Cotxes amb reconeixement facial, què aporten al conductor i a la seguretat?

El reconeixement facial és present de fa temps al cinema i s’utilitza per accedir a llocs ultrasecrets. Però darrerament també l’hem vist en llocs més ‘normals’. Treballadors entrant a les seves oficines o, no fa gaire, identificant-se en l’accés del Mobile World Congress. Fins i tot alguns smartphones ja tenen identificació facial.

Reconeixement facial

Però què sabem del reconeixement facial al cotxe?

Mentre conduïm movem el cap, les faccions, els ulls… La tecnologia ha evolucionat molt i els resultats en el camp del reconeixement facial comencen a ser molt interessants.

Per exemple, el sistema RSS Kinect es basa en tres antenes de ràdio separades per un metre de distància. Encara que tinguin una paret al mig, poden interpretar els senyals de la cara.

Un altre sistema, l’OMRON, funciona mitjançant infrarojos i monitoritza qualsevol moviment del conductor (inclosos els ulls), i si en detecta algun que no és habitual segons els patrons de comportament, alerta amb un so que alguna cosa no funciona.

VOLVO Sensor for Driver State Estimation

Seguretat en la conducció

Un dels resultats de l’aplicació d’aquesta tecnologia és més seguretat viària, gràcies a un control constant de les reaccions del conductor. Pot saber si està cansat o si s’ha distret. En definitiva, si actua d’una manera diferent de la que té memoritzada. Monitoritza tothora la cara del conductor i alerta si es dóna una situació estranya.

Els fabricants d’automòbils, treballant al costat d’empreses especialitzades, van presentant les seves propostes. Alguna, com la del Grup PSA, empra una càmera de vídeo amb un programari de reconeixement facial que capta diferents expressions, el parpelleig i els moviments musculars. També Volvo utilitza càmeres de vídeo per al reconeixement facial que detecten si, per exemple, el conductor tanca els ulls i l’avisa de seguida.

Per la seva banda, BMW ha triat el camí de la “pupil·lometria“, que analitza qualsevol moviment dels ulls i sap reconèixer si el conductor segueix concentrat. Així l’avisa i actua amb els sistemes de seguretat, si cal.

VOLVO Sensor for Driver State Estimation

El reconeixement facial com a assistent

La seguretat és, evidentment, l’aportació més gran del reconeixement facial. Pot evitar accidents, però, a més, proporciona comoditat.

Per exemple, Ford està desenvolupant un sistema que permetrà, amb un control per gestos del conductor, respondre les trucades telefòniques, ajustar el volum o configurar la navegació només amb mirar el mapa. I no només això, sinó que fins i tot reconeixerà el nostre estat d’ànim quan estiguem conduint.

Però parlant de coses més pràctiques, un altre fabricant important com Toyota ha desenvolupat l’Smart INSECT, gràcies al qual el cotxe ens identificarà (fins i tot ens saludarà com si fos un robot obedient) quan ens hi acostem i sabrà si estem o no “registrats”. És a dir, si som el veritable propietari o el conductor habitual. El sistema es complementa amb un reconeixement per veu molt avançat.

TRI Advanced Safety Research Vehicle

Ciència-ficció?

Tot això sembla ciència-ficció. Però als congressos mundials sobre tecnologia veiem avenços que demostren que anem a una velocitat que supera fins i tot les expectatives. Esperem que aquesta tecnologia es dirigeixi a la nostra seguretat, a la nostra comoditat, i que, en canvi, no serveixi per controlar-nos la vida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *