Marc Márquez, un pilot RACC que entra a la llegenda

Marc Márquez

Marc Márquez als seus inicis. Foto: Miquel Rovira

Ha superat tots els rècords possibles en el seu primer any a MotoGP. El pilot del RACC va començar el Mundial acabant tercer després de Valentino Rossi, el seu ídol quan era petit i de qui conserva totes les motos en miniatura a la seva habitació de Cervera. En aquell primer gran premi va fer la volta ràpida en cursa i va acabar feliç, somrient, afirmant que havia après molt de Rossi a les frenades. En el segon gran premi Márquez guanya, amb la pole i la vola ràpida, també. A la tercera cursa, a Jerez, va arribar el contacte a pista entre Lorenzo i Márquez.

La seva joventut i el seu ímpetu, havien de ser, per a Márquez, els elements a tenir en compte per a superar l’astúcia i la veterania de Rossi, i el talent i serenitat d’un altre mestre i rival: Jorge Lorenzo. Amb una sintonia perfecta amb la seva Honda, Marc Márquez es proposarà a cada gran premi estudiar algun aspecte dels seus rivals per a aprendre i saber com superar-los. Només comet un error a Mugello, l’únic imputable al seu estil de pilotatge, que sempre és al límit en la frenada, que domina com cap altre deixant lliscar la roda davantera i derrapar darrere. Es permet el luxe de ficar la moto de cap als revolts, penjant el cos bo i cercant un mínim punt de suport, encara que sigui el colze.

Després del zero per l’error a Mugello, les opcions al títol semblen esvair-se, i el pàdoc intueix que arribarà una successió de caigudes per la seva fogositat. No serà així i mantindrà un pilotatge al límit que despertarà passions a les grades i recel als boxs. La simbiosi entre moto i pilot és perfecta i a partir de les caigudes de Lorenzo i Pedrosa, que s’apuntaran també un zero cadascun, Márquez iniciarà una suma contínua de punts arribant a situar-se líder amb opcions a ser camió abans del final del campionat. Però un cop que la Yamaha ja disposa de canvi seamless, Marc ha d’extremar més el pilotatge per a guanyar. Després de l’error de l’equip a Austràlia, que comporta un altre zero per al pilot  de Cervera, Marc Márquez treu la calculadora davant del risc de perdre el títol més que merescut. L’espera per a ser el nou Rei Lleó arribarà a només 278 km de la seva Cervera natal, a Xest, i davant de tota una afició local abocada.

Escola de Campions RACC
Els títols aconseguits pels pilots RACC en aquest Mundial de MotoGP confirmen l’encert en la promoció dels joves talents del motociclisme iniciat pel RACC des de fa molt temps. En aquest treball discret el RACC ha comptat amb el suport d’entitats com la Federació Catalana de Motociclisme o Monlau Competició, a més de mànagers professionals com Emili Alzamora, Guim Roda, Dani Amatriain, Ricard Jové o Dani Devahive, alguns dels quals també són expilots RACC. Joan Moreta, vicepresident de la FIM i membre de la Junta Directiva del RACC, ha estat la persona clau a marcar els criteris que, amb un plantejament econòmic ajustat i amb idees renovades, ha aconseguit els col·laboradors més idonis per a uns resultats magnífics.

El RACC es manté fidel a la seva imatge tant esportiva com social, demostrant que es fan les coses bé i amb els criteris adequats. I no només se n’han beneficiat els pilots, sinó també un conjunt de mecànics, equips, marques i patrocinadors. Els alumnes d’aquesta Escola de Campions que ara poden lluir amb orgull el logotip RACC amb el seu títol han estat tutelats pel RACC des dels inicis en la competició, sense descuidar la formació personal, modelant-ne el caràcter i assessorant-ne els passos en les diferents categories d’iniciació fins als equips professionals.

No Responses