Peugeot 308, sense cap mena de complex

Tags:

Peugeot 308Peugeot vol picar fort en el molt competit segment dels compactes, lluitant sense cap mena de complex amb el SEAT León, el VW Golf 7 o el Ford Focus, entre altres.

No es tracta únicament d’un restyling, el 308 de 2013 és un cotxe completament nou, per fora i per dintre. Estrena per a Peugeot la plataforma EMP2 del grup PSA, que s’aplicarà també en cupès, berlines i monovolums. Com que és més lleugera i està construïda amb un 15% menys de peces, suposa un estalvi de pes i de costos; d’aquesta manera aconsegueix menor consum i emissions i pot oferir un millor preu de venda.

La nova gamma de motors no només és més estalviadora, sinó que aconsegueix més parell i un 10% més de potència tant en el cas dels gasolines com en gasoil. Els motors de gasolina són de 82, 125 y 155 CV i pel que fa als dièsel podem triar entre 92 i 115 CV. El consum mitjà comença des dels 3,7 litres.

El disseny exterior és més robust, més, podríem dir, “compacte” i atractiu. Tot i que és 3 cm més curt que l’anterior, aconsegueix mantenir un bon espai per als passatgers i el maleter en canvi és 72 litres més gran, fins els 420.

308_3Pel que fa a l’interior, es perceben canvis interessants. La marca ens fa fixar especialment en el lloc de conducció, que ha anomenat “i-Cokpit”. Una pantalla de gairebé 10 polzades, un volant més compacte, la informació directa sobre-aixecada i un canvi de marxes més a mà configuren els aspectes més destacats.

La presentació en societat en el Saló de Frankfurt serveix de prèvia per a l’inici de les vendes, a partir de l’octubre. El preu de sortida és a partir de 17.100 euros i va fins els 24.400, sense comptar l’estalvi dels que puguin acollir-se a l’aplicació del nou PIVE-3. Tota la gamma compleix amb la normativa Euro 5 i com que compta amb unes emissions per sota dels 120 g/km no paga impost de matriculació.