Felipe Massa, el supervivent

Aquest cap de setmana es disputa el Gran Premi d’Hongria de F1. Es compliran cinc anys del greu accident de Felipe Massa quan una molla despresa del Brawn-Mercedes de Rubens Barrichello va impactar a 270 km/h contra el casc del pilot. La molla mesurava només 12 centímetres però va impactar a 50 mm de l’eix central del nucli amb una força d’1,5 quilojoules.

En aquesta zona del casc l’estructura de fibra de carboni té un gruix de més de 5,5 mm, i està formada per 18 capes de la fibra més resistent del món, la Toray T 1000. El visor va absorbir part de l’energia en deformar-se i el casc es va esquerdar en dues zones, però Massa en va sortir ben parat, amb l’ull esquerre afectat però va recuperar la visió al cap d’unes setmanes.

Altres mesures de seguretat (HANS, habitacle indeformable, etc.) van fer la resta. I encara sort, ja que Massa va perdre el control del Ferrari en plena recta, i es va estavellar contra les tanques de protecció de la següent corba gairebé sense reduir la velocitat, ja que estava inconscient.

La casa Schuberth, fabricant de la majoria dels cascos de F1, va decidir arran de l’accident canviar el material emprat en la fabricació de la volandera: titani en lloc de plàstic reforçat amb fibra de carboni.

Animació de l’impacte de la molla al casc de Felipe Massa en 3D:

Massa, supervivent altra volta el cap de setmana passat

Felipe Massa va tornar a ser personatge destacat en el recent Gran Premi d’Alemanya a Hockenheim, quan al primer revolt de la primera volta de la cursa el McLaren de Kevin Magnussen va tocar el seu Williams just per provocar la desestabilització aerodinàmica suficient com perquè s’enlairés, bolqués i es desplacés amb les rodes a l’aire sobre l’asfalt.

Com a Hongria el 2009, Massa es va beneficiar de tots els avanços de seguretat de la F1 actual. Felipe en va tornar a sortir il·lès. És com si Maldonado li hagués passat els possibles efectes nocius del seu número 13 i Kimi la fortuna del 7. Potser això influeix: són molts els pilots que tenen supersticions o manies. Algunes de confesses, altres secretes. Les d’alguns pilots RACC, us les expliquem en un post anterior.

Com va ser l’accident de Felipe Massa a Alemanya?

 

La veritat és que les mesures de seguretat i de rescat de la F1 són espectaculars, una assistència al moment, immediata en pista, cosa que evita majors conseqüències. La mateixa filosofia dels serveis d’assistència del RACC a la carretera i els mitjans a disposició del soci com els helicòpters medicalitzats.

T’ho passes bé amb les proeses dels pilots i totes les anècdotes del món del motor? Descobreix els canals RallyRACC de Facebook  i Twitter, en els quals et donem informació i expliquem tot el que és rellevant sobre els Campionats del Món de Fórmula 1, Ral·lis i Motociclisme.