Els 10 trams de carretera on és més probable tenir un accident

Un any més, just abans de les vacances de Nadal, el RACC presenta les notes de l’examen anual a la qualitat de la xarxa de carreteres a Catalunya. Des del 2002, l’estudi EuroRAP analitza el nivell de risc de les principals vies catalanes; en aquesta ocasió, més de 6.300 quilòmetres que concentren el 92% de la mobilitat per carretera. I, quins són els trams de carretera amb més risc?

Per a això, EuroRAP analitza dos paràmetres bàsics: el nombre d’accidents i la intensitat de trànsit en cada tram en els últims tres anys (2012, 2013 i 2014). L’encreuament de les dues dades permet obtenir l’anomenat “mapa de risc”, que mostra en quins trams de la xarxa viària hi ha més possibilitat de patir un accident. Ho reflecteix mitjançant un codi de colors, en què els trams de carretera en negre presenten un risc “molt elevat” de patir un accident i els trams en vermell, un risc “elevat”.

Lleida, província amb major risc

L’última edició de l’estudi mostra un lleuger increment del risc: el nombre de quilòmetres de risc elevat o molt elevat suposa el 33,2% del total de quilòmetres analitzats, enfront del 32,2% de l’anterior edició de l’estudi. Per províncies, Lleida és la que concentra un major percentatge de quilòmetres de risc elevat o molt elevat, amb un 39,8%; per davant de Girona (36,4%), Barcelona (36,1%) i Tarragona (16%).

Els resultats es mostren al mapa següent, que pots ampliar clicant a sobre:

trams de carretera EuroRAP, mapa de risc de patir un accident a Catalunya

Els trams de major risc es concentren en vies de calçada única, amb una intensitat de trànsit mitjana i baixa. Per contra, cal destacar que el 8,3% dels quilòmetres analitzats presenten un “risc zero” d’accidentalitat, la qual cosa equival a 527 quilòmetres (15 més que a l’anterior edició).

Els deu trams més perillosos de la xarxa catalana són els següents:

EuroRAP, trams amb risc molt elevat de patir un accident a Catalunya

Vols saber el nivell de risc dels trams de carretera per on circules habitualment?

Pots consultar l’estudi complet de Catalunya i Espanya. Hi trobaràs també el nivell de risc per a conductors de motos i ciclomotors, i per a conductors de vehicles pesants.

A través de la participació en estudis com EuroRAP i la difusió dels seus resultats, el RACC participa en la reducció de la sinistralitat viària a les carreteres. A més a més, per assegurar la millor protecció en cas d’accident, també ofereix les assegurances d’automòbil que més bé s’adapten a les necessitats de cada conductor.

No Responses

Deixa un comentari