Com hem de conduir amb vent fort?

El vent és un fenomen meteorològic que moltes vegades no percebem, però això no vol dir que no sigui perillós, més aviat al contrari. Hem d’estar sempre atents als senyals i als avisos dels panells informatius en conduir amb vent, principalment a les zones on habitualment bufa amb força.

vent-vent

A la carretera, on una ràfega inesperada ens pot treure de la via o fer-nos canviar de carril involuntàriament, hem d’estar atents als arbres per si es mouen les branques o notem qualsevol alteració que ens pugui proporcionar informació d’on i amb quina força ve el vent . I a la ciutat, veure si hi ha objectes poc pesats que es moguin, cosa que sembla obvi però que ens ha de posar en situació de prevenció.

Hem de tenir en compte en conduir amb vent molt fort el pes, el tipus i la forma del nostre vehicle. Per exemple, si anem amb moto, un vent fort ens pot fer caure fàcilment, encara que tampoc cal fer-se la idea equivocada que a major pes li correspon més seguretat. Hi ha molts vídeos a internet en què podem veure camions per autopistes que per un cop de vent acaben perdent completament el control.

Amb vent som vulnerables

Per tant, anem amb el vehicle en què anem som vulnerables i hem de saber com reaccionar. Hi ha alguns consells imprescindibles a seguir si ens trobem en aquesta situació.

Si estàs conduint i de sobte et trobes amb vent fort, el primer que has de fer és reduir la velocitat immediatament i posar els cinc sentits a la carretera; cal prendre-s’ho amb calma perquè hi ha massa factors que se’ns poden posar en contra en un obrir i tancar d’ulls. El segon és allunyar-te al màxim possible de camions, camionetes i turismes amb remolcs grans o caravanes, perquè tenen més problemes en aquests casos. I a l’hora d’avançar, atents a l’anomenat efecte pantalla, que ens pot fer perdre completament el control del nostre vehicle pel canvi sobtat de l’equilibri de forces; per això, millor no avançar.

conduir amb vent

Tècnica al volant

Pel que fa a la tècnica en la conducció, primer, alerta màxima i les dues mans ben agafades al volant. I si cal, hem d’anar contrarestant la força del vent. També és molt recomanable anar en règim de revolucions altes, perquè com més revolucionat vagi el motor, més resposta tindrem i, per tant, més seguretat.

És fonamental mantenir-nos al centre del carril. Un cop de vent lateral ens podria fer envair el carril contrari, per la qual cosa és molt millor tenir prou espai de reacció.

Una altra cosa molt important és anar amb compte a les sortides dels túnels i de les zones protegides del vent perquè poden ser traïdores.

I en tots els casos, però especialment amb vent, cal portar la pressió dels pneumàtics com indica el fabricant.

Encara que com és lògic, si el vent bufa molt fort el millor és parar en un lloc segur i esperar que afluixi.

Aquí us deixem un vídeo amb consells per conduir amb vent que us pot ser de molta utilitat:

I a més de la teoria, per poder afrontar amb més confiança situacions excepcionals el millor és que facis un curs de Conducció Segura al RACC.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *