Peugeot 308, sense cap mena de complex

Peugeot 308Peugeot vol picar fort en el molt competit segment dels compactes, lluitant sense cap mena de complex amb el SEAT León, el VW Golf 7 o el Ford Focus, entre altres.

No es tracta únicament d’un restyling, el 308 de 2013 és un cotxe completament nou, per fora i per dintre. Estrena per a Peugeot la plataforma EMP2 del grup PSA, que s’aplicarà també en cupès, berlines i monovolums. Com que és més lleugera i està construïda amb un 15% menys de peces, suposa un estalvi de pes i de costos; d’aquesta manera aconsegueix menor consum i emissions i pot oferir un millor preu de venda.

La nova gamma de motors no només és més estalviadora, sinó que aconsegueix més parell i un 10% més de potència tant en el cas dels gasolines com en gasoil. Els motors de gasolina són de 82, 125 y 155 CV i pel que fa als dièsel podem triar entre 92 i 115 CV. El consum mitjà comença des dels 3,7 litres.

El disseny exterior és més robust, més, podríem dir, “compacte” i atractiu. Tot i que és 3 cm més curt que l’anterior, aconsegueix mantenir un bon espai per als passatgers i el maleter en canvi és 72 litres més gran, fins els 420.

308_3Pel que fa a l’interior, es perceben canvis interessants. La marca ens fa fixar especialment en el lloc de conducció, que ha anomenat “i-Cokpit”. Una pantalla de gairebé 10 polzades, un volant més compacte, la informació directa sobre-aixecada i un canvi de marxes més a mà configuren els aspectes més destacats.

La presentació en societat en el Saló de Frankfurt serveix de prèvia per a l’inici de les vendes, a partir de l’octubre. El preu de sortida és a partir de 17.100 euros i va fins els 24.400, sense comptar l’estalvi dels que puguin acollir-se a l’aplicació del nou PIVE-3. Tota la gamma compleix amb la normativa Euro 5 i com que compta amb unes emissions per sota dels 120 g/km no paga impost de matriculació.