Viatges i compres paralitzades pel coronavirus, com es reclamen?

Tots els contractes que han quedat parats per l’estat d’alarma i la situació del coronavirus es reactiven des del 4 de juny de 2020. Això significa que els terminis i les condicions tornen a estar en marxa i tenen caducitat. En aquest moment és important revisar què vam contractar i vam comprar abans del confinament, i veure si podem recuperar el que hem pagat sense haver-ne gaudit.

Quines compres podem reclamar després de la Covid-19?

A partir d’ara, ja podem reclamar la resolució dels contractes no complerts en la compra de béns o la prestació de serveis, és a dir, tots aquells que han estat paralitzats durant aquests mesos de pandèmia. És el cas de l’incompliment de contractes com la compra d’un habitatge, el lloguer d’un cotxe, una compra per internet que no ha arribat, unes entrades d’un espectacle cancel·lat durant l’estat d’alarma. També es pot reclamar la compra de viatges no gaudits, com la reserva de les vacances de Setmana Santa, compra de bitllets d’avió, tren, vaixell, etc.

On he de fer la reclamació?

La normativa i els tràmits poden variar depenent de l’autonomia on es visqui, i per simplificar aquesta gestió, el Ministeri de Consum ha posat a disposició dels usuaris una aplicació d’ajuda:

Assistent per a consumidors afectats per l’estat d’alarma

  • Accedeix a l’app i segueix les indicacions de la guia pas a pas.
  • Indica amb què està relacionada la teva consulta: viatges, servei contractat, etc.
  • Explica què ha passat. Es tracta d’una cancel·lació? D’alguna cosa que has pagat i no has pogut usar?
  • El sistema t’informarà de què has de fer per solucionar el teu problema.

En cas d’haver tingut un problema amb un viatge…

Pots fer la reclamació tenint en compte el motiu pel qual s’ha anul·lat el viatge contractat abans de la pandèmia.

Quin tipus de viatge tenies planejat?

  • Un vol: la solució pot ser diferent segons es tracti d’una cancel·lació o de limitació per mobilitat restringida.
  • Un viatge combinat: l’agència de viatge et podrà oferir un val bescanviable o la devolució dels diners.
  • Un bitllet de tren, vaixell o autobús: la solució pot ser diferent segons es tracti d’una cancel·lació o limitació per mobilitat restringida.
  • Allotjament tipus hotel, apartament o casa rural: En cas de restricció de la mobilitat, tens 14 dies des de la impossibilitat de fer ús de la reserva per cancel·lar el teu contracte sense penalització.

Segueix les indicacions de l’app per informar-te de les possibilitats de reclamació i reemborsament de reserva de viatges i dels tràmits que has de realitzar.

De quant temps disposo?

A partir del 4 de juny de 2020, tens 14 dies per demanar la resolució d’aquests contractes, tant per anul·lar-los com per demanar que se’t torni l’import que has pagat.

En cas que segueixis amb dubtes sobre com reclamar un viatge contractat o la devolució del preu que has abonat, pots posar-te en contacte amb el nostre equip d’assistència legal, que compta amb advocats experts per ajudar-te.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *