Què fa que els nostres cotxes siguin tan confortables i segurs?

Tecnologia útil. Res de parafernàlies per enlluernar els neòfits. Les firmes d’automòbils i els fabricants d’accessoris s’espremen el cap per convertir la conducció en una experiència plaent, ecològica i cada vegada més segura. Aquí teniu una mostra de l’últim que ofereix el sector en fase experimental o en ple servei.

seguiment_ocular

  • Seguiment ocular. Sembla ciència-ficció però és real. Una petita càmera controla el moviment dels ulls, el nas i el cap del conductor i ajusta la intensitat i la direcció de les llums del cotxe a la zona de visió del conductor. Sistema experimental d’Opel en fase de desenvolupament per a la seva aplicació a curt termini.

escaner_senyals2

  • Escàner intel·ligent de senyals. El sistema llegeix els senyals de limitació de velocitat situats a la carretera, els interpreta i ajusta de forma automàtica la velocitat del vehicle per mantenir-se sempre dins dels límits legals. Disponible ja al nou S-Max.

gasoil-artificial

  • Un gasoil artificial a partir d’aigua i aire. En fase experimental, el fabrica Audi a Dresden. Amb energia elèctrica procedent d’estacions eòliques es separa de l’aigua, amb electròlisi, l’oxigen (que es retorna a l’aire) i l’hidrogen, que se sotmet a un procés amb CO (obtingut de CO2 captat de l’aire). S’obté així un cru blau que processat en refineries dóna lloc a un e-gasoil.

seients

  • Seients amb refrigeració i calefacció per a cotxes elèctrics. Els motors tèrmics generen calor que facilita la calefacció dels cotxes. Amb els motors 100% elèctrics, aquest avantatge es perd. Per això investigadors de la Universitat Tècnica de Munic (TUM) han descobert que la manera més eficaç de climatitzar un cotxe elèctric és a través dels seients. Semiconductors instal·lats al seient són capaços de transmetre calor o fred al conductor a gran velocitat per generar l’adequada temperatura de confort. En fase experimental.

pintura_fluo

  • Pintura fluorescent. Un Nissan Leaf 100% elèctric amb una carrosseria de pintura fluorescent ha realitzat un recorregut de prova per un tram d’autovia holandesa equipat amb el mateix tipus de pintura als marges i a la senyalització horitzontal. Aquesta innovadora pintura, en fase experimental, absorbeix la llum durant el dia i la desprèn de nit fins durant vuit hores, fent més visibles als cotxes i senyalitzant carreteres sense necessitat d’il·luminació.
  • Connectar l’aire condicionat des del rellotge. Porsche i Apple Watch han aconseguit que des d’aquest rellotge intel·ligent el propietari pugui obtenir la localització del seu cotxe, assegurar que totes les portes i les finestres estiguin tancades o accedir al menú Clima per connectar l’aire condicionat. Disponible ja al sistema Porsche Car Connect.