Els 9 punts del cotxe que examinaran a la ITV

Tags:

Per passar la ITV sense problemes molts conductors opten per una revisió prèvia en un taller, però no està de més anar informat per evitar sorpreses. Es tracta de ser conscient de les parts del vehicle que miraran amb lupa al moment de la revisió.

Assegura’t que tots aquests elements del cotxe funcionen i estan ben regulats.

  1. LLUMS
  2. CLÀXON
  3. TANCAMENTS DE PORTES
  4. ALÇAVIDRES
  5. ANCORATGES CINTURÓ
  6. PARABRISA
  7. EIXUGAPARABRISA ( important nivells de líquid i escombretes)
  8. NIVELLS LÍQUIDS (oli, refrigerant, frens)
  9. PNEUMÀTICS (pressió i profunditat del dibuix)

Els defectes van a valorar-se en tres nivells:

punts del cotxe que examinaran a la ITV

Recorda que a més has de lliurar aquesta documentació:

  • Permís de conduir.
  • Permís de circulació del vehicle o autorització provisional expedida per Trànsit.
  • Targeta de les característiques tècniques del vehicle.
  • Informe favorable de la ITV i adhesiu, en els casos als quals el vehicle ja l’hagi hagut de passar.

Hi ha dos documents que no és obligatori portar, però sí recomanable: pòlissa i rebut de pagament de l’assegurança obligatoria i rebut de pagament de l’impost de circulació.

Creativitat: Revista RACC

Comments
  1. Ricardo Prats

    Bon dia:

    Fa poques setmanes vaig passar la revisió de la ITV del nostre Arosa 1785BKK al centre del carrer Còrsega. Vaig aconseguir el vistiplau; però no em vaig quedar tranquil perquè en un dels vostres comunicats vaig llegir que les rodes no s’han d’utilitzar més enllà, com a màxim, dels sis anys. La profunditat del dibuix de les rodes del Arosa són immillorables, ja que el cotxe, als seus quinze anys, només ha recorregut 83.500 km. (amb un canvi de rodes de per mig). Però, és clar, encara que al centre de revisió el deixin passar, NO adverteixen (almenys com a recomanació) que els pneumàtics tenen data de fabricació de l’any 2008 i que han traspassat els límits prudents d’ús.

    Ara estic en el procés de canviar les quatre “gomes”. I vull aprofitar l’oportunitat d’aquesta comunicació amb el RACC per comunicar aquest “forat negre” que crec que les estacions d’ITV haurien de tenir en compte.

    També crec que ningú com el RACC té l’autoritat i els mitjans suficients per a proposar la inclusió d’aquesta mesura en el futur.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *