Cupè, monovolum o tot camí? Tres maneres diferents de viatjar

Hi ha moltes maneres de viatjar en cotxe i molts tipus de viatgers; avui parlarem de tres dels grups més recognoscibles i nombrosos.

En primer lloc, les persones que gaudeixen de l’estil esportiu, per a les quals conduir és un gran plaer i que volen gaudir al màxim de les prestacions de l’automòbil i, al mateix temps, de seguretat. Un segon grup són els que necessiten molt espai, sovint perquè la família és nombrosa. I un tercer grup el formen les persones per a qui és important poder endinsar-se en camins no asfaltats.

Aquests estils diferents de viatjar tenen un equivalent respectiu quant a tipus de cotxe ideal: el cupè, el monovolum i el tot camí. En aquest article n’explicarem les característiques a partir de tres models concerts, un per cada tipus. Siguis el tipus de conductor que siguis, al servei de venda de cotxes del RACC trobaràs bones ofertes per a tu, amb tota la tipologia de cotxes, segons les teves necessitats com a conductor.

Esportiu: BMW Sèrie 2

 

Per als conductors a qui agrada l’esportivitat, un cupè és, sens dubte, un bon aliat. Gaudir de la conducció és compatible amb el gaudi en un viatge, sigui llarg o curt. BMW és un dels referents del mercat i continua creant cotxes per a passar-ho bé i que també són segurs.

cupè bmw maneres de viatjar

La marca de Munic ha presentat recentment un cupè més petit, el Sèrie 2, que substitueix l’anterior Sèrie 1, i que el millora en molts aspectes, començant per l’augment general de les mides i unes places posteriors més àmplies. El maleter és de 390 litres, suficient per a un equipatge normal.

És un cupè de tracció posterior i motor davanter que compta amb tots els elements de seguretat i correcció electrònics que avui dia originen un major gaudi en la conducció, més comoditat i, a més, es pot treure el màxim partit de les prestacions.

Tant el reglatge de la suspensió, els motors que ha triat BMW, com l’eix davanter de doble articulació i l’eix posterior amb 4 braços, estan orientats a un comportament clarament esportiu. De sèrie, compta amb servodirecció electromecànica i sistema de frens d’alt rendiment.

Monovolum: Ssangyong Rodius

Per a aquells que necessiten molt espai, tant interior com al maleter, el monovolum es manté entre les prioritats. Malgrat que s’han venut cada cop menys en els darrers anys, continuen essent una bona alternativa per a famílies amb 2, 3 fills, o més.

El Ssangyong Rodius, amb 5,13 m de longitud, es presenta com un model molt funcional, amb un preu assequible i amb bones prestacions. És el monovolum més gran del mercat, però pràctic per a qualsevol desplaçament i amb una bona modularitat dels seients.

Destaquen les 7 places reals i l’enorme maleter, de 875 litres. Pot arribar als 1.975 litres amb l’última fila plegada, i fins a 3.240 en total, la qual cosa, en cas que sigui necessari, permet també fer-lo servir com a vehicle comercial.

Ha estrenat també en aquesta segona generació un motor de 155 CV, que es pot triar manual o automàtic, i que consumeix a partir dels 7,5 litres als 100 de mitjana. Les emissions de CO2 també han millorat i ara van des dels 199 g/km, amb els avantatges en l’impost de matriculació que suposa. Té la resposta que es pot esperar d’un vehicle d’aquestes característiques i aconsegueix una marxa de viatge agradable, tant per a qui condueix com per als 6 possibles passatgers. Està disponible amb opció de tracció 4WD de tipus 4×4 electrònic.

Ssanyong Rodius monovolum

 

Tot camí: Subaru Outback

Els tot camins, gairebé igual de còmodes que una berlina pura a carretera o autopista, són igual de segurs i divertits fora d’aquesta. És una bona opció mixta per als que no renuncien en els seus desplaçaments a sortir de l’asfalt si cal, però amb garanties.

L’Outback és actualment un dels millors vehicles per a fer aquest tipus de viatges que combinen tipus de vies diferents, i tot i que és una marca modesta en vendes, planta cara a molts fabricants generalistes pel conjunt preu/qualitat.

L’Outback reuneix espai interior, perquè és còmode i les places posteriors són molt àmplies, i un bon maleter (526 litres) que té una boca de càrrega baixa, la qual cosa s’agraeix quan hem de portar al cotxe objectes pesats o voluminosos.

L’altura al terra, de 20 cm, que no notem gens al comportament a carretera o autopista, té un resultat molt bo fora de l’asfalt. Té un sistema particular de tracció que reparteix la potència en un 60% a l’eix davanter i un 40% al posterior. El motor excel·lent bòxer dièsel, desenvolupat especialment per aquesta marca japonesa, és silenciós i suau quan premem el pedal, ofereix 150 CV a 3.600 rpm, cosa que l’empeny amb garanties quan ho necessitem.

 

Subaru Outback tot camí