Nova comparativa de cadiretes infantils 2016

La seguretat dels nens al cotxe és un tema de màxim interès per a les famílies, com ho demostra el nombre de visites que regularment reben les entrades que dediquem en aquest bloc a la qüestió. Malgrat els avenços aconseguits durant les últimes dècades i la conscienciació de la gran majoria de pares sobre la necessitat de viatjar amb un sistema de retenció infantil (SRI) adequat, convé seguir insistint en la importància de les bones pràctiques per aconseguir l’anhelada xifra de “zero morts” a la carretera.

Des de l’any 2000, el RACC publica els resultats d’un estudi comparatiu de cadiretes infantils del mercat europeu, que constitueix una de les bases de dades més completes i fiables per ajudar els pares a fer l’elecció de la cadireta.

A l’últim estudi de cadiretes infantils realitzat, s’han analitzat 14 sistemes de retenció infantil (SRI) diferents, de tots els grups de pes, incloent-hi vuit cadiretes de mida “i”. Els SRI van ser analitzats i valorats per la seva seguretat, facilitat d’ús, ergonomia i substàncies nocives.

Set models han aconseguit una qualificació de bo i dos més han estat qualificats de satisfactoris. Aquests SRI han superat clarament els requeriments legals i han tingut en compte els requeriments dels usuaris durant el seu procés de desenvolupament.

Si bé el Hema Doorgroie i el Cosatto Hug Isofix han aconseguit una qualificació de bo i molt bo respectivament pel que fa a la utilització de substàncies nocives i no han mostrat cap debilitat en l’anàlisi de la facilitat d’ús, la qualificació general ha quedat en suficient a causa de la baixa puntuació pel que fa a seguretat, que se situa per sota de la mitjana.

Tres SRI (un percentatge comparativament alt) van aconseguir una qualificació de deficient.

cadiretes_cat_ok

Creativitat: Ferran Morales

Pots consultar més detall de l’analisi a aquí.

*La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.
El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.
L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per comercialitzar-les al mercat.

Sense respostes