Cadiretes infantils: coneixes les novetats del 2017?

Les cadiretes o sistemes de retenció infantil (SRI) són ja des de fa anys un dels imprescindibles a dins del vehicle. Viatjar sense cadireta no només és sancionable, sinó que suposa una greu infracció contra la seguretat infantil.

Anar estirats al seient del darrere del cotxe per anar més còmodes, recolzar-nos al seient del conductor per cantar cançons, entre altres imprudències, han passat a ser només anècdotes de la nostra infància!

Afortunadament, ja fa molt de temps que s’ha pres consciència de la importància de viatjar amb total seguretat a dins del cotxe. Evidentment tots els membres de la família han d’anar segurs, però cal tenir especial cura dels més petits de la casa. Tanta és la importància que se li dona a la seguretat, que ara el que resulta un “maldecap” és triar un sistema de retenció infantil (SRI) adequat a l’edat, al pes i a l’alçada del nostre fill o filla, entre el centenar de models que hi ha al mercat! Per sort, els estudis comparatius ens faciliten aquesta feina…

cadiretes infantils

Segona edició de l’estudi de cadiretes infantils 2017

Per poder ajudar en l’elecció de la cadireta, el RACC publica des de l’any 2000 un estudi comparatiu de cadiretes infantils del mercat europeu. El mes de maig va publicar la primera edició del 2017, amb l’anàlisi de 42 cadiretes, i aquest mes d’octubre publica la segona, amb un total de 19 models més de tots els grups de pes, incloent-ne cinc de la nova normativa “iSize”.

A la taula següent podeu veure la valoració que es fa de les cadiretes en base a quatre criteris: seguretat, facilitat d’ús, ergonomia i anàlisi de substàncies nocives.

estudi cadiretes infantils

Infografia: Ferran Morales

Per conèixer el detall de cadascuna de les cadiretes, podeu consultar l’Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil penjat al web de la Fundació RACC.

Un cop hagueu escollit el sistema de retenció, us donem uns consells per instal·lar-lo correctament al cotxe i per lligar bé l’infant a la cadireta.

 

Avís legal

La publicació i la difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, tenint en compte que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i una Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitzen com a desenvolupament del seu objectiu, dins la seva activitat d’informar els consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’Automòbil Club Alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, per la qual cosa tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, sent totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE R44/04 o ECE R129 i UN ECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat, segons la normativa legal vigent.

Comments
  1. Joan Ramon Amandi

    El tema de les cadiretes u trobo molt be, pero tambe tindrien que se mes asequibles, o tindre una casa que puguis guarda, 10, cadires, una persona te 4 fills, edats de 11 a 1, anys, al mati porta el nens al cole el pare, (un cotxe), al migdia els te que recollir un avi, altre cotxe, i a la tarda un altre persona, tambe amb cotxe, total 9 cadires i 3 alçadores, total un dineral en cadiretas

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *