Quin internet necessitem per al home office?

El treball a casa per mitjans informàtics ja existia, però amb l’arribada de la pandèmia de la Covid-19 el teletreball ha passat a ser una necessitat a marxes forçades. Tant empreses com treballadors se les han enginyat per poder seguir treballant amb normalitat.

Són moltes les empreses que tenen un protocol d’actuació i eines per poder exercir el treball a la llar. De tota manera, donarem alguns consells per treballar en remot amb seguretat i també per mantenir la velocitat i la qualitat de la connexió.

Les eines poden ser variades, les més comunes són:

  1. Ordinador
  2. Auriculars
  3. Micro
  4. Càmera web
  5. Bona connexió de xarxa.

Per protegir els nostres equips, és indispensable tenir instal·lat un bon antivirus, també per protegir els servidors als quals estem connectats, si estem utilitzant VPN (Xarxes Privades Virtuals). Com a mesura de seguretat les empreses poden sol·licitar als treballadors que realitzin un escanejat en recerca d’infeccions i que aportin una captura amb els resultats.

Entre els antivirus més destacats trobem:

  • Bitdefender Internet Security
  • Eset Endpoint security
  • Kaspersky Internet Security
  • Avira Antivirus Pro
  • NortonLifeLock Norton 360

Seguretat:

En termes de seguretat, també és molt important mantenir els sistemes operatius i els programes necessaris actualitzats i utilitzar contrasenyes segures.

El fet de treballar amb VPN ens permet simular el nostre lloc de treball amb accés a totes les eines pròpies de l’empresa i accessos al contingut, i també s’incorporen funcions de seguretat a les nostres connexions.

Moltes empreses assignen el material per poder teletreballar, però són molts els usuaris que han de fer servir els seus ordinadors, tot i que s’ha de tenir en compte d’usar programes validats per l’empresa i no descarregar contingut no fiable per a ús personal.

Internet:

Per mantenir una bona velocitat i qualitat del senyal, la millor recomanació és fer servir la connexió cablejada, per evitar possibles interrupcions del senyal wifi.

Si s’utilitza una xarxa wifi, s’haurà de tenir en compte la ubicació del rúter o punt d’accés i tenir clara la cobertura de casa nostra. Si tenim problemes, haurem d’optar per elements que amplifiquin el senyal (repetidors, punts d’accés o PLC), sol·licitar la revisió per part de les companyies contractades de l’estat del rúter. Si la connexió és inestable, podem sol·licitar a la nostra companyia un canvi de canal d’emissió.

Sobre els rúters, s’aconsella canviar la contrasenya de connexió wifi que ens ve assignada.

Sobre la velocitat recomanada per realitzar el teletreball, depèn de les accions que s’hagin de fer. Si només es necessita revisar correus i comunicació mitjançant text, qualsevol connexió és bona. Però si s’han d’establir trucades de vídeo o veu o controls remots, com a mínim es necessitaran 300 mb. Els paquets de RACCtel+ ofereixen d’entrada 500 Mb, de manera que els usuaris poden estar tranquils i gaudir sense interrupcions, ja que s’assegura aquesta connexió a tots els espais del domicili; així ho explica la product manager Natalia Urbina en el següent LIVE.

Si malgrat aquests consells segueixes tenint dubtes, recorda que l’assistència tecnològica del RACC et pot ajudar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *