Els cotxes elèctrics més prometedors del mercat

Les possibilitats al mercat dels cotxes elèctrics augmenten per al comprador. El públic està ja molt conscienciat amb el medi ambient però exigeix a les marques de cotxes (amb la tecnologia per aconseguir bateries de més durada) i a les administracions (amb les ajudes i la implantació d’electrolineres per a càrregues ràpides) respostes perquè la venda d’aquests vehicles ocupin el lloc que es mereixen.

Conduir un cotxe elèctric, petits detalls al marge, és pràcticament igual que la resta. Les reticències van disminuint i aquest any estan augmentant les vendes un 6%, però encara falta molt per arribar al nivell noruec, en què gairebé s’igualen als tèrmics.

Presentem algunes de les propostes més interessants dels cotxes elèctrics, que segur que a poc a poc seran més visibles als carrers.

Si ens plantegem comprar-ne un, és molt important que ens assegurem si al preu entren les bateries i quina garantia tenen o si són de lloguer. Al Servei de venda de cotxes del RACC es pot trobar tota la informació per a la compra.

Renault ZOE, el preu és molt important

Si un cotxe elèctric està a la venda per un preu assequible, té garanties d’èxit. Si a més ofereix autonomia suficient (180 km segons la marca, una mica menys en realitat) per poder-se moure sense problemes per la ciutat, passa a ser una proposta a tenir molt en compte.

El ZOE és una de les apostes de Renault (que també disposa del Fluence elèctric, el Twizy i la Kangoo ZE) per col·locar-se entre els més venuts. Gasta menys de 2 euros als 100 km i ofereix 90 CV de potència.

Gràcies als ajuts i als descomptes es pot adquirir a partir de 14.750 €, preu que no inclou el lloguer de les bateries, que és de 79 € mensuals.

cotxes elèctrics més prometedors

BMW i3, les vendes s’animen

La tecnologia que acompanya habitualment a BMW fa d’aquest cotxe, el seu primer elèctric, un dels més atractius. Tot i que costa més de 35.500 euros, s’ha convertit aquest 2014 en líder de vendes a Espanya diversos mesos de l’any.

La fibra de carboni amb què està feta la carrosseria li permet un pes inferior al dels competidors, i per tant un avantatge en la despesa per quilòmetre.

Una de les característiques “especials” de l’i3 és que tot i que l’autonomia és d’entre 130 i 160 km, es pot adquirir amb Range Extendre, amb el qual es poden arribar als 300 km, però és clar que llavors parlem ja d’un híbrid i no d’un elèctric pur.

BMW i3 elèctric

Nissan Leaf, el més venut del món

Nissan és una marca que ha optat clarament pels vehicles elèctrics i de fet és pionera en la fabricació en sèrie. Si el Leaf és el més venut al món, amb gairebé 90.000 unitats, deu ser per algun motiu. Ha estat també el primer a presentar la segona generació, amb 100 millores respecte a l’anterior.

És ampli i còmode per dins, i segons la marca pot recórrer 100 kms per 1 €, encara que això sempre és en condicions molt favorables.

Té un preu de 24.000 €, però es pot aconseguir acumulant ajudes i ofertes per uns 17.000 € (cal informar-se en cada cas), però també cal tenir en compte que haurem de pagar 80 € mensuals pel lloguer de les bateries.

Nissan Leaf elèctric

Volkswagen e-up!, 80% de recàrrega en 30 minuts

Juntament amb l’e-Golf, l’e-up! és la proposta “elèctrica” de Volkswagen. Permet al conductor optar per dos tipus de conducció, “Eco” i “Eco+” i quatre tipus diferents de frenada de recuperació, a més de l’opció D, que no presenta cap resistència.

Arriba als 80 CV de potència, que està bé per a un cotxe d’aquesta mida, la qual cosa el permet arribar fins als 130 km/h. Les bateries es poden carregar en un 80% en només 30 minuts, però sempre que ho fem en mode càrrega ràpida. Té una autonomia en principi de 150 km.

El preu ronda els 26.300 €, però com els altres cal fixar-se en ajudes i descomptes.

Volkswagen e-up! elèctric

Mitsubishi i-Miev, millorat per al 2015

Encara que s’anuncia com la generació del 2015, ja es pot comprar. Es tracta d’un dels elèctrics pioners a Europa, que s’ha anat consolidant en el mercat i que amb aquesta nova proposta presenta millores tecnològiques, però també en preu, perquè es redueix en un 20% respecte a l’anterior. Amb tots els descomptes el podem comprar per menys de 18.000 € amb el Pla MOVELE.

És germà bessó del Citroën C-Zero i del Peugeot iOn, però és el primer dels tres que s’ha renovat, també en disseny exterior, i augmenta l’autonomia dels 130 als 160 km.

Mitsubishi i-Miev elèctric

Tesla Model S, ja es podrà carregar a les estacions pròpies a Espanya

La marca californiana Tesla compta sens dubte amb la tecnologia més avançada en elèctrics, en bona part perquè s’ha dedicat en exclusiva a aquest tipus de propulsió.

Presenta una peculiaritat ja provada als EUA, té una xarxa pròpia d’estacions de servei. A Espanya ha anunciat que s’instal·laran 15 punts d’atenció abans que finalitzi els 2015, els primers a Catalunya.

El seu model principal, que ja vendrà uns 30 vehicles aquest any, és el Model S, una berlina de gran luxe i altes prestacions que no té res a envejar a qualsevol vehicle amb motor tèrmic. Pot arribar a una autonomia de 500 km i es pot adquirir per 70.000 €.

Tesla Model S elèctric