La dona coreana que es va presentar 950 cops a l’examen teòric i altres històries sobre aprendre a conduir

Per a ser més concrets, Cha Sa-soon –la “dona coreana” del titular– va necessitar 960 convocatòries per a obtenir el permís de conduir: 950 intents per a aprovar el teòric i només 10 per al pràctic. Segons un reportatge del New York Times, es va presentar al teòric cada dia durant tres anys fins que va aconseguir aprovar. El seu cas, un exemple d’obstinació i paciència, té el rècord mundial de l'”especialitat” segons la World Record Academy.

Ella va invertir més de 16.500 dòlars en aquesta gesta (uns 13.000 euros al canvi actual), però Hyundai no va desaprofitar l’ocasió i la va convertir en protagonista d’un anunci de televisió.

Anuncio de Hyundai protagonizado por Cha Sa-soon.

Anunci de Hyundai protagonitzat per Cha Sa-soon.

Aquests 960 intents són una simple anècdota comparats amb la història recent d’una ciutadana britànica de 28 anys que ha suspès el teòric 110 cops i, segons una notícia del passat mes de juliol, encara no l’ha passat. El Daily Mail va aprofitar l’ocasió per a elaborar la classificació de conductors amb més intents per a obtenir el permís al Regne Unit.

Més enllà de casos de rècord, el patiment que solen provocar l’examen de conduir i les classes prèvies és un d’aquells temes recurrents de conversa i, no cal dir-ho, de broma. Els programes de càmera oculta han aprofitat l’ocasió per a prendre el pèl a professors i examinadors, ja sigui disfressant el pilot professional Jeff Gordon de conductor novell…

…o amb un autèntic catàleg de distraccions al volant.

Entre la realitat, el muntatge i la càmera oculta hi ha també la següent classe de conduir, o com s’entra en una rotonda sense pensar-s’ho dos cops.

Més reals són els vídeos que es poden trobar a YouTube sobre la primera experiència al volant: el de Tatum emociona per la senzillesa i innocència. N’hi ha prou de fer un cop d’ull als enllaços relacionats per a veure altres exemples d’aquest ritual adolescent.

Una experiència tan recordada també és carn de reality show. Del Driver Rehab (Conductor en rehabilitació) de la revista Car & Driver

…al Canada’s Worst Driver (el Pitjor Conductor de Canadá), que ja porta 10 temporades al Discovery Channel.

Potser hauria valgut la pena que els participants en aquests programes haguessin passat per una escola de conducció amb companys tan ben compenetrats com els que jugen a viatjar en autobús sense cap altre risc que pedre temps.

Per a evitar que l’obtenció del permís sigui un suplici, els centres de RACC Autoescola posen totes les facilitats i les últimes tecnologies al servei dels alumnes. L’objectiu no és únicament obtenir el permís, sinó convertir-se des dels primers quilòmetres al volant, en bons conductors.