Les carreteres amb més risc de patir un accident

La XV edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP ha analitzat un any més l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. El RACC,  juntament amb altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

  • El tram de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat encapçala l’índex de carreteres amb més risc d’accident
  • El risc de patir un accident mortal o greu ha disminuït un 4,09% en el trienni 2013-2015
  • Les motos o ciclomotors, que representen menys del 5% del parc de vehicles, estan involucrats en més del 40% dels accidents totals en carretera
  • 3 dels 10 trams amb més concentració d’accidents de vehicles pesants pertanyen a la N-340
  • Catalunya té gairebé 2000 km de xarxa viaria amb alt risc de patir un accident greu o mortal

Els 10 trams amb més risc d’accident a Catalunya (2013-2015)

Per obtenir aquests resultats, només s’ha tingut en compte els trams que tenen una IMD (quantitat de vehicles que circulen cada dia per un tram) superior a 5.000 vehicles/dia; aquells trams on almenys hi ha hagut un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys i els que la seva longitud és superior a 5 Km.

D’aquest filtratge s’obté una selecció de 213 trams (3.313 km), on té lloc el 79,3 % de la mobilitat total i el 55% dels accidents mortals i greus  en carretera de tot Catalunya.

mapa_3
Disminució del risc

Segons dades d’EuroRAP, els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya un 2,5% entre el 2013 i el 2015 i respecte el trienni anterior, mentre que el mateix període s’ha incrementat la mobilitat global en carretera en un 1,87%. Aquestes variacions comporten que el risc de patir un accident amb resultat de mort o ferides greus hagi disminuït en un 4,09% respecte el trienni anterior, en el global de la xarxa analitzada per EuroRAP.

Quin risc d’accidentalitat hi ha a la xarxa viària a Espanya?

  • El risc d’accident mortal o greu és 3,5 vegades més gran en vies convencionals que en autovies o autopistes
  • 6 dels 10 trams més perillosos per als vehicles pesants estan en carreteres nacionals que van paral·leles a autopistes de peatge
  • Per això el RACC proposa desviar els camions a autovies o autopistes en 24 trams de la RCE, ja que això podria ja que podria ajudar a reduir fins a 79 morts i 214 ferits greus anuals d’accidents a les vies convencionals afectades
  • El tram on més probabilitat té un conductor de patir un accident es troba a la N-435, a la província de Badajoz
  • Les morts per accident de moto i ciclomotor a Espanya tornen a créixer després de 5 anys consecutius reduint-se i localitzant el 50% dels accidents greus en només 1.360 km. De xarxa (5,4%), la qual cosa hauria de facilitar la seva prevenció.

mapa_espanya

*Consulta l’estudi complet

Sense respostes

Deixa un comentari