rallyracc/

 

Article de RevistaRACC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *