Les curses sobre neu més lliscants!

Conduir sobre superfícies lliscants al món de la competició requereix una tècnica molt especial de control sobre la direcció i l’acceleració, sense tocar el fre. Saber com balancejar el cotxe per a aprofitar-ne la inèrcia per a col·locar-lo a la sortida del revolt i accelerar.

Per a circular sobre neu o gel es fan servir uns pneumàtics que tenen la banda de rodolament més estreta que els habituals en els turismes, amb la possibilitat a més de portar els anomenats “claus”, unes puntes metàl·liques petites que permeten que el pneumàtic es clavi al gel. El nombre de claus varia segons el disseny del dibuix.

Al món dels ral·lis, les cites que tradicionalment tenen el blanc de fons són el ral·li de Suècia i el de Montecarlo. L’anècdota va ser per al ral·li de Suècia de 1990, suspès per absència de neu, però normalment els trams són com pistes d’esquí, endimoniadament ràpides i lliscants.

El Montecarlo també ha vist la neu sobre els seus trams, alguns cops amb força, i altres amb trams més secs.

Com a competició singular sobre neu i gel, hi ha la G-Series al circuit de gel del Pas de la Casa, a Andorra, on competeixen pilots professionals i aficionats sobre cotxes amb tracció total i direcció a les quatre rodes.

Segurament tu també hauràs de batallar amb la neu al llarg d’aquest hivern. Tingues en compte les recomanacions d’aquest article per a circular sobre neu i, si vols millorar les teves habilitats, recorda que posem al teu abast els nostres cursos de conducció segura.