Els aniversaris automobilístics del 2013

Aquest 2013 s’ha presentat especialment carregat de celebracions importants i interessants. Aquí en teniu algunes de les més destacades.

Aston Martin - Sean ConneryAston Martin, el cotxe de James Bond, compleix un segle

La marca nascuda el 1913 al barri londinenc de Chelsea, després de superar nombroses vicissituds durant el segle XX, ha arribat al centenari conservant el seu caràcter esportiu i de luxe a l’abast només d’una elit. L’agent 007 ha estat el seu gran valedor des que Sean Connery va conduir un DB5 a la pel·lícula “Goldfinger” el 1963.

Aston Martin ha volgut fer una celebració de primer nivell, amb actes que han durat fins al 28 de juliol. Per exemple, l’organització d’un exclusiu ral·li entre el llac Como (Itàlia) i els jardins de Kensington a Londres, amb la participació de 100 vehicles. També a la capital britànica més de 50.000 persones han passat per l’exposició on es podien veure 550 vehicles de la marca. Els responsables també han posat en el mercat edicions molt especials aniversari com el CC100 Speedster, i han dissenyat un logotip commemoratiu.

Elizalde 1922100 anys d’Elizalde, el competidor de l’Hispano Suiza

El 1909 Arturo Elizalde va fundar l’empresa al costat del seu cunyat Rafael Biada i un inversor. Després,  Elizalde va comprar la seva part a l’inversor i es va dedicar a aconseguir que l’empresa que havia fundat com a fàbrica de recanvis arribés a construir un cotxe. A finals de 1913 va presentar el prototipus “Biada y Elizalde”, que mesos després va ser el T20, el primer dels 12 models de la marca. A partir d’aquell moment, es va ficar de ple en la història de l’automoció espanyola, que va compartir uns anys amb el seu rival Hispano Suiza.

Curiosament, la marca Elizalde va participar i va destacar en proves esportives entre 1916 i 1924, i alhora va ser una de les pioneres en el món del taxi. La fabricació de cotxes es va veure molt afectada per la Gran Guerra i va cessar el 1925.

Corvette 195460è aniversari del Corvette, i ja van 7 generacions

Diu la història que el Chevrolet Corvette va estar a punt de passar a millor vida quan després de sortir al mercat el 1.953 no va tenir l’èxit esperat i gairebé el descataloguen. Les unitats que finalment es van vendre el primer any eren un esportiu descapotable, amb carrosseria de fibra de vidre, color “Polo White” a l’exterior i el seu interior era vermell; el preu era de 3.498 dòlars.  Per sort, va seguir el seu curs. El 1956 va aconseguir un gran èxit amb la presentació del seu motor V8 i un nou disseny, la qual cosa el va consolidar en el mercat nord-americà.  Avui, després de més de 1,56 milions d’unitats venudes, ha presentat ja la 7ª generació.

 

Citroën MéhariCitroën Méhari, 45 primaveres

La presentació a la premsa del Dyane 6 Méhari es va fer en un club de golf el 16 de maig de 1968 mentre a París molta gent estava cridant eslògans com “Prohibit prohibir”. El Méhari, basat en el 2CV Sàhara, és un cotxe diferent en molts sentits i identificat moltes vegades amb el món hippy. Citroën buscava un automòbil de baix cost, aspecte original i materials moderns, que pogués anar bé  tant a un pagès com a un surfer. I va aconseguir crear un cotxe inoblidable amb el qual conviuen encara molts propietaris.

Es va fabricar a Europa durant 20 anys (1968-1.988) i es van vendre al voltant de les 150.000 unitats. El motor tenia 602 cc i aconseguia una potència de 28 CV. El 1979 la marca francesa va treure la versió 4×4 amb discos de fre a les 4 rodes, que superava pendents del 60%.

Els que compleixen els 50

Porsche 911Dos cotxes i una marca, entre d’altres, fan mig segle el 2013. El Porsche 911 (presentat com a 901, que es va anomenar 911 perquè Peugeot tenia registrat el 0 en el centre d’altres  números) és un esportiu amb una personalitat  irresistible, que celebra l’esdeveniment amb la versió “50 aniversari”, de la qual se n’han fet 1.963 unitats a 139.412 euros cadascuna.

MB 230 pagodeTambé fa 50 anys el Mercedes 230 SL “Pagoda”, que amb motiu del seu disseny de sostre rígid desmuntable amb formes orientals va ser batejat popularment d’aquesta manera. És el primer vehicle esportiu del móna mb carrosseria de seguretat formada per un habitacle rígid i zones de deformació controlada.

Lamborghini 1963Lamborghini també ha superat el mig segle. Per celebrar-ho, 350 cotxes de la marca italiana van participar recentment en un “Giro” de 1.200 quilòmetres per mostrar les seves meravelles, rivals de Ferrari des que el fundador, el fabricant de tractors Ferruzzo Lamborghini, es va sentir ofès per Enzo Ferrari i va decidir fer-li la competència.

Assegura el teu cotxe clàssic a RACC Assegurances.