F1: Tres dies de cita amb un Mundial imprevisible

Tot és a punt perquè avui divendres la pista de 4.655 metres del Circuit confirmi les veritats vistes –fins ara per televisió– als grans premis anteriors. Ara arriba l’oportunitat de veure-ho en tota la seva dimensió, en viu, assistint com a espectador al 25è Gran Premi d’Espanya de F1. Els aficionats més veterans saben de què parlem i els que debutin en aquest esport tenen a la cita del Circuit una excel·lent oportunitat per venir a veure-ho.

La supremacia de Mercedes és un fet, la maduresa de Hamilton és l’ingredient que el separa de la resta de pilots. Hi ha més campions del món en pista, sí, Vettel, Alonso, Button, Kimi, però Lewis està al capdavant i aspira a un títol que potser és l’últim. Serà capaç de guanyar un altre Mundial i deixar la F1 per dedicar-se a la música, per exemple? Què pot trasbalsar més el teu rival més directe i company d’equip que fer-li pensar que guanyes perquè això ja no t’interessa, que és massa fàcil?

1385462769868

El Mundial arriba al primer traçat en condicions, al Circuit, després de traçats urbans o amb poca goma en pista pel fet d’estar poc rodats. Aquí s’arriba a un escenari clàssic al 100%, a punt perquè la combinació de corbes i rectes llargues, frenades i els canvis de rasant determinin l’encert del disseny dels monoplaces.

Ferrari is back

Només en un any han canviat molt les coses. I en quatre curses també. Hamilton líder, però amb Ferrari de tornada, els eficaços Williams, els guerrillers Sauber i Toro Rosso i els McLaren…, els McLaren han perdut molt de terreny i ara tornen a l’escenari després d’un accident del qual encara se’n desconeix l’origen. Serà l’oportunitat d’or perquè Fernando Alonso i Jenson Button trenquin amb aquest episodi que alenteix la seva recuperació.

Ferrari és l’equip amb més victòries (danke Michael Schumacher, keep fighting!) mentre que Alonso, Vettel, Hamilton i Button i Massa ja han guanyat al Circuit. Alonso dues vegades, el 2006 i el 2013, igual com Kimi, el 2005 i el 2008. I Kimi ha guanyat amb Ferrari i McLaren. Repetirà? O donarà Massa una victòria a Williams després de la històrica de Maldonado del 2012?

Serà l’ocasió de veure en directe el pilot del RACC Carlos Sainz (Toro Rosso), que ja va passar pel Circuit en els tests de pretemporada i que ha demostrat un excel·lent nivell en el seu debut als grans premis, en què ha sumat un total de 6 punts. Un altre espanyol que cal seguir a la pista és Roberto Merhi (Marussia), que va acumulant quilòmetres i experiència amb un cotxe molt distanciant pel que fa a prestacions de la resta.

Curiositats del traçat:

  • La distància d’una volta és de 4.655 km. La suma del recorregut, 307,104 km. 66 voltes en el sentit de les agulles del rellotge.
  • La velocitat mitjana és de 194 km/h. Es va amb el gas a fons en un 60% del traçat.Consum: 64 litres cada 100 km.
  • El flux de carburant no pot excedir per reglament els 100 kg/hora, cosa que correspon a 2,3 litres per minut.
  • 16 corbes, 9 a la dreta i 7 a l’esquerra. 8 punts de frenada. Es frena durant el 13% d’una volta. S’utilitza l’ERS en un 41%.
  • Dues zones de DRS, recta principal i recta entre la corba 9 i la 10. Aquestes rectes –juntament amb les altres– permeten que els frens es ventilin entre els diferents punts de frenada.
  • Al final de recta s’arriba als 321 km/h. És el punt de major frenada, en 1,17 segons es recorren 78 metres per reduir el pas pel revolt a 136 km/h. (Info: Brembo)

Per a l’espectador que vagi al Circuit:

18 pantalles gegants de televisió en punts estratègics.

RadioCircuit que emet els dies de GP en català i castellà al 103.2 de la FM.

Es pot recórrer tot el traçat per la zona de públic donant una volta completa. Una singularitat més: és dels circuits europeus amb menor distància entre la pista i les tribunes.

S’hi accedeix amb tren des de Granollers i Barcelona (Sants) amb Renfe. Amb autobús des de Barcelona amb Segalés.

No te la perdis! Encara estàs a temps de comprar la teva entrada aquí! Al Circuit de Barcelona-Catalunya, del 9 a l’11 de maig del 2015.