Cadiretes infantils: valorem les últimes novetats del mercat

Les cadiretes infantils o sistemes de retenció infantil (SRI) ja estan acceptades per les famílies com un element de seguretat imprescindible per protegir la canalla petita. No obstant això, per desconeixement o per negligència, encara es donen hàbits de risc a l’hora de comprar la cadireta o utilitzar-la en el dia a dia.

cadiretes infantils 2018

Últims llançaments del mercat

El primer pas per assegurar la màxima protecció en tots els desplaçaments és comprar una cadireta homologada i que s’adapti a les característiques físiques de l’infant. Per oferir informació fiable als consumidors sobre aquest aspecte, el RACC publica des de l’any 2000 un estudi comparatiu de cadiretes infantils del mercat europeu, que ja ha analitzat més de 250 models. Aquest estudi s’actualitza cada any amb l’objectiu d’avaluar els últims llançaments i valorar també l’evolució de la normativa.

Noves mesures de protecció

Aquesta nova edició de la comparativa ha analitzat un total de 29 cadiretes. Destaquen els primers SRI amb coixins de seguretat integrats (Bébé Confort Axissfix Air i l’idèntic Maxi-CosiAxissfix Air). També el primer elevador (BESAFE iZi Flex Fix) aprovat segons el reglament UN ECE núm 120 (i-Size). Aquestes novetats han obtingut un bon resultat, amb una qualificació de “satisfactori”.

A la taula següent podeu veure la valoració que es fa de les cadiretes basant-se en quatre criteris: seguretat, facilitat d’ús, ergonomia i anàlisi de substàncies nocives.

cadiretes infantils 2018

NOTA: Jané Gravity | Veure nota del fabricant aquí.

Per conèixer el detall de cadascuna de les cadiretes, podeu consultar l’Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil penjat al web de la Fundació RACC.

Per quan ja hagis escollit el sistema de retenció, et donem uns consells per instal·lar-lo correctament al cotxe i per lligar bé el nen a la cadireta.

Avís legal

La publicació i la difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, tenint en compte que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i una Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitzen com a desenvolupament del seu objectiu, dins la seva activitat d’informar els consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’Automòbil Club Alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, per la qual cosa tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, sent totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE R44/04 o ECE R129 i UN ECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat, segons la normativa legal vigent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *