Via Directa: Una reserva d’estacionament obsoleta i les retencions a l’enllaç de la AP-2 i la AP-7

Aquest mes us expliquem dos nous casos de Via Directa. En ambdós casos hem rebut resposta de l’Administració corresponent i es prendran les mesures necessàries per a millorar. Aquests són els dos casos:

Reserva d’aparcament obsoleta a Barcelona

Vía directa RACC octubreMalgrat que fa anys que els jutjats d’instrucció de Barcelona van canviar de seu, i que l’antic edifici, ubicat a la cantonada entre el passeig de Picasso i el passeig de Pujades de Barcelona està tancat i en desús, encara hi ha una reserva d’aparcament per a la “Secretaria del Govern del TSJC”.

A petició del RACC, l’Ajuntament de Barcelona ha respost comentant que han donat l’ordre de retirar la reserva i implantar en lloc seu places d’estacionament per a motocicletes.

Retencions a l’enllaç entre la AP-2 i la AP-7 a l’altura del Papiol

Quan el ramal de la AP-2 entra a la AP-7 coincideixen els vehicles que vénen de la AP-2 des de Martorell (dos carrils a l’esquerra) amb els vehicles que vénen de la AP-2 des de Barcelona (dos carrils a la dreta). Uns metres després de la unió d’ambdós ramals, la línia contínua es transforma en discontínua per als vehicles que vénen de Martorell i continua essent contínua per als vehicles que vénen de Barcelona (durant aproximadament uns 800 metres). El volum de trànsit que ve de Barcelona és superior al que ve de Martorell i, tot i això, aquests últims tenen preferència. Aquesta situació genera retencions.

La Fundació RACC, tot i que ha valorat el fet que no hi ha una única raó que causi els problemes de congestió en aquest punt, va considerar que valia la pena estudiar la possibilitat de modificar els vials actuals perquè la línia discontínua d’aquest tram la tinguin els vehicles que vénen de Barcelona, com a mesura per a agilitzar i millorar la fluïdesa del trànsit.

Vía Directa RACC

A aquesta sol·licitud del RACC, el Ministeri de Foment va donar resposta a la reclamació exposant que la senyalització actual i l’establiment dels límits de velocitat pretén maximitzar la seguretat viària. I per això a considerat oportú mantenir la marca viària actual M-3.1 (discontínua/contínua), tot i que l’escurçarà 130 metres. Amb aquesta reducció es facilitarà la incorporació dels vehicles lleugers als carrils ràpids.

Coneixes algun punt a la teva localitat o a les carreteres per les quals circules que necessitin millores? Envia’ns les teves reclamacions a l’espai Via directa per a poder millorar així la seguretat i la mobilitat del nostre entorn.