Pateixes mal d’esquena quan condueixes?

El mal d’esquena afecta 8 de cada 10 persones segons les estadístiques. Al cotxe, a causa que el conductor està sotmès a tensió, resulta un tema delicat que cal tractar amb especial atenció, sobretot a l’estiu, quan es realitzen viatges llargs.

Et convé adquirir hàbits saludables, per la qual cosa has de seguir una sèrie de consells si no vols arribar al teu destí amb mal d’esquena i sense ganes de fer res.

Consells per evitar el mal d’esquena en conduir.

  • Seient: El respatller no ha d’estar molt enrere, la inclinació ha de ser d’entre 15 i 25 graus, i des de la part superior del seient hi ha d’haver uns 30 cm fins al terra del cotxe. Pel que fa a la distància fins als pedals, has de poder prémer l’embragatge a fons i, sobretot, el fre sense haver de moure el cos.

mal d'esquena

  • Volant: Com que la majoria de volants es poden ajustar (almenys en alçada i molts ja en profunditat), així que hagis ajustat el seient has de col·locar bé el volant. Has de tenir marge per moure’t amb soltesa, sense apropar-lo ni separar-lo massa: t’han de coincidir els canells amb el volant sense separar l’esquena del seient. Quan estiguis en marxa, has de portar les mans a la part superior, en forma de V, com si el rellotge marqués les 10 i 10.
  • Miralls: Els retrovisors són molt importants, tant l’interior com els exteriors; representen una ajuda inestimable per estar al corrent del que ens envolta a la part posterior del vehicle. Com en el cas del seient i del volant, abans d’iniciar la marxa has tenir-los en posició correcta, és a dir, que només hagis de moure els ulls i no el cap per veure-hi correctament.
  • Reposacaps: La part superior ha d’estar a l’alçada dels ulls (o de les orelles). Tot i que de vegades no se li dóna importància, és un dels elements més importants, perquè en cas d’accident (sobretot d’impacte per abast) el coll no aguantaria i es podria produir una lesió cervical greu.
  • Cinturó de seguretat: Alguns cinturons s’ajusten massa i gairebé oprimeixen i altres queden fluixos, per la qual cosa l’has d’ajustar aprofitant els pretensors; ni massa fort ni massa fluix. El cinturó salva moltes vides, per la qual cosa és millor que el portis de forma adequada.

Minimitzar el dolor

A més de seguir els consells més “ergonòmics”, n’hi ha uns altres que has de tenir en compte:

  • És aconsellable que paris cada dues hores per descansar. Aprofitant l’aturada, convé que facis alguns exercicis senzills com caminar i estirar braços i cames. Així reiniciaràs el camí més relaxat i evitaràs dolor a les articulacions o la columna.
  • El tipus i la qualitat del seient del cotxe influeixen en una conducció adequada, però alguns dispositius poden ajudar a reduir el mal d’esquena, com ara els coixins cilíndrics i allargats que es col·loquen a l’alçada dels ronyons.
  • Portar un calçat adequat (ni xancletes ni esclops) també és molt important per a la teva comoditat i per moure els peus amb soltesa i alhora amb seguretat.

Si pateixes dolor quan condueixes, pots contactar amb el nostre equip mèdic perquè et pugui donar més consells. Atenció les 24 hores del dia.