Posa a punt el cotxe per anar a la neu

Igual que l’esquiador i el seu material necessiten una correcta posada a punt per gaudir dels esports d’hivern, el vehicle que ens porta a la neu ha d’estar preparat per fer front a les situacions exteriors pròpies de l’època freda.

Saber triar les cadenes

Indispensables quan cau la neu, cal saber triar el tipus de cadena i, el més important, saber posar-les. N’hi ha de diferents tipus: les AutoSock, les de tela; les de tota la vida, d’eslabons; o les Spyder. Les de tela, per a un ús esporàdic, van molt bé ja que es posen ràpid. L’únic requisit és que ha d’haver-hi neu a l’asfalt, ja que sense neu es poden trencar.

Saber posar les cadenes

Les persones que no estan acostumades a viatjar a la neu poden no saber en quin moment i com han de posar-se les cadenes. Per això, és aconsellable entrenar-se i col·locar-les abans en un aparcament o en un descampat sense neu.

Revisar l’anticongelant

L’aigua del motor del cotxe acostuma a congelar-se entre els -15 i els -18º C. Cal tenir present que si l’anticongelant està en mal estat i es congela augmenta de volum i es poden produir esquerdes i danys crònics al vehicle. Revisa el nivell de líquids del vehicle abans de sortir.

Els llums

A l’hivern els dies són més curts i en cas de nevada la visibilitat es redueix, situació en la qual els llums del cotxe no poden fallar. Per aquesta raó, abans de viatjar a la neu s’ha de mirar que els llums funcionin i no estiguin fosos, i que els anti boira funcionin correctament.

Les escombretes del neteja vidres

Amb el fred les escombretes s’enganxen al vidre. Si s’activen es pot trencar la goma. El millor consell és deixar l’escombreta aixecada i portar líquid antigel per tractar el parabrises.

eixugaparabrises

Revisar les bateries

Amb el fred es decarreguen molt ràpid i convé revisar-le abans del viatge. Si la bateria està a mitja càrrega, i el cotxe passa la nit a fora, és més probable que no arrenqui.

Prevenir és millor que curar

Quan neva hi ha més possibilitats de quedar col·lapsats a la via, sense poder circular. Mai està de més dur al cotxe uns guants, una manta, aigua i queviures; poden ser de gran ajuda, així com una llanterna i altres utensilis que et seran de gran utilitat.

Atrapat a la neu

Saber conduir en neu i gel

No és el mateix conduir sobre un asfalt sec o mullat que damunt una carretera nevada o gelada. Les escoles de conducció RACC (racc.cat/cursos.conduccio) et poden ajudar a estar preparat per saber reaccionar en cas d’un imprevist, també quan hi ha neu i gel.

Si necessites ajuda per la posada a punt del teu vehicle demana cita al Centre RACC Auto del carrer Dr. Trueta, 107, de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *