Conducció saludable: com prevenir dolors al volant

Conducció saludable

No cal ser un professional de la conducció, com un taxista o un conductor d’autobús, per a patir dolors musculars mentre conduïm. Un seient mal regulat o no parar a descansar prou pot ser perjudicial per al nostre cos. Per això, no podem subestimar els efectes de romandre asseguts incòmodament al volant, o els beneficis de portar coixins o reposa-esquenes que ens ajudin a mantenir una postura correcta durant el nostre viatge. Un viatge agradable pot ser fàcil d’aconseguir si saps com. Si continues llegint, te n’explicarem les claus.

Regula el seient
Si comparteixes vehicle, és possible que trobis el seient regulat amb una altura que no et correspon. Estirar les cames en excés per a arribar als pedals i el volant, a més d’incórrer en una mala conducció, carregarà excessivament els nostres músculs i esquena. Has de tenir en compte el següent:

– La part superior del reposacaps s’ha de situar, com a mínim, a l’altura dels ulls. La posició ideal és quan arriba a la part superior del cap.

– Els malucs han de quedar ben ajustats a l’angle que formen banqueta i respatller.

– Quant a la posició dels peus, ha de poder pitjar a fons l’embragatge sense desenganxar el cul del seient. Si el vehicle no tingués embragatge, posar el peu esquerre com si es pitgés a fons.

– Les mans s’han de posar sobre el volant en una posició que recordi les manetes d’un rellotge marcant les 10.10 hores.

Més informació sobre ergonomia al volant aquí.

El calçat, sempre l’adequat
El millor per a conduir sempre és el calçat tancat. Si a l’estiu no pots renunciar a conduir amb xancles, procura que siguin tan tancades com sigui possible. Si ets dona, l’opció dels tacons queda descartada, així que assegura’t de portar sempre un parell de sabates planes al maleter, i podràs lluir l’altura que vulguis un cop hagis baixat del vehicle.

Para cada dues hores
Conduir no només fatiga físicament, sinó que també mentalment. Si pares cada cert temps a descansar, desentumiràs els músculs, milloraràs el reg sanguini i milloraràs la teva concentració en les hores següents.

Altres dispositius per a evitar el dolor muscular
Si ets dels que passa moltes hores al volant, al mercat hi ha diversos productes a la teva disposició que podràs instal•lar al teu cotxe fàcilment, com reposa-esquenes amb forma anatòmica o coixins cilíndrics i allargats que et podràs posar a l’alçada dels ronyons i que eviten que la columna es corbi. Tot un ventall de possibilitats al teu abast per a una conducció saludable.

Més dubtes? El RACC et respon al Servei Mèdic 24h.

Per Victòria Sánchez

No Responses