Com avançar una bicicleta a la carretera?

Sabies que el 10% dels espanyols utilitzen la bicicleta diàriament i un 20% ho fan amb alguna freqüència? El Baròmetre de la Bicicleta del 2015 constata que any rere any augmenta la presència d’aquest vehicle als nostres carrers i carreteres. No obstant això, també augmenten els accidents de trànsit amb ciclistes implicats. Segons dades de la Direcció general de trànsit (DGT), entre gener i maig del 2016, 11 ciclistes van morir en accidents en vies interurbanes. Per reduir al màxim aquesta sinistralitat, és fonamental extremar la prudència al volant i recordar les regles bàsiques per avançar una bicicleta.

Bicycle. Pedestrian. Automobile.

 

Com avançar una bicicleta:

  • Segons la Llei de Seguretat Viària, si circulem amb un cotxe i ens apropem a una bicicleta, cal reduir la velocitat del vehicle i mantenir-se a distància fins que arribi el moment oportú per avançar-ho.

  • En vies interurbanes hem de deixar com a mínim 1,5 metres de distància lateral entre el vehicle i la bicicleta. Dins de ciutat, la distància és la proporcional a les característiques de la via, velocitat i amplada de la calçada.

  • També cal respectar la distància mínima lateral en cas d’avançar i que s’apropi una bicicleta de front, circulant en sentit contrari, encara que vagi pel voral.

  • Per avançar una o diverses bicicletes, està permès envair el carril contrari encara que hi hagi línia contínua, sempre que es garanteixin les condicions de seguretat.

  • Tenir en compte factors com l’amplada i l’estat de la calçada o les condicions meteorològiques, que poden influir en la conducció d’un ciclista.

  • En interseccions o rotondes, els ciclistes tenen prioritat de pas, sigui solament un o tot un grup.

Quan no hem d’avançar una bicicleta:

  • Quan circulem per trams estrets, amb poca visibilitat o en corbes tancades. És molt possible que no respectem la distància mínima de seguretat respecte al ciclista i hi hagi perill de col·lisió frontal.

  • Si no és possible deixar la distància mínima lateral d’1,5 metres respecte al ciclista que volem avançar o respecte a un ciclista que vingui de front, encara que circuli pel voral.

  • Si hi ha sots o pedres en la via que puguin complicar la circulació i fer oscil·lar al ciclista.

I si necessites més informació per saber com avançar correctament un ciclista:

Comments
  1. Enric Sànchez-Cid

    Teòrica perfecte. Pràctica 0: cada dia faig un recorregut d’uns 20 – 25 km. per un vial, asfaltat, adaptat per comunicar Cambrils amb la C-14… i no hi ha dia que no “m’afaitin”… He acabat per no ficar-me ni amb la mare que els va parir…
    Enric.

  2. Jordi Roca

    “Dins de ciutat, la distància és la proporcional a les característiques de la via, velocitat i amplada de la calçada.” Ha quedat claríssim

Deixa un comentari