Revisa’t el cotxe abans de sortir de viatge aquest estiu, la seguretat està en joc

L’estiu és per a la majoria la millor època per realitzar el viatge que et proporciona més alegria, el que recordes amb afecte i el que esperes amb impaciència. Per això, el cotxe ha d’estar en perfectes condicions, la qual cosa fa imprescindible que li facis una revisió abans de posar-te en marxa. I el més aconsellable és que ho deixis en mans d’especialistes. Aquí tens els elements que cal tenir en compte.

Frens

Són un dels components més importants per a la seguretat del teu vehicle perquè poden salvar-te la vida, la dels ocupants i la d’altres usuaris de la via.

El mecànic mirarà si el nivell del líquid és l’adequat. Convé canviar-lo cada dos anys, però si s’ha detectat alguna anomalia, també ha de ser substituït.

I és imprescindible mirar l’estat de les pastilles i el dels discos o del tambor si el cotxe els porta.

revisa-el-cotxe_catala_OK-1024x643

Pneumàtics i direcció

Ho deus haver sentit moltes vegades: el pneumàtic és l’únic element del vehicle que manté contacte amb el terra. I és així; la seva correcta adherència és fonamental, sobretot a l’hora de frenar o d’agafar una corba.

A més de l’equilibrat, la pressió és igualment important. Has de seguir les indicacions del fabricant (solen estar a la porta del conductor o a la tapa del combustible, i s’han de mirar en fred) i estar atent a les pressions diferenciades quan el vehicle va a càrrega màxima. Tampoc has d’oblidar mirar la de la roda de recanvi.

Pel que fa a la profunditat del dibuix, segons la Llei ha de ser d’1,6 mm.

A la revisió, també cal comprovar que la direcció estigui en perfecte estat.

Amortidors

La suspensió és primordial per dues qüestions; una, per la comoditat, ja que uns amortidors en mal estat provoquen un viatge desagradable i amb possibles marejos. Però és més important perquè afecten la seguretat en qualsevol via perquè poden augmentar la distància de frenada, i concretament a la carretera, en zona de corbes, perquè et poden donar un ensurt i provocar un accident.

Als 30.000 km has de revisar-los, però convé que abans d’un viatge llarg els revisis sense arribar a aquesta xifra, perquè l’oli interior pot tenir alguna fuita.

A partir dels 50.000 quilòmetres, és millor canviar-los.

Llums i bateria

Cal que els llums funcionin bé i tinguin la intensitat necessària. Els fars han d’estar alineats i la resta d’elements, com llums de fre i intermitents, són igualment importants.

Fins al 2011 era preceptiu portar llums de recanvi, però com que la majoria dels cotxes moderns tenen sistemes que fan difícil que els pugui canviar l’usuari, va deixar de ser obligatori. Però és aconsellable que si tens un cotxe que ho permeti, portis un joc de recanvi.

Pel que fa a la bateria, algunes són sense manteniment, però tot i així, millor que el mecànic comprovi si funciona correctament. I per a les que sí que ho necessiten, cal verificar els nivells dels vasos i que els borns estiguin bé.

Nivells i filtres

A més del líquid de frens, és fonamental comprovar el nivell de l’oli (sempre en fred), el líquid de la direcció assistida, el de refrigeració i fins i tot el de l’eixugaparabrises.

Els filtres, també els has de revisar. El de l’aire influeix en el funcionament correcte del motor i pot augmentar el consum. El del pol·len fa que no entrin a l’habitacle partícules contaminants, i no oblidis el del combustible, que influeix en el deteriorament del motor.

Si ets soci RACC, recorda que tens aquesta revisió gratuïta als tallers Midas i Rodi.

 

Creativitat: Ferran Morales