Nou límit de velocitat a les carreteres secundàries: 90 km/h

L’any 2019 arriba amb novetats en matèria de circulació. La primera, la reducció del límit de velocitat a les carreteres secundàries a 90 km/h. Amb aquesta mesura, la Direcció General de Trànsit vol reduir les altes taxes de sinistralitat en aquestes vies.

Segons l’Observatori Nacional de Seguretat Viària, 7 de cada 10 accidents amb víctimes es produeixen en aquestes vies, i el 30% dels casos estan relacionats amb una velocitat inadequada.

Recentment, la Fundació RACC ha publicat l’estudi EuroRAP 2018 que analitza els trams amb major risc de la xarxa viària. Els resultats a Espanya assenyalen que la Xarxa de Carreteres de l’Estat té més de 3.000 km amb risc elevat d’accident greu o mortal. Osca (52%), Terol (43%), Lleó (32%) i Lleida (31%) tenen una proporció de trams de risc ‘elevat’ o ‘molt elevat’ superior al doble de la mitjana espanyola (12%).

A quines carreteres afecta?

Les carreteres convencionals o secundàries són aquelles on no hi ha un element físic de separació entre els dos sentits de circulació. A més, tenen dues plataformes separdes de circulació i un número de dos o més carrils per sentit. A Espanya, hi ha més de 140.000 km d’aquestes carreteres i la gran majoria no estan limitades a 100 km/h (de fet, són menys de 10.000 km amb aquesta limitació).

Afecta tots els vehicles de la mateixa manera?

La limitació de velocitat a 90 km/h afecta, principalment, turismes i motos. No obstant això, també s’aplica a autobusos i vehicles derivats de turisme (relacionats amb activitats turístiques), per la seva baixa sinistralitat.

En canvi, els vehicles pesants com camions, furgonetes, autocaravanes o vehicles articulats o amb remolc hauran de circular, com a màxim, a 80 km/h. Així passa passa ja a la majoria de països de la Unió Europea.

Font: Ministeri de l’Interior

Així, també es redueixen les diferències de velocitat a què circulen els diferents tipus de vehicles. Segons alguns estudis, la reducció d’aquest diferencial contribueix al fet que es produeixin menys accidents. A més, afavoreix la fluïdesa del trànsit.

La modificació del límit de velocitat a les carreteres secundàries va ser aprovada pel Consell de Ministres el 28 de desembre de 2018 i entrarà en vigor a finals de gener.

Comentaris
  1. Pere

    Quantes collonades es tenen de sentir.
    La solucio mes fàcil:exces de velocitat.
    Després s’obvien de 1599 causes,i obviament la mes important,la quantitat de “imbécil” que hi ha darrera el volant,desdelnque va a 79 pel carril del mig a l’autopista,sense que hi hagi cap mes cotxe circulant,fins al idiota que a 160 adelantant per la dreta…..es a dir,la manca absoluta de sentit comú…enlloc de formació i educacio vial,i una politica de rainament,la mes facil multa per recaptar i poguer “trincar” mes diner

  2. Josep

    Al igual que un comentari anterior, la única sol.luciò seria la presó i una forta munta que li fes reflecionar

  3. Daniel Ferrer i Vidal

    Dissabte, 12 de gener de 2019. Hora13:30 (aprox.) Autopista de Mataró (no e com es diu, ni minteressa) Sentit Barcelona. Quasi cada dissabte faig el mateix. Circulo amb el control de velocitat fixat a 120Km/h (velocitat real una mica inferior) No paren d’avançar-me vehicles que sense cap dubte superen la meva velocitat en cinquanta o o seixanta km/h. Amb molta antelació poso l’intermitent per posar-me al carril del mig i avançar un vehicle. Un que ve per darrera, sense que el segueixi ningú, no fa cas del meu intermitent i m’esbronca!
    M’és igual que considereu que son mesures recaptatòries. Res justifica anar per l’autopista com aquests bojos. No passant de la velocitat permesa, que més li dona l’import de la sanció. La meva proposta? Multes de com a mínim cinc mil €, retirada del permis de condució i presó sense fiança als reincidents! Així s’abaixa la sinistralitat! El demès, ineficacia total!
    Salut!

  4. jordi

    crec que la nova norma es mes recaptatoria que evasiva. La milllor manera seria que la educacio vial s´ensenyes a les escoles de ben petit i que els fabricants deixesin de fer automovils/ motocicletes de grans cilindrades. Tambè ajudaria millors asfalts, senyalització, mes protecció per els motoristes. La llista pot ser mes llarga encara, però continuo creient que la recaptatoria no es dissuassoria.

  5. Isidre P. M.

    Moltes gràcies per l´informaciò, El meu comentari es fomenta amb la ” Hipocresia” dels gobernants, que permeten la fabricació de vehicles on la potencia per assolir altes velocitats comporta que tinguem conductors on sembla que aixó de les limitacions no va per ” ELLS” .
    Tambè aprofito per comentar que moltes vegades no es sap on finalitza la limitació indicada amb el senyal oportú.
    Gràcies

  6. ramon

    Gràcies per la comunicació., encara que crec que els conductors, molts d’ells passen dels límits de vleocitat. En la ciutat el 30 per/hora se n’en riuen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *