Cas Volkswagen: El RACC avalua l’eficàcia de les reparacions

Captura5El RACC, en defensa dels drets dels seus socis i dels usuaris, està fent un seguiment exhaustiu del desenvolupament del cas del software que altera els valors reals de les emissions en diferents vehicles dièsel del grup Volkswagen.

En aquest sentit, ha avaluat les solucions tècniques que el grup VW està començant a aplicar als vehicles afectats, bo i analitzant concretament l’eficàcia i les conseqüències de la intervenció que el fabricant efectua en quatre models TDI equipats amb motor 2.0: el VW Golf BlueMotion i l’Audi A4 Avant en les versions 88 kW (120 CV), 100 kW (136 CV) i 105 kW (143 CV).

L’estudi, dut a terme pels quatre clubs d’automòbil europeus més actius en el seguiment del compliment de les normatives mediambientals del cas VW (el club de l’automòbil alemany ADAC, l’austríac ÖAMTC, el suïs TCS i el mateix RACC) ha tingut lloc al laboratori de la Universitat Tecnològica de Viena, el laboratori suïs de Ciència i Tecnologia dels Materials i el laboratori de l’ADAC, a Munic, fins on s’han traslladat els enginyers dels clubs participants per a supervisar les proves.

Aquestes proves han consistit en la realització de tests per a mesurar les emissions d’òxids de nitrogen (NO2), les emissions de CO2 i el consum de combustible, comparant aquestes dades abans i després de la reparació, i seguint tres protocols d’anàlisi diferents: el NEDC (nou cicle de conducció europeu), que s’empra per a homologar els vehicles a la UE; el

WLTC (cicle de test mundial harmonitzat per a vehicles lleugers), que s’apropa més a les condicions reals de conducció; i el test BAB130 de l’ADAC, que simula condicions de circulació per autopista. Els vehicles testats, d’ús particular i afectats pel frau del software, no havien estat sotmesos a cap anàlisi anterior per part del grup VW i tenien un quilometratge inferior als 100.000 km.

Després d’avaluar les dades comparatives obtingudes abans i després de la reparació, les conclusions principals dels experts són les següents:

1) La reparació tècnica que aplica el grup VW permet a aquests quatre models complir la normativa europea d’emissió de NO2 sense una pèrdua significativa de potència. En condicions de conducció reals, es produeix fins i tot un descens dels NO2, especialment significativa en el Golf TDI BlueMotion.

2) Comparades amb les dades anteriors a la reparació, les emissions de CO2 posteriors a la reparació es mantenen pràcticament iguals en els quatre models quan s’avaluen seguint els tests NEDC d’homologació de la UE.

3) Després de la reparació, el consum de combustible baixa lleugerament en els modes d’Audi A4 Avant analitzats i s’incrementa entre un 0,4 i un 2,5% en el Golf TDI BlueMotion, xifres que són acceptables dins els marges d’error.

4) A partir dels tests duts a terme, el RACC certifica que els quatre models analitzats, un cop efectuada la reparació oficial de la marca, compleixen la normativa vigent d’emissions contaminants en l’àmbit europeu sense més afectació respecte de la potència o el consum anterior a la reparació. Per aquest motiu el RACC aconsella als propietaris d’aquests models afectats que els portin a reparar seguint les indicacions del fabricant, reparació que en cap cas no invalida el dret a qualsevol possible acció addicional dels propietaris en defensa dels seus drets i interessos.

5) El RACC recorda que aquestes proves individuals no permeten obtenir conclusions generals sobre la totalitat dels vehicles sotmesos a reparació per part del grup VW.

6) Els tests sobre les reparacions han constatat també que en els vehicles analitzats els nivells de consum, tant els mesurats abans de la reparació com els obtinguts després d’aquesta, mostren diferència importants en condicions de conducció reals respecte de les xifres oficials de consum publicades pel fabricant a les especificacions del vehicle en condicions estàndard (cicle d’homologació). Tot i que això no és il·legal, per aquest motiu el RACC exigeix als fabricants i a la Comissió Europea que s’articuli un sistema d’informació fidedigne sobre els consums reals dels vehicles.

El RACC vigila de prop l’evolució del cas Volkswagen, en coordinació estreta amb els principals clubs de l’automòbil europeus, per a obtenir la màxima informació en defensa dels interessos dels socis afectats, vetllant perquè les solucions tècniques que vagi aplicant el fabricant siguin eficaces i en cap cas no representin cap perjudici ni sobrecost per als usuaris.

Més informació a www.fundacioracc.cat

Comments
  1. Pere

    Encara hi som a temps a poder fer una denuncia a VW pel tema dels motors diesel?

  2. Santi Llurba

    Hola,
    no parleu dels de 103 kw (140 cv),
    L’informe tampoc diu si hi ha una variació en la potència
    En els resultats parleu del model de vehicle, però no del motor que equipa

  3. Maria Carme

    Per a quan la revisió del Tiguan – Motion & Emotion 4×4,

Deixa un comentari