Quin és el millor portabicicletes per al cotxe?

Efectiva, econòmica, ecològica i… sana! La bicicleta és el mitjà de transport més utilitzat a tot el món i les xifres de vendes a Espanya no han deixat de créixer en els darrers anys. Tot això, sense tenir en compte la proliferació de serveis públics de lloguer.

La bicicleta està perdent la seva estacionalitat i està guanyant l’àmbit urbà durant gairebé tot l’any, encara que els mesos de primavera i estiu segueixen sent la millor època per gaudir de passejades amb bici pels entorns naturals. És per aquest motiu que sovint sorgeix el dubte sobre quin és el millor portabicicletes per al cotxe.

portabicicletes per al cotxe

Potser l’opció més segura és transportar la bici al maleter, amb les rodes desmuntades. Però, òbviament, no és el sistema més còmode i no tots els cotxes disposen d’un maleter prou gran. Per això, i especialment en el cas d’un ús molt habitual o d’haver de transportar més d’una bicicleta, s’acostuma a fer servir un portabicicletes.

Tipus de portabicicletes per al cotxe

Al mercat hi ha tres tipus bàsics de portabicicletes per al cotxe. Aquests són els principals avantatges i desavantatges de cadascun:

Infografía Cutandpaste Graphics

  • Portabicicletes de sostre: són els més barats i fàcils de muntar, tot i que l’ancoratge de les bicicletes no és còmode, sobretot en el cas d’haver de transportar bicicletes pesades. No dificulten la visibilitat del conductor, però sí que afecten l’aerodinàmica.

  • Portabicicletes de porta: no són fàcils d’instal·lar, però la càrrega i la descàrrega de les bicis són molt còmodes. Si el portabicicletes tapa els llums del darrere o la matrícula, cal adquirir un accessori extern.

  • Portabicicletes de remolc o bola: seria la solució més segura, i és fàcil d’utilitzar i instal·lar. Tanmateix, caldrà disposar d’una bola de remolc. És el model de preu més elevat, però incorpora els llums i l’espai per a la matrícula.

És important tenir en compte que és obligatori senyalitzar els portabicicletes de porta i de remolc amb dos panells V20 (franges vermelles i blanques). Haurien d’anar a cada lateral, amb les franges vermelles formant una “V” invertida.

Comentaris
  1. Nuvolari

    No estic d’acord en que sigui necessari la senyalització amb 2 panells V20 el portabicicletes de bola, ja que aquests van proveïts de placa de matricula i llums, el que fa que el final del vehicle sigui el portabicicletes (tal i com passa en un remolc). A l’article 15 del Reglamento General de Circulación, sempre es parla de càrregues que sobresurtin del vehicle.
    Podríeu aclarir aquest punt?

    Moltes gràcies

  2. Kim

    No estaria de més que poguessiu incorporar una il·lustració al comentari que feu al final sobre el fet que “…és obligatori senyalitzar els portabicicletes de porta i de remolc amb dos panells V20 (franges vermelles i blanques). Haurien d’anar a cada lateral, amb les franges vermelles formant una “V” invertida”

Deixa un comentari