Renda 2018: novetats que has de conèixer

El 2 d’abril comença la campanya de la Renda 2018, que enguany arriba amb moltes novetats. Abans de començar amb aquest tràmit, t’expliquem el calendari i les modificacions que anirà bé que sàpigues:

Dates clau de la campanya de la renda 2018:

  • Des del 15 de març ja es poden consultar les dades fiscals. Pots fer-ho mitjançant l’app “Agència Tributària” o per internet, al web agenciatributaria.es.
  • Des de l’1 d’abril pots sol·licitar cita prèvia per fer la declaració per telèfon amb el “Pla Li Truquem”.
  • Del 2 d’abril a l’1 de juliol es pot modificar i presentar la declaració de la renda a través d’internet, l’app o per telèfon. El termini s’acaba abans per a les declaracions amb domiciliació bancària. En aquest cas, tens fins al 26 de juny.
  • A partir del 14 de maig pots realitzar la declaració en una oficina de l’Agència Tributària o a les entitats col·laboradores. S’ha de demanar cita prèvia a partir del 9 de maig.
  • 5 de novembre: últim dia per abonar el segon termini de la renda, en cas d’haver fraccionat el pagament.

Calendari Renda

Desapareix la declaració en paper:

A partir d’aquest any, la declaració només es pot presentar de forma electrònica. Això sí, podràs fer-ho amb l’app, amb el web de l’Agència Tributària o amb els serveis d’ajuda per telèfon o presencial.

Si et surt a pagar, sí que podràs obtenir una carta de pagament per imprimir-la i presentar-la al banc per abonar l’import.

Noves exempcions i deduccions:

La Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2018 ha introduït alguns canvis i novetats en la declaració de la renda. Et detallem els principals a continuació:

  • Qui està obligat a declarar:
    • Qui hagi obtingut uns rendiments nets del treball a partir de 22.000 € anuals procedents d’un sol pagador.
    • Qui hagi obtingut uns rendiments nets del treball a partir de 12.643 €, quan procedeixen de dos o més pagadors i si del segon i següents s’han rebut més de 1.500 €. Fins ara, el llindar se situava en els 12.000 €.

  • Les rendes baixes tributen menys: es redueix la càrrega impositiva per a les persones amb rendiments nets del treball per sota de 16.825 euros.
  • Ja no cal pagar l’IRPF de la baixa per maternitat o paternitat, després que el Tribunal Suprem dictaminés que aquestes prestacions estan exemptes d’IRPF.
  • Augmenten les exempcions de l’IRPF en les beques, tant de les públiques com de les concedides per fundacions bancàries o entitats sense fins lucratius.
  • Noves deduccions per a les famílies:
    • Per a l’exercici del 2018 es poden deduir fins a 1.000 € a l’any per despeses de llar d’infants o centres d’educació infantil.
    • A partir de l’agost del 2018, també s’estableix una deducció per cònjuge amb discapacitat i una renda anual de menys de 8.000 €.
    • Les famílies nombroses podran deduir una quantitat addicional per cada fill de més que sobrepassi el mínim requerit per ser família nombrosa.
    • Les famílies amb un dels seus membres que visqui en algun altre estat de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu i no puguin presentar declaració conjunta, tindran una deducció per equiparar la seva quota a la que haurien pagat si tots residissin a Espanya.

  • Augmenten les deduccions per invertir en noves empreses o empreses de recent creació i es creen noves deduccions vinculades a esdeveniments d’excepcional interès públic.
  • Deduccions per als treballadors autònoms:
    • Els treballadors per compte propi que treballin al seu habitatge poden deduir el 30% de les despeses de subministraments relatius a l’espai on treballen.
    • També poden deduir les dietes relacionades amb el seu treball, sempre que la despesa es faci en locals de restauració o hostaleria, es paguin amb mitjans electrònics i es demostri amb una factura.

La campanya de la Renda 2018 arriba, doncs, amb moltes novetats que cal que coneguis. En cas de dubte, pots anar a l’Agència Tributària perquè t’ajudin a realitzar la declaració.

Comentaris
  1. Farners Torras Caireta

    El meu marit i jo acostumem a demanar cita prèvia perquè ens la facin en una oficina de l’Agència Tributària. Veig que es pot començar a demanar a partir del 9 de maig.
    Els voldria preguntar si saben d’algun telèfon, que no estigui sempre ocupat o comunicant, ja que cada any per aquestes dates tinc aquest problema i quan aconsegueixo comunicar ja està plena l’oficina on voldriem anar.
    Si em poden donar algun consell sobre això, els ho agrairé.
    Farners Torras

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *