A punt el RallyRACC 2015!

Una mirada ràpida a la nostra cita del Mundial de Ral·lis amb aquest post. Ja podem buscar al calendari del nostre Smartphone els dies 22, 23, 24 i 25 d’octubre i marcar a l’agenda tots els dies com a ocupats o fora de l’oficina. Ens tocarà anar al RallyRACC CATALUNYA-COSTA DAURADA. Ara, després de la presentació oficial adreçada als mitjans, ens toca estudiar el recorregut, buscar les novetats i començar a planificar les nostres activitats i com seguirem el ral·li.

g_20140281579

Tindrem més oportunitats de veure pilots i cotxes competint, això segur. El recorregut té més trams, suma un total de 23 proves especials, en 13 de les quals s’han canviat alguns detalls, el sentit del recorregut, s’ha afegit algun km més, etc. Les absolutament noves de veritat seran set.

Dos dels nous trams seran el divendres 23 amb (indiquem nom i distància) ‘Móra d’Ebre-Ascó’ (9,62 km) i ‘Bot’ (6,50 km). Aquesta etapa és sobre terra (us recordem que el RallyRACC és una competició del tipus mixt, que combina les superfícies de terra i asfalt, no el mateix dia). Es corre sobre terra només el divendres, tot i que també el tram de posada a punt, o Shakedown, a Salou del dijous combina ambdues superfícies. És lògic ja que el tram a més a més de donar espectacle serveix per a la posada a punt del cotxe.

g_tercera-jornada-rallye-de-polonia

Pel que fa al turisme cal saber que Móra d’Ebre és la capital de la comarca de la Ribera d’Ebre i entre altres atractius té unes vistes des del castell medieval que corona la ciutat que són magnífiques. Bot és un municipi de 630 habitants i compta amb una via verda que segueix part del traçat de ferrocarril que unia Tortosa i La Puebla de Híjar.

És important saber que un dels canvis per al divendres respecte a l’any passat és l’horari. Si el 2014 es va començar a les 7 del matí, aquest 2015 es començarà a les 10 i l’entrada a Port Aventura serà a dos quarts de 7 la tarda, al parc d’assistència. Amb aquest nou horari es busca minimitzar l’impacte de la pols en la visibilitat sobre el tram per als participants.

Per al dissabte 24, ja d’asfalt, dos trams completament nous: ‘Porrera’ (7,43 km) i ‘Capafonts’ (19,80 km). A Porrera la història li ha reservat la fama de vila liberal i insurrecta. Aquesta fama se la va guanyar al segle XIX, durant les guerres entre absolutistes i liberals. Actualment viu un auge del vi DO Priorat amb set cellers, que es poden visitar amb cita prèvia. Capafonts mereix una visita del nucli antic, l’església, el forn de pa medieval i els antics safareigs públics.

Finalment la novetat absoluta de diumenge serà el tram de ‘Guiamets’ (6,80 km), també en una jornada d’asfalt. Els seus punts d’interès turístic són l’església de Sant Lluís (1791), el “Celler Cooperatiu” (1917) i el celler “Rosa la Guapa”, privat i de tradició familiar, que es remunta al segle passat.

Hem combinat en aquest primer post les novetats de la competició amb detalls del territori. El ral·li és una bona oportunitat per desplaçar-nos i seguir la nostra afició a l’esport del motor combinant-la amb el turisme proper.

Us seguirem informant amb més detall de les novetats que inclou aquest Ral·li 2015.

Per aprofundir en els apartats més tècnics podeu fer una mirada al web del ral·li.