Què pots fer perquè l’al•lèrgia no t’amargui els viatges amb bici o amb moto

Tancar les finestretes del cotxe, instal·lar filtres antipol·len al vehicle… són alguns dels consells per evitar que les al·lèrgies t’afectin quan vas amb cotxe. Però, què passa si et trobes entre els 8 milions d’espanyols que pateixen al·lèrgia primaveral i t’agrada moure’t amb bici o amb moto?

Potser penses que, sense la protecció d’un vehicle tancat, és pràcticament impossible esquivar el remaleït pol·len. Un pol·len que, any rere any, augmenta la seva capacitat de provocar reaccions al·lèrgiques a causa de la contaminació ambiental, segons la Societat Espanyola d’Al·lergologia i Immunologia Clínica (SEAIC).

  • Per protegir-se de la pol·lució, les plantes produeixen unes proteïnes d’estrès que acaben provocant que el pol·len sigui més agressiu.
  • Quan a les ciutats hi ha un alt nivell de contaminació, a més, els pòl·lens poden quedar-se més temps retinguts a l’atmosfera, cosa que facilita el llagrimeig, la picor dels ulls i el nas, el degoteig nasal, els esternuts, la tos…, els símptomes típics de l’al·lèrgia primaveral.

al·lèrgies amb moto o bici

10 claus per facilitar-te les coses

Quan vagis amb bici o amb moto les molèsties provocades per l’al·lèrgia poden fer-te disminuir l’atenció a la carretera, la qual cosa augmenta el risc d’accidents. Per evitar-ho, tingues en compte el següent:

  1. Esbrina quin pol·len et provoca l’al·lèrgia. L’al·lergòleg pot fer-te una prova senzilla per determinar el tipus de pol·len que et causa reacció. Aquesta informació et serà molt útil per descartar o no possibles zones per on pots transitar.
  2. Informa’t dels nivells de pol·len. Analitza la zona per on vols desplaçar-te. La SEAIC ha creat una pràctica pàgina web amb informació precisa segons el tipus de pol·len, la data, l’àrea geogràfica…
  3. Entre platja o muntanya, tria la platja. El nivell de pol·len a prop del mar acostuma a ser més baix.
  4. Evita les hores punta. Procura no agafar la bici o la moto a primera hora del matí o al vespre. La concentració de pol·len és més alta en aquestes hores.
  5. Evita també els dies més càlids i secs. Aquests dies hi acostuma a haver més pol·len. És millor circular quan estigui núvol i notis humitat a l’ambient.
  6. Amb bici, quan puguis, pedaleja a favor del vent. Així t’estalviaràs que el pol·len que et fa mal t’entri en contacte constantment amb els ulls, les mucoses, les mans…
  7. Protegeix-te el nas i la boca. Les mascaretes amb filtre per anar amb bici, cada vegada més freqüents a les ciutats, poden ser molt útils també per impedir el pas del pol·len a la boca i el nas. Una altra cosa que pot ajudar-te és hidratar-te els llavis amb cacau, amb el qual reduiràs l’acció inconscient d’humitejar-los amb saliva (que pot fer que t’empassis el pol·len).
  8. Porta ulleres de sol. Actuen com una eficaç barrera contra el pol·len. Si és tard o està núvol, unes ulleres transparents fan la mateixa feina.
  9. Si vas amb moto, va més bé utilitzar un casc integral. A més de protegir-te contra el pol·len, és molt més segur. Revisa que les entrades d’aire estiguin ben tancades i porta sempre la visera abaixada. Els que incorporen una pantalla fumada, a més, ajuden a reduir la picor i el llagrimeig dels ulls.
  10. No et toquis la cara amb les mans ni et freguis els ulls. L’únic que aconseguiries fent-ho és que el pol·len s’escampi més. Per alleujar la picor és molt millor fer servir un mocador humit.

Finalment, has de saber que alguns fàrmacs per combatre l’al·lèrgia poden provocar somnolència o cansament. Si tens dubtes sobre aquest tema, recorda que l’Assistència RACC t’ofereix la possibilitat de consultar un metge de guàrdia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *