Millores i novetats en els cotxes elèctrics: aconseguiran impulsar-ne les vendes?

Fa un temps analitzàvem les diferències entre els cotxes elèctrics, els híbrids i els tèrmics (els tradicional). Entre les característiques dels cotxes elèctrics destaca que són silenciosos, més ecològics i econòmics a l’hora de “fer gasolina” i pràctics en zones urbanes. Aquests són alguns dels avantatges dels cotxes elèctrics que, sens dubte, tenen quelcom a veure en les xifres següents: segons un informe recent, des del 2010 les vendes s’han doblat cada any a Europa. Però, malgrat això, continuen sent minoria a les carreteres: el 2013 es van matricular a Espanya poc més de 800 vehicles d’aquest tipus, i durant els cinc primers mesos del 2014 se n’han comprat menys de 250.

cotxe elèctric

Foto: Frank Hebbert

Millores en el preu i l’autonomia

Són els dos principals contres dels cotxes elèctrics. El preu tan elevat (la majoria ronda els 30.000 euros) es deu sobretot a les bateries, que poden suposar fins a la meitat del cost total del vehicle. Afortunadament els preus es van reduint cada cop més, i es calcula que el 2020 valguin fins a un 40% menys.

Conscients de la importància d’impulsar la venda de cotxes elèctrics per a reduir les emissions de CO2, el govern espanyol concedeix ajudes per a comprar-los, que van des dels 2.500 als 6.500 euros segons l’autonomia del vehicle.

D’altra banda, iniciatives com la de l’emprenedor Pau Garcia-Milà, que aquest estiu va viatjar de Barcelona a Finisterre en cotxe elèctric (un Renault Zoe), contribueixen a fomentar-ne l’ús també per a trajectes més llargs.

El RACC també està posant de la seva part per impulsar i popularitzar l’ús d’aquests vehicles amb diferents iniciatives. La més recent ha estat la d’incorporar a la seva flota d’autoescoles el primer vehicle elèctric d’Espanya destinat a la formació de conductors (també un Renault Zoe). S’ha presentat en el marc de la trobada europea iMobility Challenge. Aquí el teniu.

novetats en els cotxes elèctrics

 

Es tracta d’una aporta formativa pionera al país i persegueix fomentar el coneixement –teòric i pràctic- de l’electromobilitat entre els aspirants al carnet de conduir.

Quant duren les bateries?

Aquest és, justament, l’altre obstacle que han de superar aquests automòbils: les bateries actuals poden arribar a una autonomia mitjana d’entre 150 i 200 km. Tot i que es preveuen avenços importants en els propers anys que permetran als cotxes recórrer fins a 500 km sense que calgui recarregar-los. La companyia Liberty Electric Cars, fins i tot, ha anunciat el desenvolupament d’un cotxe elèctric amb una autonomia de 1.600 km que podria sortir al mercat enguany mateix.

Les bateries d’aquests vehicles triguen a carregar-se una mitjana de sis hores. L’habitual és tenir instal·lat un carregador a la plaça d’aparcament i endollar-lo quan el cotxe hagi d’estar bastants hores aturat (si ho fas a la nit, et pot sortir per menys de 2 euros cada 100 km, un preu força menor que el de la gasolina o el gasoil). També comptes amb altres opcions com carregar-lo als punts de recàrrega d’ús públic: actualment n’hi ha més de 600 a tot Espanya.

I, finalment, has de saber que hi ha també recàrregues ràpides o d’emergència, gràcies a les quals pots obtenir fins al 50% de l’energia que necessiten les bateries del vehicle en 10 minuts. El vídeo següent de l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (AEDIVE) ho explica amb més detall:

Al SalóRACC 2014, que se celebra del 9 al 13 d’octubre, podràs conèixer les darreres novetats quant a cotxes elèctrics i beneficiar-te d’ofertes ben interessants.

No Responses